Gå til innhold

Hvor mye engasjerer dere svigerforeldre/foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mye man skal/bør involvere svigers og egne foreldre i bryllupsforberedelser... :-? Mange synes det er en ære å bli spurt om å få delta, andre er vel kanskje mer likegyldige.

I mitt tilfelle er svigermor mer ivrig enn min familie, og jeg lurer på om hun bør involveres mer. De har riktignok vært med å sett på lokale, men brudekjolen er bestemt med min forlover. Noen som gjør noe "ekstra" for at de skal være mer involvert? Jeg leser her at det er mange som har mødre som lager slør osv. Pynting i kirka og litt baking er forbeholdt meg og mødrene :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Min familie kommer til å hjelpe til med pådekking, baking og anretning av maten. Alt annet er vår jobb, og ingen av de legger seg i noe om vi ikke har spurt først.

Jeg kommer til å spørre om hjelp om jeg ønsker det, men ønsker ikke at de skal innvolveres for mye heller. Det er vår dag, og de er våre gjester.

Skrevet

Vi holder på å lage invitasjoner med bilder av oss og pene spesialark, men det er ikke HELT klart ennå da vi er litt uenige om "finishen". Min kjære ville gjerne vise de til sine foreldre for å høre dems mening, men da stopper jeg han i døra og sa nei. Mente det skal være en overraskelse for dem også. Det får da være måte på involvering synes jeg, men jeg var kanskje litt for streng? :o

Skrevet

Mine foreldre har vært med og bestilt blomster. Og min mamma har fått folk til å bake kaer og informerer dem om stort og smått. Hun spør hvor langt vi har kommet og kommer med sine gode idèer. Om vi velger å høre på dem er en annen sak.

Min svigermor har gavelisten klar for folk som ringer og spør. Jeg hører naturligvis også på hennes råd om ting og tang. Hun skal bake og skal også sy brudepikens underskjørt. De skal være vertskap sammen på festlokalet mens vi er til fotografen.

Min far er sjåfør på den store dagen, og alle fire skal sørge for at gavene blir pakket ned og kommer seg hjem til oss i løpet av natten.

Min far vil gjerne bidra litt økonomisk og det har han fått lov til.

Det er så mye de er involvert, men jeg regner med mamma kommer til å engasjere seg fryktelig når de kommer nedover 4 dager før bryllupet :ler:

Gjest Muslingen
Skrevet

Min mor hjelper meg med pynting av lokalet dagen før, og hun skal ta seg av datteren min hele helgen. Hans mor ordner kokk og servitører til oss, tilpasser brudepikekjolene. Hans tante ordner hår og sminke på den store dagen. Hans far er fotograf. Hans andre tante baker bryllupskaken, og diverse slektninger baker de andre kakene. Min stefar fører meg opp kirkegulvet, og han skal også være toastmaster.

Skikkelig familiebryllup. ;) Men hvordan alt skal se ut, er det vi som bestemmer. Tar ikke imot tips og råd engang... Vi vet best. :sjarmor:

Skrevet

Jeg lar svigermor stå for pyntinga, hun kan sånt noe. Blir det for ille, forsvinner det i nattens mulm og mørke. Heltens tante har regjert over menyen, fordi hun har bodd i Hellas i mange år og kjenner bryllupsmaten deres, Mamma er min moralske støtte i det hele, lillesøster hjelper meg med alt mulig rart av småting, og så videre... Vi har også skikkelig familiebryllup... Tror det blir kos jeg

Skrevet

Svigermor blander seg for mye. :roll:

Skrevet

Hoss oss er mamma og pappa vertene...de setter hus og biler til disposisjon. Mamma organiserer baking og mat. Mamma betaler også festmiddagen. Pappa spanderer allt av alkohol.

Mine svigerforeldre gjør ingenting.....!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...