Gå til innhold

Hvor "god form" kan kun kostholdet gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kommet i gang med treningen for 2014 enda, og er kanskje 6 måneder sist siden jeg trente.

Har de to siste ukene prøvd å legge om kostholdet mitt litt, spise mer næringsrik mat og mindre sukker o.l.

Eksempelvis: fisk, avocado, cottage cheese, sunne pannekaker o.l.

Spørsmålet mitt er hvor mye kroppen kan endre seg KUN basert på et bedre kosthold? Skal begynne å trene, men merker etter kun to uker at magen er flatere og kjennes mindre oppblåst (har kuttet ned på pasta/brød).

Har sett før/etter bilder fra mennesker som har lagt om kostholdet sitt, og da har det i alle fall vært ganske drastiske endringer.

Hva er deres erfaringer omkring dette?

Anonymous poster hash: b50f4...9dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold kan nok gi ganske store utslag på utseendet. Men når det gjelder formen har det derimot ingen betydning. Jeg tror det er bedre å ha litt for mange kilo og være i bra form, kontra å være slank og i dårlig form...

Skrevet

Kosthold kan nok gi ganske store utslag på utseendet. Men når det gjelder formen har det derimot ingen betydning. Jeg tror det er bedre å ha litt for mange kilo og være i bra form, kontra å være slank og i dårlig form...

Ja, det forstår jeg. Når du sier "utslag på utseendet". Jeg ønsker ikke å se ut som et skjelett. Er det det du mener?

Anonymous poster hash: 58a39...664

Skrevet

Ja, det forstår jeg. Når du sier "utslag på utseendet". Jeg ønsker ikke å se ut som et skjelett. Er det det du mener?

Tror det menes at du kan gå ned i vekt, få finere mage/lår av kosthold. Du må "kutte" alt av kosthold for å se ut som et skjelett (omtrent).

Problemet med å ikke trene er jo at du ofte er "myk". Altså at du er slank, men så fort noen tar på deg er det som å ta på en bomullsdott. Det ser kanskje fint ut, men er ikke så deilig å ta på.

Anonymous poster hash: a4632...b4c

Skrevet

Tror det menes at du kan gå ned i vekt, få finere mage/lår av kosthold. Du må "kutte" alt av kosthold for å se ut som et skjelett (omtrent).

Problemet med å ikke trene er jo at du ofte er "myk". Altså at du er slank, men så fort noen tar på deg er det som å ta på en bomullsdott. Det ser kanskje fint ut, men er ikke så deilig å ta på.

Anonymous poster hash: a4632...b4c

Stemmer :) Nå har jeg litt muskelmasse i kroppen, det har bare ikke blitt vedlikeholdt den siste tiden.. så myk som en bomullsdott er jeg heldigvis ikke :laugh:

Blir uansett spennnende og se hvor langt jeg okmmer:)

Skrevet

Det spørs jo hva du legger i begrepet "god form". Du får jo ikke noe bedre kondisjon/oksygenopptak ved å endre kostholdet, men hvis du tenker på utseende og mengden fett på kroppen er jo kostholdet det som avgjør mest.

Men, det er musklene under som former kroppen. Uten muskler ser du ikke bra ut selv om du har lite underhudsfett. For å bygge musker må du trene med tunge vekter.

Anonymous poster hash: 36b34...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...