Gå til innhold

Ketolyse/lavkarbo. Går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på ketolysekuren i 4 uker. Første uke gikk jeg ned 3 kg. Etter dette har jeg stått bom fast.

Jeg er i ketose og har ikke fallt ut av ketose på 4 uker.

Jeg drikker mye vann, spiser mye egg, bacon, kylling, brokkoli, fisk.

Jeg bruker også en del fløte (laktosefri) og spiser også en del løk, avokado, tomat og paprika.

Når jeg skal kose meg tar jeg gjerne en atkins bar.

Jeg har ikke fallt ut av ketose en eneste gang.

Når det kommer til trening, så er jeg kanskje ikke verdens flinkeste, men jeg svømmer 3-5 ganger i uka. Men ellers så er jeg ikke så mye i bevegelse.

Hva gjør jeg galt? Bør jeg gå over til en annen diett eller er det noe jeg kan endre for å få vekten til å gå ned?

Hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye veier du da? Og hvor høy er du?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 160 og veier 70 kg. Startet på 73 kg

Skrevet

Vet du hvor mye kalorier du får i deg på en dag, sånn i gjennomsnitt?

Skrevet

Vet du hvor mye kalorier du får i deg på en dag, sånn i gjennomsnitt?

Sier jeg også.

Jeg spiser lavkarbo, men nå i slankeperioden teller jeg også kcal :)

Anonymous poster hash: 68ba0...ee8

Skrevet (endret)

Hvor mye er "en del fløte"?

Fløte er en av de tingene en bør begrense om man sliter å gå ned i vekt med lavkarbo.

Se kostdoktorns oversikt: https://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt

Han anbefaler blant annet å unngå atkins bars.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 2
Skrevet

Du må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Du kan beregne ditt kaloriforbruk sånn cirka her http://www.trening.no/4529.o2.html og bruk så en eller annen matdagbok hvor du registrerer inntaket så nøyaktig du kan (vei alt).

Skrevet

Det kan være at du faktisk spiser for mye. Uansett hvilken kur man går på, så er det kcal inn og ut som gjelder.

Ser du spiser masse egg -det er ca 100 kcal pr. egg så hvis du spiser mange for dag så kan kanskje det være synderen eller all den fløten du bruker.

Anbefaler deg å telle kcal i løpet en uke for å få oversikt over hvor mye kcal du faktisk får i deg.

https://www.diett.no/ er en veldig bra side du kan bruke. :)

Anonymous poster hash: e937c...431
Skrevet

Og i avocado er det veeeeldig masse kcal bare så du er obs på det. Skikkelig godt, men for mye kcal til at man kan spise ubegrenset av det. :)

Anonymous poster hash: e937c...431
Skrevet

Jeg spiser faktisk ikke så mye om dagene. Jeg er stort sett aldri sulten men jeg tvinger i meg mat.

En typisk dag ser slik ut,dersom jeg spiser alle måltider

Frokost: 2-3 egg med en halv liten løk, 1/4 paprika og en dæsj fløte så det blir en omelett

Lunsj: atkins bar

Middag: kylling, en halv løk, en halv paprika, brokkoli, en halv pakke fløte evt kokosmelk, krydder.(aromat,pepper,karry)

Kvelds: kanskje et egg eller to og en avocado

I blandt skipper jeg et måltid eller to.

Jeg mener selv at jeg spiser lite og er veldig ofte mett uten å spise.

Jeg kan i blandt få ekstra søtsug og spiser to atkins bar istedenfor et måltid, men får veldig vondt i magen.

Det er frustrerende å ikke gå ned i vekt, men forstår ikke hva jeg gjør feil. Trodde ikke jeg måtte telle kalorier i tillegg til karbo. :(

Skrevet

når jeg spiser atkins bar eller lignende med kunstig søtning så går ikke jeg ned... men fløte har mye kalorier så kan være derfor også. kutt ut alt av kunstig søtning.. atkinsbar er ikke nyttig :P

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg spiser faktisk ikke så mye om dagene. Jeg er stort sett aldri sulten men jeg tvinger i meg mat.

En typisk dag ser slik ut,dersom jeg spiser alle måltider

Frokost: 2-3 egg med en halv liten løk, 1/4 paprika og en dæsj fløte så det blir en omelett

Lunsj: atkins bar

Middag: kylling, en halv løk, en halv paprika, brokkoli, en halv pakke fløte evt kokosmelk, krydder.(aromat,pepper,karry)

Kvelds: kanskje et egg eller to og en avocado

I blandt skipper jeg et måltid eller to.

Jeg mener selv at jeg spiser lite og er veldig ofte mett uten å spise.

Jeg kan i blandt få ekstra søtsug og spiser to atkins bar istedenfor et måltid, men får veldig vondt i magen.

Det er frustrerende å ikke gå ned i vekt, men forstår ikke hva jeg gjør feil. Trodde ikke jeg måtte telle kalorier i tillegg til karbo. :(

1 dl fløte er 360 kalorier. Er ganske heftig om målet er vektnedgang og du bruker en halv pakke til middag som da bare i seg selv er 540 kcal + resten av middagen.

Du er kanskje i ketose, men du spiser mer enn du forbrenner. Grovt regnet så kommer jeg til ca. 2000 kcal på det du har skrevet ned. Nå er ikke det så veldig høyt om du trener en del, men du burde gå ned ca. 0,5 kg per uke.

Du har akkurat startet så de første kiloene du mistet var nok vannvekt som kroppen slapp når du kuttet på karbohydratene. Om du nå har stagnert så må du justere ned kaloriene littegranne. Men du burde først regne ut nøyaktig hvor mye du faktisk inntar og så fjerne noen hundre kalorier inntil nedgangen starter opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...