AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Har hatt et overtrekk på konto og kort er sperret pga dette, nå er konto iorden og det står noen tusen disponibel, men banken vil ikke åpne kortet?? Når alt er oppgjort, kan banken fortsatt nekte å åpne kortet?? noen som vet lover å regler for dette? Anonymous poster hash: eee75...da3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Hva er begrunnelsen fra banken? Anonymous poster hash: a47be...42f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Jeg fikk bare beskjed på mail at kortet ikke ble åpnet? så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg får jo ikke tak i pengene heller som står på konto, evt så må jeg be dem overføre det til min samboer.. men ville høre litt før jeg sendte de mail tilbake, om de har lov til bare å fjerne kontoen min? jeg har hatt god dialog med banken også pga av overtrekket så jeg har ikke "sneket" meg unna liksom heller...frustrert.. Anonymous poster hash: eee75...da3
Jodi Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Ring banken. Det kan godt hende det henger igjen noe slik at de ikke får åpnet den. Så lenge du ikke skylder de noe, skal de åpne kortet ditt! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 nei kontoen er disponibel med over 3000kr så det er ingenting utestående. men ble bare litt usikker hva banken har lov til, jeg leste jo at det er ingen rettighet å ha konto og visakort hos banken lenger, så plutselig kontoen sletta. Skal somsagt sies dette var snakk om 1 måneds tid, men hadde ukentlig dialog med banken så de skulle skjønne jeg "var klar over problemet".. Anonymous poster hash: eee75...da3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 nei kontoen er disponibel med over 3000kr så det er ingenting utestående. men ble bare litt usikker hva banken har lov til, jeg leste jo at det er ingen rettighet å ha konto og visakort hos banken lenger, så plutselig kontoen sletta. Skal somsagt sies dette var snakk om 1 måneds tid, men hadde ukentlig dialog med banken så de skulle skjønne jeg "var klar over problemet".. Anonymous poster hash: eee75...da3 glemte å forklare konto var overtrekt i 1 måned Anonymous poster hash: eee75...da3 2
Glitnir Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 De står jo fritt til å nekte deg kort. Du får gå i banken og ta ut pengene, evt. overføre til annen konto - eller gjøre det samme på nettbank om du har. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 så jeg kan alså ikke slå i bordet med finansavtaleloven § 14? de har jo ingen grunn til å ikke åpne det igjen?? alt er oppgjort, det jeg reagerer på er jo at jeg har aldri bedt om noe kreditt eller et visakort man kan overtrekke? så jeg skjønner ikke helt hva greia er.. men hvis det stemmer det glitnir sier så kan jo banken gjøre hav enn de vil da! Anonymous poster hash: eee75...da3
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Har hatt et overtrekk på konto og kort er sperret pga dette, nå er konto iorden og det står noen tusen disponibel, men banken vil ikke åpne kortet?? Når alt er oppgjort, kan banken fortsatt nekte å åpne kortet?? noen som vet lover å regler for dette? Anonymous poster hash: eee75...da3 DNB er frustrert. Du skriver det jo selv i trådtittelen.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Om kortet har blitt sperret som følge av mistanke om misbruk (at du f. eks hadde mistet det) så krever de fleste banker personlig oppmøte for å identifisere deg. Anonymous poster hash: e499d...328 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Du kan ikke slå i bordet med paragrafer før du i det hele tatt vet hvorfor kortet er sperret og hvorfor de ikke kan åpne det igjen. Du må jo ringe å snakke med de. Banken kan gjøre det de vil innenfor loven. Vanlige visa kort er det heller ikke kreditt på, men det er som kjent mulig å få overtrekk, og det er ditt ansvar å passe på at det ikke skjer. Anonymous poster hash: 01d15...60a 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 takk for konstruktiv kritikk :-) var ikke meinigen å "være på hugget" skal ringe banken imorgen Anonymous poster hash: eee75...da3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Kundeservice har åpent hele døgnet, så du kan godt ringe i dag.Anonymous poster hash: eb233...a55 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Du får ikke åpnet det sperrede visakortet. Hvis banken mener det er ok at du kan ha visakort igjen vil de bestille et nytt til deg. Er det slik at du har misligholdt kontoen din, kan de nekte deg nytt kort frem til du har holdt konton i orden over en viss periode. Vil de ikke gi deg visakort kan du høre med de om det er mulig å få et vanlig bankaxeptkort (uten visa). Om de vil gi deg nytt kort avhenger av alvorligheten av misligholdet av kontoen. Kundeservice har døgnåpent slik at du kan ringe dit nå, men det er godt mulig du må ringe DNB sin avdeling som heter Spesialengasjement. De er åpent 08-16 på hverdager, tlf. 81500269. Det er de som kan avgjøre om det kan gis kort på en konto som har vært misligholdt, eventuelt så kan du få vite hva som skal til for å få et nytt kort.Anonymous poster hash: 7db36...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 tusen takk for svar, jeg kontaktet dnb, men måtte ringe tilbake imorgen, så krysser fingrene :-) Anonymous poster hash: eee75...da3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 tusen takk for svar, jeg kontaktet dnb, men måtte ringe tilbake imorgen, så krysser fingrene :-) Anonymous poster hash: eee75...da3 Ble det nytt kort på deg?Anonymous poster hash: 7db36...6a8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 ts her.. vært i kontakt med de å siden det har vært overtrekk så vil de ikke å gi meg nytt DEBETKORT!, er så førrbanna, så vurerer å troppe opp i banken å forlange begrunnelsen skriftlig at de nekte meg kort på det grunnlaget og vise til finansklagenemda? Jeg følerjo de overkjører meg totalt , eller skal jeg skal bare bytte bank med engang...? Anonymous poster hash: eee75...da3
Zzyzx Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Bare bytt bank. De er i sin fulle rett til å nekte deg debetkort på dette grunnlaget. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 ts her.. vært i kontakt med de å siden det har vært overtrekk så vil de ikke å gi meg nytt DEBETKORT!, er så førrbanna, så vurerer å troppe opp i banken å forlange begrunnelsen skriftlig at de nekte meg kort på det grunnlaget og vise til finansklagenemda? Jeg følerjo de overkjører meg totalt , eller skal jeg skal bare bytte bank med engang...? Anonymous poster hash: eee75...da3 Hvis kontoen din var overtrukket en hel mnd så har de nok loven på sin side. Anonymous poster hash: 0e076...cf6 1
Anglofil Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 (endret) ts her.. vært i kontakt med de å siden det har vært overtrekk så vil de ikke å gi meg nytt DEBETKORT!, er så førrbanna, så vurerer å troppe opp i banken å forlange begrunnelsen skriftlig at de nekte meg kort på det grunnlaget og vise til finansklagenemda? Jeg følerjo de overkjører meg totalt , eller skal jeg skal bare bytte bank med engang...? Anonymous poster hash: eee75...da3 Du har overtrukket din konto i en hel måned og du er sint på dem? Ærlig talt, du får stå for dine handlinger og legge deg helt paddeflat. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært flau, jeg fatter ikke at du tør å være sint engang. Du har handlet dumt og må betale prisen for det. Mvh Yvonne Endret 31. januar 2014 av Yvonne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå