AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Rent hypotetisk.. Hvis jeg hadde spist marsipanpølser og potetgull og dekket opp kaloribehovet mitt på den måten- ville jeg da gått ned i vekt? Er det kun antall kalorier som teller når man er på telle- diett? Bytte ut kveldsmaten m hundre gram potetgull osv...skjønner i såfall ikke hvordan det går an å gå ned i vekt??Anonymous poster hash: 7af64...ae1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Det er det samme om du for eksempel spiser kyllingfilet eller chips til måltidene dine. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt. Du kan altså gå ned i vekt på usunn mat, eller gå opp i vekt på sunn mat. Alt handler om kalorier ut/inn. Men det er så klart sunnere å spise sunn mat. Anonymous poster hash: 6386b...218
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Da blir det sjokolade og ostepopp for de siste kaloriene mine i kveld hehe😊merkelig at det hele er så enkelt! Jeg går ned masse på kaloritelling, men har liksom ikke turt å bytte ut noe sunt med usunt😊Anonymous poster hash: 7af64...ae1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Du kan selvsagt spise bare usunn mat og likevel gå ned i vekt, som det skrives over her, så handler jo alt om kalorier inn vs kalorier ut. En gjennomsnittlig kvinne forbruker vel ca 2000 kalorier, så du kan jo spise en del godteri for å komme opp i den mengden. For eksempel vil 1 1/2 potetgullpose á 200 g utgjøre ca 2000 kalorier. Eller du kan velge å spise nesten to hele 200 g sjokoladeplater på én dag, da er du også oppe i 2000 kalorier. Problemet er jo bare at ingen av disse to alternativene vil gjøre at du holder deg mett hele dagen, du vil altså dermed bli nødt til å spise noe mer enn dette for å ikke gå kjempesulten fra morgen til kveld- og da bikker du raskt over til å få i deg for mye kalorier! Derfor lønner det seg å velge ting med få kalorier, men som metter lenge, da kan du jo spise mye og holde deg mett, men likevel ikke komme opp i de 2000 kaloriene du forbruker i løpet av en dag. (I tillegg til at det selvsagt også er svært usunt for kroppen å ikke få tilført en variasjon av næringsstoffer, sunt fett, proteiner osv. Men alt i alt handler slanking bare om kalorier inn vs kalorier ut).Anonymous poster hash: 2aaee...49c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Ah, så det andre svaret ditt nå: og ja, du kan jo godt la noen av kaloriene være usunne, så lenge du greier å holde deg innenfor maksantallet kalorier hver dag vil du jo uansett gå ned i vekt Kos deg med snop!Anonymous poster hash: 2aaee...49c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Tusen takk, det skal jeg jammen gjøre😊takk for opplysende svar!Anonymous poster hash: 7af64...ae1
Pringle Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Er du dreven i engelsk, så ta en titt på forumene hos myfitnesspal, mange av debattene der går på akkurat dette, og mange av medlemmene "brisker seg" med at de spiser kaker og is og junk hver dag...! Det er det samme for vektnedgangen hva du spiser, så lenge du spiser færre kalorier enn du forbrenner, men for de fleste vil en slankediett på feks bare søtsaker og potetgull føre til så mye slapphet og fysing at det blir uutholdelig i lengden. Her er en av en del folk som har hatt det som et prosjekt: http://www.madsfjelddalen.com/category/ned-i-vekt-med-helt-feil-mat/ Man får vanligvis mye "mer for kaloriene" om man spiser "ren" mat ("ren mat" er også et konsept som kan diskuteres i det uendelige).
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Kroppen trenger x antall kalorier hver dag for å holde på vekten. Du tar inn like mye du bruker opp. Dersom du spise mindre enn dette vil du gå ned i vekt. Enten over lang tid eller raskt - det kommer an på hvor stort kaloriunderskudd du har. Anonymous poster hash: 769d5...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå