Meg12345 Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg regner grovt og ligger på 1300kcal om dagen, øker med 300kcal de dagene jeg trener på kveldstid. Går danselinja, så er litt i aktivitet på skolen men er ikke hardt nok til at jeg regner det som trening. Pleier å dra på gruppetimer som zumba, aerobic osv, jogge på tredemølle og trene styrke minst tre ganger i uka. Her er et eksempel på noe jeg kan spise på en dag: 07:00 - et knekkebrød eller halvt rundstykke med ost og agurk, og en smoothie eller en halv frukt. Mellommåltid: eple 11:30 - en skyr, to knekkebrød med tomatost på tube 17:00 - middag. Dette varierer etter hva familien spiser, men vanligvis wok, gryteretter, quorn og ris osv. En middels stor porsjon. 21:30 - 50g havregryn med blåbær, et rundstykke og litt frukt, havregrynspannekaker eller noe slikt. Har jeg vært på trening prøver jeg å lage noe med ekstra proteiner til kveldsmat. Virker det som jeg spiser greit? Er det mye eller lite? Og er quorn-produktene sunne? Prøver å ikke spise det for ofte, fordi jeg er litt usikker haha..
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Du spiser litt for lite. Når en trener i tillegg, må en spise mere. Anonymous poster hash: e3f32...89a 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Dersom du skal ned i vekt så er det et ok kaloriinntak, men sammensetningen er ikke super. Du bør få i deg mer proteiner. Men jeg misstenker at du ikke trenger å gå ned i vekt og da er det ALTFOR lite mat med den treningsmengden. Du bør få i deg kanskje 1000 kalorier ekstra hver dag. Hvor høy er du og hvor mye veier du? Anonymous poster hash: f5287...eef 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Du spiser for lite. Anonymous poster hash: ecf56...b50
Meg12345 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2014 Dersom du skal ned i vekt så er det et ok kaloriinntak, men sammensetningen er ikke super. Du bør få i deg mer proteiner. Men jeg misstenker at du ikke trenger å gå ned i vekt og da er det ALTFOR lite mat med den treningsmengden. Du bør få i deg kanskje 1000 kalorier ekstra hver dag. Hvor høy er du og hvor mye veier du? Anonymous poster hash: f5287...eef Jeg er (snart) 16 år, 165cm og veier 61. Ja, jeg ønsker å gå ned litt i vekt.. Har gått ned 3 kg denne måneden. Takk for svar alle sammen :-) hvordan kan jeg få i meg mer proteiner?
Gjest Runforit Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Jeg savner proteiner og fett. Få i deg mer egg, kylling, fet laks, skinkepålegg, avokado, nøtter, kokosolje etc. 2
sullå Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Er det en grunn til at du spiser såpass "mye" ganske sent, men veldig lite før middag?
Gjest Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Er du vegetarianer siden det mangler kjøtt/fisk på dagsmenyen din,eller er det tilfeldig? (Hører sjelden om kjøttspisere som spiser quornprodukter forresten)
Meg12345 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 29. januar 2014 Er det en grunn til at du spiser såpass "mye" ganske sent, men veldig lite før middag? Kommer ikke hjem før klokken 5, så rekker ikke spise noe før da. Og trener som oftest i mellom 7 og 9 en gang, og bør jo spise et ordentlig måltid etter det. Eller burde jeg gjøre det på en annen måte? Til dere andre: ja, jeg er vegetarianer. Spiser ikke kjøtt eller fisk
sullå Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Kommer ikke hjem før klokken 5, så rekker ikke spise noe før da. Og trener som oftest i mellom 7 og 9 en gang, og bør jo spise et ordentlig måltid etter det. Eller burde jeg gjøre det på en annen måte? Til dere andre: ja, jeg er vegetarianer. Spiser ikke kjøtt eller fisk Jeg vet ikke hva som er rett og feil. Jeg vet nare at jeg fungerer bedre på mer mat til frokost og lunsj, og mindre før jeg legger meg. Om det har noe å si på vektnedgang vet jeg ikke, så mine kommentarer er nok litt of topic
Meg12345 Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2014 Jeg vet ikke hva som er rett og feil. Jeg vet nare at jeg fungerer bedre på mer mat til frokost og lunsj, og mindre før jeg legger meg. Om det har noe å si på vektnedgang vet jeg ikke, så mine kommentarer er nok litt of topic Åja, okei jeg småspiser mer når jeg er hjemme, og har ikke noe problem med å spise lite når jeg er på skolen.. Derfor er det enklere å holde kaloriinntaket nede ved å spise mer på kveldstid men har jo hørt at man helst ikke skal spise rett før man legger seg, så prøver å ikke gjøre det.
Gjest Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Det varmer et gammelt hjerte når jeg hører om unge vegetarianere I stedet for å spise quorn ofte så ville jeg spist mer bønner,linser og kikerter. Masse gode næringsstoffer og proteiner Veganmisjonen har mange gode og enkle oppskrifter på f.eks bønneburger,falafel,hummus osv. Bønneburgere og falafel går også fint å lage litt mange av og fryse, så har du like lett middag som f.eks en quornfilet Cottagecheese inneholder også endel proteiner,og er godt sammen med banan og kanel, eller litt bær.Bare å prøve seg litt frem
Meg12345 Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 30. januar 2014 Det varmer et gammelt hjerte når jeg hører om unge vegetarianere I stedet for å spise quorn ofte så ville jeg spist mer bønner,linser og kikerter. Masse gode næringsstoffer og proteiner Veganmisjonen har mange gode og enkle oppskrifter på f.eks bønneburger,falafel,hummus osv. Bønneburgere og falafel går også fint å lage litt mange av og fryse, så har du like lett middag som f.eks en quornfilet Cottagecheese inneholder også endel proteiner,og er godt sammen med banan og kanel, eller litt bær.Bare å prøve seg litt frem Haha åhh så koselig :-) Takk for svar! Jeg liker bønner, linser og sånt, er bare lite kreativ så skal sjekke ut siden! Pleier å spise en del cottage cheese og egg, og håper jeg får i meg nok proteiner ved hjelp av det.. Har vært vegetarianer i snart 4 år og har fortsatt ikke opplevd noen mangler enda i alle fall :-)
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Jeg synes det er så fascinerende at folk er så glad i alle dyr at de risikerer sin egen helse. Kudos til deg. Håper bare at du klarer å få i deg ca det du trenger likevel og ikke pådra deg for mange sykdommer. Anonymous poster hash: 17ca0...04a 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Jeg synes det er så fascinerende at folk er så glad i alle dyr at de risikerer sin egen helse. Kudos til deg. Håper bare at du klarer å få i deg ca det du trenger likevel og ikke pådra deg for mange sykdommer. Anonymous poster hash: 17ca0...04a For en idiotisk ting å skrive. Hvis meg studier som sier at et variert og sunt vegetarisk kosthold er skadelig og fører til mer sykdommer enn et kosthold som inneholder kjøtt? Anonymous poster hash: 671f8...f92
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 For en idiotisk ting å skrive. Hvis meg studier som sier at et variert og sunt vegetarisk kosthold er skadelig og fører til mer sykdommer enn et kosthold som inneholder kjøtt? Anonymous poster hash: 671f8...f92 Men kan leve sunt uten kjøtt, men det krever mye kunnskap. Studien "Taiwanese Female Vegetarians Have Lower Lipoprotein-Associated Phospholipase A2 Compared with Omnivores" har studert kvinnelige taiwanesere som er vegetarianere av religiøse grunner og lever derfor tilnærmet likt som de som spiser kjøtt, bare uten kjøtt. Altså ikke noen helsetrend der de samtidig kutter ut røyk, alkohol, transfett og sånt. Studien er bare en observasjon, men den er en mye bedre observasjon enn de fleste andre siden vestlige vegetarianer gjør andre valg som også påvirker helsa. Tatt fra dette foredraget av Denise Minger. Hun var vegetarianer i 10 år: Anonymous poster hash: 17ca0...04a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå