Gå til innhold

Den perfekte rumpa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske slank, men veldig utrent, og ser litt dvask ut. Rumpen min er ikke så verst egentlig, og har absolutt potensiale. Men den er litt for flat/dvask kanskje.. Ønsker at den skal være litt mere spretten,rundt og synlig.

Dere vet.. den perfekte rumpa!

Hvor lang tid tar det å få det? Vet dere om noen øvingsprogram jeg kan følge over tid? Hvilke øvelser er de beste?

Anonymous poster hash: 27f40...994
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at du ikke får deg en sånn kentaurunderdel nu da.

• Liker 3
Skrevet

Takk for tipset!:P

Skrevet

Pass på at du ikke får deg en sånn kentaurunderdel nu da.

Hva er det?

Anonymous poster hash: 8e246...073

Skrevet

Gjør øvelser som hip thrust, knebøy, utfall, markløft også videre. Dette er supre øvelser for rumpa. Spis proteinrikmat i tillegg for å få musklene til å vokse :)

Anonymous poster hash: c9f9f...05f
Gjest Thai clinch
Skrevet

Hva er det?

Anonymous poster hash: 8e246...073

Ikke tren bare rumpa. Det ser dumt ut med en trent og muskuløs rumpe og samtidig ha pinglearmer og et hode som såvidt holdes oppe av nakke og skuldre.

Skrevet

Jeg er ganske slank, men veldig utrent, og ser litt dvask ut. Rumpen min er ikke så verst egentlig, og har absolutt potensiale. Men den er litt for flat/dvask kanskje.. Ønsker at den skal være litt mere spretten,rundt og synlig.

Dere vet.. den perfekte rumpa!

Hvor lang tid tar det å få det? Vet dere om noen øvingsprogram jeg kan følge over tid? Hvilke øvelser er de beste?

Jeg kan gi deg den perfekte rumpa ;)

Skrevet

SQUATS (Y)

-dra på en styrketreningstime hvor man tar hele kroppen, men rumpeøvelsene kan du jo gjøre mer av på egenhånd i tillegg

-trapper istedet for heis

tunfisk, kylling, cottage cheese, proteinshake. Hold deg unna salt, sukker, mel og altfor mye meieriprod.

Skrevet

Squats gjør underverker!

Skrevet

Er ikke udelt positiv til alle de som skriker SQUATS hver gang noen vil forbedre rumpa. Knebøy er superpoppis for tiden, men det er likevel andre øvelser som er vel så bra. Hip thrust (tunge!!! Dvs ikke 40 kg) og utfall (igjen, tunge, ikke 5 kg i hver hånd) f.eks.

Knebøy er dessuten en krevende øvelse. Den krever mye mobilitet, kjernemuskulatur osv. Jeg var smidig, relativt sterk og i form da jeg startet med knebøy, men fremdeles må jeg jobbe med teknikken. Det tar mye tid, å varme skikkelig opp, tøye osv. Skulle jeg bare tenkt rumpe hadde jeg heller kjørt på med andre, mer effektive øvelser. Rekker ganske mye på den tiden det bare tar å klargjøre seg til knebøy.

Knebøy er dessuten farlig om man gjør det feil, noe mange gjør. Det trenger ikke være graverende feil heller, før man får vondt her og der. Mange jeg kjenner som har peiling på knebøy (dvs kjører ikke med krum rygg og slike opplagte ting) får vondter når man trener med stadig tyngre vekter. Er det verdt å ta risken?

Jeg kjører knebøy selv, og det er for all del en god øvelse. Men noen ganger tenker jeg at den koster mer enn den smaker, og at det langt fra er den raskeste veien til fin rumpe. Man skal vite hva man gjør, og det er det ikke alle som gidder ta seg bryet med.

Anonymous poster hash: 9a0e1...09b
  • Liker 2
Skrevet

Hvor mange kg mener du man må opp i for å kjøre -tunge- hipthrust, utfall og markløft?

Anonymous poster hash: f32d5...e32
Skrevet

SQUATS (Y)

-dra på en styrketreningstime hvor man tar hele kroppen, men rumpeøvelsene kan du jo gjøre mer av på egenhånd i tillegg

-trapper istedet for heis

tunfisk, kylling, cottage cheese, proteinshake. Hold deg unna salt, sukker, mel og altfor mye meieriprod.

Hvorfor skal man holde seg unna meieriprodukter? Er det fordi det er mye fett i (ost o.l.)? Jeg bare lurer, siden det ellers sies at meieriprodukter er en god kilde til protein. :) Og proteinshake? Det er vel mildt sagt omstridt om man i det hele tatt har behov for proteintilskudd dersom man spiser optimalt.

Anonymous poster hash: c980a...d91

• Liker 2
Skrevet

Er ikke udelt positiv til alle de som skriker SQUATS hver gang noen vil forbedre rumpa. Knebøy er superpoppis for tiden, men det er likevel andre øvelser som er vel så bra. Hip thrust (tunge!!! Dvs ikke 40 kg) og utfall (igjen, tunge, ikke 5 kg i hver hånd) f.eks.

Knebøy er dessuten en krevende øvelse. Den krever mye mobilitet, kjernemuskulatur osv. Jeg var smidig, relativt sterk og i form da jeg startet med knebøy, men fremdeles må jeg jobbe med teknikken. Det tar mye tid, å varme skikkelig opp, tøye osv. Skulle jeg bare tenkt rumpe hadde jeg heller kjørt på med andre, mer effektive øvelser. Rekker ganske mye på den tiden det bare tar å klargjøre seg til knebøy.

Knebøy er dessuten farlig om man gjør det feil, noe mange gjør. Det trenger ikke være graverende feil heller, før man får vondt her og der. Mange jeg kjenner som har peiling på knebøy (dvs kjører ikke med krum rygg og slike opplagte ting) får vondter når man trener med stadig tyngre vekter. Er det verdt å ta risken?

Jeg kjører knebøy selv, og det er for all del en god øvelse. Men noen ganger tenker jeg at den koster mer enn den smaker, og at det langt fra er den raskeste veien til fin rumpe. Man skal vite hva man gjør, og det er det ikke alle som gidder ta seg bryet med.

Enig i dette.

Kvinner har også dessuten en tendens til å være sterkere på fremsiden av lårene enn bak, og dermed vil det være lårene som "bærer" hele øvelsen, siden kroppen er så viselig innrettet at den jobber mest mulig effektivit. Derfor er det ekstremt viktig å ha fokus på teknikk, noe uerfarne muligens ikke klarer å ha i nødvendig grad. Det kan være en fordel å legge inn masse aktiviseringsøvelser for rompa for i det hele tatt å få kontakt med den muskelen - det er mange som sliter med det. Og da hjelper det lite å stå og squatte til krampa tar deg med tunge vekter. Eneste man oppnår er enda sterkere lår. :)

Men for all del, er også enig i at knebøy er en super øvelse, men man kan kanskje gjøre andre ting i tillegg, samt være litt obs på fallgruvene. :)

Anonymous poster hash: c980a...d91

Skrevet

Hvordan klarer folk å drikke proteinshake? Jeg spyr av det.

Er en time på sats som heter powerstep som er bra ræv-trening. Mye utfall og knebøy der. Er så sliten atte hjælp!

Anonymous poster hash: 9bda8...db7
Skrevet

Hvor mange kg mener du man må opp i for å kjøre -tunge- hipthrust, utfall og markløft?

Anonymous poster hash: f32d5...e32

Man må selvsagt starte et sted, men jeg mener det ikke bør gå for lang tid før man er oppe i ihvertfall kroppsvekt i hip thrust og 30 kg utfall (feks 15 kg hantel i hver hånd).

Selv trener jeg med 48 kg i bulgarsk utfall (24 kg i hver hånd) og 100 kg i hip thrust. Ser altfor mange jenter som kjører tunge knebøy, men som bare kjører lett på de andre øvelsene. Når jeg ser jenter som har trent en stund ligge og jokke med 10 kg på stangen i hip thrust tenker jeg "legg på mer!". Min utrente og superspinkle lillesøster trente ikke lenge før hun var oppe i 80 kg på hip thrust.

Mange bruker opp alt kruttet på knebøy, og kosetrener bare de andre øvelsene, som er minst like gode rumpeøvelser. Jeg kjører annenhver gang med knebøy først og utfall først, det er på sistnevnte dagene jeg kjenner det best i selve rumpa.

Skrevet

Det fins veldig mange artikler om hvordan man får den ”perfekte rompa” (linker til to nedenunder). Men ikke glem å trene resten av kroppen også.

Tror egentlig de fleste klarer å få nok fokus på rompa ved et ”vanlig treningsprogram”, uten å måtte legge til ekstra øvelser.

Men hvis du ikke syns programmet dit fokuserer nok på rompe-øvelser, kan du jo legge til noen ekstra øvelser eller gå over til et program som har mer av disse.

http://fitnessbloggen.no/sprettrumpe-6-ovelser-og-4-ukers-treningsprogram/

http://fitnessbloggen.no/mine-beste-tips-for-rumpe-og-lar/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...