AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Hei alle sammen. Jeg trenger råd og deres syn på situasjonen min fordi jeg blir kalt urimelig og jeg blir ikke møtt med forståelse hos jenta jeg har som såkalt pulevenn. Vi møttes via felles kjente på en fest for over et år siden. Kjemien var der fra første stund og vi utviklet raskt et seksuelt forhold. Jeg hadde nettopp kommet fra et veldig opprivende brudd og var på ingen måte klar for noe forhold, noe jeg også gjorde helt klart fra starten av så ikke hun trodde vi var i ferd med å bli kjærester. Avtalen vår har hele veien vært at vi ikke er i et forhold, og vi er frie til å være med hvem som helst. Hele det siste året har vært veldig intenst, vi har møttes nesten hver dag, hatt mer sex enn jeg noen gang har hatt og vi har også gjort mange andre ting sammen. Vennskapet vi har utviklet underveis er også ganske sterkt nå, og vi har møtt hverandres familie og venner. Hun har flere ganger tatt opp vår "situasjon" og spurt meg om jeg noen gang ville lagt noe seriøst i det, noe formelt. Jeg har sagt tydelig nei hver gang. Dessuten er det ting ved henne jeg ikke liker, selv om vi er glade i hverandre begge to. Vi er f.eks. rake motsetninger politisk (dvs. Frp - Rødt) og politikk betyr mye for begge. Dessuten er det noen andre ting der vi er ekstremt forskjellige, og jeg føler disse tingene ikke er kompatible faktisk. Likevel har vi altså en veldig merkbar spesiell kjemi og jeg syns hun er attraktiv, pen og tiltalende. Vi har alle feil...og en av mine feil er at når jeg blir veldig irritert har jeg lett for å si stygge ting. Det har blandt annet skjedd at når hun har spurt meg om hva jeg tenker om "oss / fremtiden" så har jeg sagt ting som har vært stygge. For eksempel at jeg synes jeg fortjener noe bedre enn henne, og at det finnes så mange flotte damer der ute som jeg vil oppdage og bli kjent med og prøve ut at jeg ikke vil låse meg med henne som jeg ikke syns gir meg alt jeg vil ha og fortjener.. noen ganger har hun blitt kjempelei seg og begynt å gråte når jeg har sagt slik. Jeg er elendig på å takle slike følelseutbrudd så jeg blir bare enda kaldere når hun reagerer på den måten. Men til kjernen i problemet; en dag for to måneder siden ringte jeg henne for å høre om vi skulle møtes. Først svarte hun ikke, også da hun tok den neste gang jeg ringte litt senere hørtes hun veldig rar ut. Sa at jeg sikkert kunne komme innom men hun hadde ting hun måtte skrive og gjøre. Var fjern og hørtes nervøs ut. Da jeg kom dit lyste det av hele henne at det var noe. Grunnen til at det ble slutt med min eks var bl.a. fordi hun var utro, og jeg fikk skikkelig flash back så jeg spurte henne rett ut om hun hadde hatt sex med noen og først nektet hun, men etter en halvtime kom hun til meg og sa at hun hadde det, med en studiekollega. Jeg har hørt om denne mannen før fordi de jobbet sammen i en kollekviegruppe i høst, så jeg "visste" hvem han var. Jeg klikket helt, kalte henne hore og mye annet, og dro derfra i sinne. Senere snakket vi sammen og etter at jeg hadde rast mer fra meg sa hun at hun hadde gjort det fordi hun visste at jeg aldri kom til å ville ha henne uansett. At sjansen hadde bydd seg en kveld de var ute med flere studenter og det hadde bare endt slik. Etter det har de møttes for sex tre ganger, og siste gangen var den dagen jeg kom til henne. Hun fortsatte å si dette med at hun ikke hadde gjort noe galt fordi vi to ikke har noe kompromiss fordi jeg ikke vil det, og at jeg har sagt så mange ganger til henne at hun ikke er god nok at hun bare gjorde det fordi sjansen bød seg. Mitt problem nå er at jeg står mellom å være usikker på om jeg føler noe sterkere for henne siden jeg er så utrolig sint, bitter og lei meg for dette, og mellom å føle at hun er en skikkelig tøs som har hatt sex med en annen mann mens hun har fått av meg daglig. Vi gjorde det faktisk samme dag! Hver gang vi har vært uenige om noe har jeg tatt opp dette og brukt det mot henne (etterpå angrer jeg), og jeg er konstant mistenksom når hun ikke svarer på meldinger med en gang eller når jeg ringer. Jeg har i sinne skrevet anklagelser mot henne på melding når hun ikke har svart, sånn "Ja du koser deg vel med kollokviegruppa di du nå!!!" og andre dumme ting. Uff....råd? Er jeg urimelig eller er hun ei tøs? Anonymous poster hash: bd947...862
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 TS: jeg mente med overskriften at HUN lå med en annen Anonymous poster hash: bd947...862
Populært innlegg Glitnir Skrevet 29. januar 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 29. januar 2014 Du er urimelig. 90
Populært innlegg ALTGR Skrevet 29. januar 2014 Populært innlegg #4 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Du er urimelig. Du sier til henne at dere vil aldri bli et par, så hva forventer du? Du dytter henne lenger unna ved å si sånt. Dere er IKKE et par og har ALDRI v'rt et par. Hun har dermed ''lov'' til å spre bena sine når som helst. Å kalle henne for ei hore fordi du ikke mestrer å uttrykke følelser er feigt. Endret 29. januar 2014 av ALTGR 89
Populært innlegg Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2014 Populært innlegg #5 Skrevet 29. januar 2014 Uff....råd? Er jeg urimelig eller er hun ei tøs? Anonymous poster hash: bd947...862 Du vil ikke være sammen med henne fordi du mener du kan få noen bedre enn henne, men blir også rasende når hun som da er fri til å gjøre som hun vil har sex med en annen mann? Ja, du er urimelig. 69
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 skjønner at hu hadde sex med en annen jeg. du er urimelig. DU vil ikke være i forhold med hu, der har aldri blitt enige om å være eksklusive. dvs hun var ikke utro. du overreagerer.... er hun viktig for deg ås vis henne det isteden for å bruke politikk som unskyldning for det er bare dumt. voks opp Anonymous poster hash: 4c106...c9d 26
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Du er urimelig.. Når man har et fuckbuddy forhold til noen, har man ingen forpliktelser ovenfor dem, og dermed er det lov å ha sex med andre. Jeg tror du har mer følelser for denne jenten enn du vil innrømme, og hvis du ikke er klar for å gå inn i et forhold med henne ville jeg avsluttet det. Du er tydeligvis ikke bra nok for henne før du endrer måten du behandler henne påAnonymous poster hash: f734f...a2f 33
Marie90 Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Du er urimelig. Dere er ikke i et forhold. Og ja, jeg hadde sagt det samme - og har sagt det samme - til en jente i din situasjon der hennes "FWB" har hatt sex med en annen. Si unnskyld og bryt av dette "forholdet" for godt. 17
SmithID Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Jeg synes du har behandlet denne jenten dårlig, og at hele denne situasjonen er din egen feil. Hun har gitt deg mange sjanser til å gjøre forholdet monogamt, og du har latterliggjort henne. Så ja, du er urimelig. Slutt å skriv og si så stygge ting til henne, du trenger å ordne opp i problemene dine fra forrige forhold, og ikke la det gå utover henne! 44
Måndagsbarn Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Hun er helt tydelig forelsket/har vært forelsket i deg, men prøver å komme over deg, noe du gjør vanskelig og leit for henne ved å være både ufin, urimelig og over streken. Du har gjentatte ganger såret henne med vilje og (utifra det du forteller selv) uten spesielt god grunn, og nå kaller du henne ei hore fordi hun har valgt å gå videre med noen andre enn deg. Husk at det er DU som har valgt henne bort, du kan ikke tvinge henne til å velge bort andre samtidig som hun ikke kan få deg. Det er i beste fall ekstremt egoistisk, jeg vil kalle det på grensen til noe annet og verre der jeg ville rådet deg til å få noe terapi for sinnet og eiesyken din, men du er kanskje ung og føler deg forvirret i situasjonen som minner deg om en tidligere, dårlig opplevelse. Du er ikke unnskyldt, da det er jenta her som fortjener din uforbeholdne unnskyldning, men det høres ut som det er på tide for dere begge å komme videre fra dette nå og bli ferdig med hverandre, i hvertfall på et seksuelt plan. At man utvikler positive følelser til noen man har seksuell omgang med så ofte over tid, er helt naturlig, men du mener dere er inkompatible og selv om du har visse følelser for henne, høres det ut som du har bestemt deg for at det ikke blir dere to, så da foreslår jeg at du setter strek her og lar henne få vite at hun er ei flott jente du har kost deg masse med, men at du takler dårlig det som nå har skjedd mellom dere og at du avslutter. Du hadde heller ikke hatt vondt av å be henne skikkelig om unnskyldning. 21
Populært innlegg Pene sko... Skrevet 29. januar 2014 Populært innlegg #12 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Hun: Er det noe seriøst mellom oss? Skal vi bli et par og være offisielle sammen? Du: Nei, det vil jeg absolutt ikke. Synes bare at jeg fortjener noe bedre, og dessuten er det så mange damer der ute som jeg vil oppdage. (Du holder henne bare på gress inntil noe bedre dukker opp tydeligvis.) Resultat: Hun forstår at det aldri blir dere to, som jo er det du har sagt uttrykkelig til henne. Hun går da videre siden du ikke er interessert i noe seriøst tilbake. Common sense. Hun går naturligvis videre på leting etter en som er like seriøs, og du blir sint. Why? Endret 29. januar 2014 av Pene sko... 55
fuksia Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 du er urimelig. du har hele tiden sagt at du ikke vil ha noe seriøst forhold, du kan ikke si det og samtidig forvente at hun skal oppføre seg som om dere er i et seriøst forhold. jeg synes egentlig hele greia høres ganske dysfunksjonell ut. når du bryr deg så mye om at hun har hatt sex med en annen får det meg til å tro at du har sterkere følelser for henne enn det du innrømmer. jeg synes at du må finne ut om du ønsker et forhold med henne eller ikke, det er jo tydelig at en sånn mellomting som dere har hatt ikke funker så bra, særlig siden hun lenge har ønsket at det skulle bli noe mer. 9
Majott Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 For eksempel at jeg synes jeg fortjener noe bedre enn henne, og at det finnes så mange flotte damer der ute som jeg vil oppdage og bli kjent med og prøve ut at jeg ikke vil låse meg med henne som jeg ikke syns gir meg alt jeg vil ha og fortjener.. noen ganger har hun blitt kjempelei seg og begynt å gråte når jeg har sagt slik. Dette er det du har sagt til henne, og det har hun forholdt seg til. Etter å ha brukt lang tid på deg, med håp om noe mer, har hun endelig innsett at dere er kun pulevenner, og at det er sånn du vil ha det. Fint at du har vært ærlig, og det har hun altså tatt konsekvensen av, og innsett at hun burde prøve å finne en annen. Ja, du er veldig urimelig! Du har jo hele tiden sagt at hun er kun "pauseunderholdning", og at du egentlig er på let etter ei bedre dame. Forventet du at hun skulle ta til takke med en som er så tydelig på at han ikke vil ha henne? Det er da bedre at hun går videre, og sjekker muligheten andre steder. 15
Marie90 Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Hvorfor har du skrevet "han" i overskriften? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Hvorfor har du skrevet "han" i overskriften? Det er da virkelig ikke noe poeng i at ts må utdype dette videre til deg, når han allerede har skrevet at han er oppmerksom på feilen. Anonymous poster hash: b06d7...1dd 7
Gjest New_Girl Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Selvfølgelig er du urimelig. Hun er/har vært forelska i deg, det er jo tydelig. Hadde du vært litt real og oppegående hadde du avslutta dette dysfunksjonelle forholdet for lenge siden. 9
pressplay Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Dette må jo være kødd. Du sier til henne at du ikke vil ha henne og at dere kan gjøre hva dere vil med hvem dere vil, men når det kommer til stykket blir du sjalu når hun faktisk går til andre. I praksis så vil du ha muligheter til å ha sex med hvem du vil, men hun kan bare ha sex med deg. Ja, du er urimelig. I tillegg har du sagt mange stygge ting til henne, både å kalle henne hore og og fortelle henne at hun ikke duger. At du i det hele tatt får slippe til mellom bena hennes er meg en gåte. 28
Daudaferd Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Ja, du er ekstremt urimelig, og denne jenta fortjener stor applaus fordi hun tok til fornuften og fant seg en annen! Skulle ønske jeg gjorde det samme da jeg var i samme situasjon. Du har deg selv å takke. 13
juliane Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Du er urimelig, og du høres generelt skikkelig usympatisk ut. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå