Gå til innhold

Hvordan forholde seg til eksens familie hvis jeg ser dem igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for å møte på eksens- faren til mine barns familie. Hvordan ville dere forholdt dere til dem , eller opptrådd hvis dere så dem igjen?

Jeg føler litt nederlag for han har fått kone og baby siden vi skilltes...Mens jeg har bare gått på smell? Det var han som forlot meg. De vet at jeg tok det grusomt tungt.... Og jeg synes det er kjipt at de vet det... og er livredd for å møte på dem så lenge jeg ikke har funnet meg den situasjonen jeg ønsker...

Anonymous poster hash: 9d1d4...633
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er redd for å møte på , skulle det stå oppe

Skrevet

Hva slags forhold har du til de da? Og hvor lenge var dere sammen, og hvor lenge siden det ble slutt? Hvis dere har barn sammen, har du vel sikkert hatt litt med de å gjøre? Jeg synes også det var kleimt å møte på eksen familie etter det ble slutt, men vi hadde vel og merke ikke barn sammen. Men husker en gang når jeg var sammen med ny type, fler år etter bruddet, og jrg møtte eksen min, moren hans og nye dama på butikken, jeg fikk så panikk at jeg pilte ut av butikken, mens typen min ikke skjønte en dritt :P

Og familien til han jeg har barn med, har jeg ikke hatt så mye med å gjøre og de bor heldigvis ikke i nærheten.

Skrevet

si hei og gå videre kansje?

Anonymous poster hash: e5716...bec
Skrevet

Så nøytralt som mulig. Hils, spør "hvordan går det?" Og spør de deg, svarer du "Bra". Hvis du må snakke med dem noe mer enn dette, fortell noe ufarlig om barnet ditt (går greit på skolen, har vært på skitur, var veldlig forkjøla, er veldig opptatt av ...spill/hobby/matlaging/bøker for tiden". Ikke si noe om deg selv. Er videre konversasjon nødvendig, spør dem om noe nøytralt: det nye taket på hytta, mye snø i fjellet der nå? Været. Nyheter (brann i nord-TrøndelagOL).

Ikke snakk om deg selv. Ikke snakk eller spør om eks og eks situasjon og nye familie. Ikke snakk om brudd, din og eks' kontakt eller mangle på slik, ikke snakk om noe konfliktfylt eller vanskelig. Ikke forklar hvordan du har det. Ikke spør dem om noe personlig heller, helse, ferieplaner eller annet får ligge. Hvis du skulle møte en gravid svigerinne, kan du gratulere, behandle dem som om de var en kollegas svigerforeldre eller naboer du hadde før.

Ikke fall for fristelsen å fortelle din versjon.

• Liker 2
Skrevet

trådstarter : enig.. jeg må bare late som ingenting, og behandle de som kollegaer. Jeg vill løpt hadde jeg sett eksens mor eller noen i familien sammen med eksen og nye dama., tror jeg..... Men hvis jeg hadde møtt rett på de så hadde jeg bare sagt hei, og prøvd å si minst mulig...og bare snakket om positive små ting hvis de begynte å prate..... Er utrolig kleint , for jeg har hatt så mye med de å gjøre og vi har barn sammen...

Det som var rart var at eksen sa ... da vi var sammen... at familien hans likte meg så godt... men det merket jeg ikke etterpå.... for da sa han at de aldri etterlyste meg... og at de synes den nye dama var veldig grei, og synes det hele var naturlig når vi ikke fungerte sammen.

Skrevet

TS.....nå har jeg fulgt alle trådene dine her inne. Du MÅ få deg hjelp av en psykolog for å komme deg videre etter bruddet ditt. Tenk litt på ungene dine. KG er ikke en offentlig psykologisk tjeneste, vi som er her er vanlige mennesker fra 16-70 og det er ganske åpenbart at du trenger litt mere hjelp enn de på forumet her kan hjelpe deg med. Ta deg selv i nakken, slutt å gruble og faktisk aksepter at han gikk fra deg og fikk barn med en annen kvinne. Du har bare ett liv og når du har slike tankekverner som du gir inntrykk av pga dette så setter du hele livet ditt på vent.

Anonymous poster hash: 8d73b...03b
Skrevet

Slutt å snakk med eksen permanent. Og slutt å analyser og gnag på alt han har sagt og ikke sagt, før og etter brudd. Drit i den nye dama, ekssvigers og alt, konsentrer deg om barnet ditt/barna dine, deg selv og framtiden din. Unngå disse svigersene hvis du kan. Hva din eks har sagt om dem spiller ingen rolle, og hva de mente om deg eller mener om deg nå er totalt uvesentlig, de er ikke lenger din familie, og sånn er det bare. Legg noen planer for helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...