Gjest Skrevet 29. januar 2014 #1 Del Skrevet 29. januar 2014 I slutten av april går turen til England og jeg syntes alltid det er så gøy og gi den tidligere verstfamilien rare ting å spise! Men noen ting er vanskelig og tungt å sende i posten, så da blir det over med i denne runden, men jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med! Hittil på listen min har jeg: Brunost Prim Lomper Kneippbrød Leverpostei Makrell i tomat Men hva annet er typsik norsk, eller norsk nok til at det ikke finnes blant annet i England? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 29. januar 2014 #2 Del Skrevet 29. januar 2014 Jarlsberg, melkesjokolade, pinnekjøtt , vestlandslefser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Del Skrevet 29. januar 2014 Reinsdyrkjøtt. Fenalår. Anonymous poster hash: 91275...afa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Del Skrevet 29. januar 2014 ... og multer/multesyltetøy. Anonymous poster hash: 91275...afa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Del Skrevet 29. januar 2014 Leverpostei, på grunn av ungen. Anonymous poster hash: bc214...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Del Skrevet 29. januar 2014 Grovbrød, geitost, havregryn uten en masse tilsetninger, generelt mat som det ikke er proppet sukker inn i. Anonymous poster hash: fb36f...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. januar 2014 #7 Del Skrevet 29. januar 2014 Jarlsberg selges jo stort i utlandet så blir ikke så spesielt, resten er gode forslag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Del Skrevet 29. januar 2014 Leverpostei har de jo i England også, ikke smaker den fryktelig annerledes heller. Og kneipp er da fryktelig likt det luftige, smakløse brødet de har der borte? - spekemat, gjerne rein, elg og slike "eksotiske" dyr (eller om de er av det tøffe slaget: kjøp hestepølse ) - gomme - salt lakris er typisk skandinavisk. Tok selv med meg det til kollektivet jeg bodde i i England. Halvparten av dem elsket det, den andre halvparten hatet det. Alle var enig om at det var rare og morsomme greier. - Ordentlig melkesjokolade. Freia sin. Nidar og Bergene er så søte at de blir veldig like det Cadburys produserer. - Tyttebærsyltetøy - Rømmebrød - Erterbrød (flatbrød) - nøkkelost, kanskje? Usikker på om det finnes noe tilsvarende i England. Enda morsommere er det jo om du kjøper gode kvalitetsprodukter fra småprodusenter rundt om i landet (på Bondens marked f.eks.). Men det er jo litt mer risikabelt siden sånt gjerne er litt dyrere - og det er jo ingen garantier for at det faller i smak. Anonymous poster hash: 49f8d...0db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Del Skrevet 29. januar 2014 søst Anonymous poster hash: ffa98...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ike Skrevet 29. januar 2014 #10 Del Skrevet 29. januar 2014 Gammelost? Gräddost? (ikke norsk men..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Del Skrevet 29. januar 2014 Vestlandslefse Varmrøkt makrell Vesterålens fiskeboller Joikakaker Rømme til rømmegrøt Flatbrød Spekemat Pizza grandiosa..... Anonymous poster hash: 030ca...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodey Skrevet 29. januar 2014 #12 Del Skrevet 29. januar 2014 Støtter salt lakris! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Del Skrevet 29. januar 2014 Støtter salt lakris! Ja, jeg også. I USA for eksempel var det totalt umulig å oppdrive. Tipper at det er tilfelle i England også. Synes hapå også er litt norsk. Anonymous poster hash: 2e8b3...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #14 Del Skrevet 29. januar 2014 Kaviar? Sursild Flatbrød Fenalår Anonymous poster hash: 076bb...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 31. januar 2014 #15 Del Skrevet 31. januar 2014 Røkelaks - men den blir fort dårlig dersom den ligger mye varmt under reisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Del Skrevet 31. januar 2014 Denne hvalspekepølsa er garantert ikke å finne i England. http://www.mamut.net/liers/subdet84.htm Anonymous poster hash: 7006d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Del Skrevet 31. januar 2014 Røkelaks - men den blir fort dårlig dersom den ligger mye varmt under reisen. Røkt laks er veldig vanlig i England... Anonymous poster hash: 49f8d...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 1. februar 2014 #18 Del Skrevet 1. februar 2014 Vet at søskenbarna mine i USA er veldig glade i bamsemums, vet ikke om de selger noe lignende i England? - joikakaker? - tørrfisk Du får servere noe godt så de ikke tror vi nordmenn er helt gale da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. februar 2014 #19 Del Skrevet 1. februar 2014 Haha, går vel nok mest i godterier tenker jeg Evt får jeg lage kjøttkaker, vi lager de jo på en litt annen måte enn de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 1. februar 2014 #20 Del Skrevet 1. februar 2014 Melkesjokolade Fenalår+flatbrød Aquavit Risgrøt Brunost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå