Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i 20-årene som studerer i en stor by, men føler meg veldig ofte ensom! Mine nærmeste venninner bor 20 mil unna, og det har ikke vært så lett skaffe seg nye venner her jeg studerer. Blir som regel kun de jeg snakker med på skolen, men vi er ikke "gode venner" nok til å finne på noe sammen utenom skoletiden.

Jeg har en kjæreste, men han ønsker ikke å treffe meg mer enn 1 gang i uka (det er ikke pga. avstand eller jobb), og han synes heller ikke at det er så viktig at vi har daglig kontakt via tlf/sms og lignende.

Så hva kan jeg gjøre for å få dagene til å gå? Spesielt på vei hjem fra skolen/på kvelden når jeg er hjemme. Har dere noen forslag?

Anonymous poster hash: abcc5...d05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese bøker, se filmer og serier. Hvis du ikke kan det så kan du lære deg å strikke eller hekle. Håndarbeid generelt er jo en veldig fin hobby. Du kan også trene eller gå tur mens du hørrt på musikk eller lydbok. Spille spill, legge puslespill :)

Skrevet

Men ts: er det ok for DEG å ha en kjæreste som bare vil møtes en gang i uka? Er sex en lusen gang pr uke nok? Er å snakkes en eneste dag ok?

For det er slik at vi lager vårt eget liv helt selv. At det er ok for han forstår jeg fra innlegget ditt, men du mer enn indikerer at det ikke er så ok for deg. Og om det ikke er det så funker verden slik at vi enten går etter det vi mener vi fortjener eller sier til oss selv at vi ikke er verdt mer og tar pent til takke med rester.

Det sagt så kan en gjøre alt som en kan gjøre sammen alene. Fra å gå på fjellet, trene, håndarbeid, se film, åpne en flaske vin og spise tapas, utforske en ny by, gå ut på byen en fredagskveld, etc.

Men dersom du mangler venner vil jeg anbefale en studentforening av et slag. De fleste steder har en som burde passe deg. Så finner du kanskje en venn eller to også.

Anonymous poster hash: b2047...337
Skrevet

Engasjer deg i en studentforening! De vennenne jeg har fra studietiden er alle derfra :)

Anonymous poster hash: c625f...975
Gjest Seajewel
Skrevet

Trene, strikke, hekle, lese bøker.

Skrevet

Meld deg inn i en organisasjon eller forening? Tren? Jobb for frivillige organisasjoner som suppekjøkken? Få deg en jobb en ettermiddag eller to i uken, da vil du jo også få mulighet til å bli kjent med folk, kanskje få noen venner? Inviter noen av de du studerer som du har fått kontakt med på skolen til å finne på noe, man må tørre å ta initiativ til å finne på noe om man skal få venner. Sikker på at de også vil utvide sin bekjentskapskrets. Inviter til vin, mat, lese sammen, trene, hva som helst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...