Leahisabella Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Passet mitt ble stjålet for noen måneder siden og siden da har jeg vært uten legitimasjon. Jeg hadde tenkt til å gå i banken å få bankkort med bilde, men for å få det må man ha med gyldig pass. Så jeg lurer på når man skal søke om pass, da må man jo ha med legitimasjon. Men hva om man ikke har det? Får man ordnet nytt pass uansett?
King in the North Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Passet mitt ble stjålet for noen måneder siden og siden da har jeg vært uten legitimasjon. Jeg hadde tenkt til å gå i banken å få bankkort med bilde, men for å få det må man ha med gyldig pass. Så jeg lurer på når man skal søke om pass, da må man jo ha med legitimasjon. Men hva om man ikke har det? Får man ordnet nytt pass uansett? Jeg mistet passet rett før jeg skulle ta lappen, og da hadde jeg ikke bankkort med bilde. Fikk bestilt nytt pass, men husker ikke helt om jeg måtte kverulere meg til det eller om fødselsnummer var nok. Bare bestill nytt pass du, skal gå fint Tar ikke mer enn et par dager heller.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Har du ikke en fødselsattest? Anonymous poster hash: 0e60f...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Hvis du ikke har noe, så ring/ta kontakt med folkeregisteret og få tilsendt en kopi av fødselsattesten din. Om det gamle passet ditt var elektronisk så kan det vel alltids hende at politiet har en kopi på det i databasen sin eller noe. Anonymous poster hash: 9a64c...489
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Jeg fikk en kopi av passet mitt fra politistasjonen da jeg skulle søke om bankkort. Anonymous poster hash: 85fbc...94d
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Har du ikke førerkort da? Endret 29. januar 2014 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Fødelsattest og en person over 18 år med gyldig pass som skriftlig kan bekrefte din identitet. Det funket for meg. Anonymous poster hash: 4af54...d72
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Har du ikke et gammelt pass, førerkort eller bankkort liggende? Anonymous poster hash: fd8ec...f1c
Leahisabella Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har ingenting liggende av legitimasjon nei. Om jeg har det så er det i såfall et eller annet sted i huset til foreldrene mine, og jeg har ingen mulighet til å få det hentet. Og førerkort har jeg aldri hatt. Hvis du ikke har noe, så ring/ta kontakt med folkeregisteret og få tilsendt en kopi av fødselsattesten din. Om det gamle passet ditt var elektronisk så kan det vel alltids hende at politiet har en kopi på det i databasen sin eller noe. Anonymous poster hash: 9a64c...489 Hvordan vet jeg om det var elektronisk? Kan jeg bare gå ned på politistasjonen da og be om en kopi? Jeg fikk en kopi av passet mitt fra politistasjonen da jeg skulle søke om bankkort. Anonymous poster hash: 85fbc...94d Kan man få det bare sånn helt uten videre? Det eneste jeg fikk beskjed om da jeg var på politistasjonen og leverte inn skjema for mistet pass var at om jeg trengte nytt så måtte jeg søke om det,
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Gyldig legitimasjon Det gamle passet ditt er tilstrekkelig legitimasjon hvis det er gyldig eller det er mindre enn tre måneder siden det utløp. Er det første gang du skal ha pass, eller er det mer enn tre måneder siden det gamle passets gyldighetstid utløp, skal du ha med følgende legitimasjon: Gyldig norsk førerkort eller annet minst like sikkert identitetskort med bilde og fødselsnummer, for eksempel bankkort med bilde Eventuelt tidligere utløpt pass Statsborgervedtak og statsborgerbrev dersom du tidligere har vært utenlandsk statsborger NB! Hvis du ikke kan legitimere deg med gyldig norsk pass eller pass som er utløpt for mindre enn tre måneder siden, kan politiet kreve at du har med deg en myndig norsk person med gyldig norsk pass som skriftlig kan bekrefte din identitet (kilde: https://www.politi.no/tjenester/pass/soknad_om_%20pass/) Anonymous poster hash: 4af54...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå