Gå til innhold

Fikk barn da jeg var 20 og 23 år.... Nå er jeg 37 år, reagerer dere på at jeg ikke har fått flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 20 og 23 år. Siden ønsket jeg meg ufattelig masse en eller gjerne to til siden jeg var så ung. Eksen og jeg lykkes ikke å få flere.... Tislutt forlot han meg, fikk barn med ei anna dame. Og jeg satt igjen og følte meg rar....

Men hvordan ser dere på min situasjon. Synes dere jeg er for ung til å ikke ha fått flere barn? Reagerer dere på at jeg har så store barn og er 37 år?

Egentlig tenker jeg at jeg er heldig.. Det er jo mange som gjerne ikke har fått et eneste barn i livet..... Lett å se på de situasjonene der folk kryr av barn.... og tro at det er slik alle har det, men det er jo ikke det.

Men det er rart at jeg kan føle meg rar som er 37 år, og har to nesten voksne barn..... Jeg føler meg for ung til å ikke ha fått flere unger siden jeg gikk inn for å få hele livet omtrent.... Men kanskje dere ikke reagerer sånn på det..... Kanskje det er bare meg som føler at det kan se litt rart ut, at jeg er så ung og har så store barn og ikke har noen småtasser i tillegg.....

Anonymous poster hash: bc19c...5f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Storken?

Anonymous poster hash: 79d78...40f
Skrevet

Jeg tenker at du er heldig og at du får dine beste år for deg selv - med mindre barna dine setter i gang med barnebarn med en gang!

En gammel skolevenninne bestemte seg for å få barn etter videregående. Det er drøye 20 år siden, så den eldste hennes er i dag 20 - og selv er jeg fremdeles barnløs. Noen ganger når jeg ser gutter i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene, tenker jeg at det jo kunne ha vært min sønn. Og da skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde gitt blaffen i tankene om riktig utdannelse, riktig mann, riktig arbeid. Det er aldri et riktig tidspunkt å få barn på, så i grunnen er det like kjekt å være ung mor som å være gammel mor - om ikke mye mye bedre.

Anonymous poster hash: 2f752...e99
  • Liker 11
Skrevet

Hva er rart med det? Er det om å gjøre å ha småbarn så lenge du er fysisk i stand til å produsere unger. Er jo både fordeler og ulemper med å få barn hhv tidlig og sent. Hadde jeg vært deg hadde jeg tenkt på at det nå var på tide å nyte livet på egne premisser, ikke barnas. Med mindre du faktisk virkelig gjerne vil ha flere barn da. Men det bør jo i så fall være av andre grunner enn bekymring for hvordan du fremstår for andre.

• Liker 6
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 20 og 23 år. Siden ønsket jeg meg ufattelig masse en eller gjerne to til siden jeg var så ung. Eksen og jeg lykkes ikke å få flere.... Tislutt forlot han meg, fikk barn med ei anna dame. Og jeg satt igjen og følte meg rar....

Men hvordan ser dere på min situasjon. Synes dere jeg er for ung til å ikke ha fått flere barn? Reagerer dere på at jeg har så store barn og er 37 år?

Egentlig tenker jeg at jeg er heldig.. Det er jo mange som gjerne ikke har fått et eneste barn i livet..... Lett å se på de situasjonene der folk kryr av barn.... og tro at det er slik alle har det, men det er jo ikke det.

Men det er rart at jeg kan føle meg rar som er 37 år, og har to nesten voksne barn..... Jeg føler meg for ung til å ikke ha fått flere unger siden jeg gikk inn for å få hele livet omtrent.... Men kanskje dere ikke reagerer sånn på det..... Kanskje det er bare meg som føler at det kan se litt rart ut, at jeg er så ung og har så store barn og ikke har noen småtasser i tillegg.....

det ble nå som det ble. Vil ikke si det er noe rart med det. Eneste jeg reagerte på var hvor dårlig gjort det var å forlate deg fordi du ikke kunne få flere.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du er heldig og at du får dine beste år for deg selv - med mindre barna dine setter i gang med barnebarn med en gang!

En gammel skolevenninne bestemte seg for å få barn etter videregående. Det er drøye 20 år siden, så den eldste hennes er i dag 20 - og selv er jeg fremdeles barnløs. Noen ganger når jeg ser gutter i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene, tenker jeg at det jo kunne ha vært min sønn. Og da skulle jeg virkelig ønske at jeg hadde gitt blaffen i tankene om riktig utdannelse, riktig mann, riktig arbeid. Det er aldri et riktig tidspunkt å få barn på, så i grunnen er det like kjekt å være ung mor som å være gammel mor - om ikke mye mye bedre.

trådstarter: ja kanskje andre tenker anderledes om det... At enkelte tenker at det må være koselig å være ung mor..... Vil jo si at jeg er en ung mor siden jeg fikk barn da jeg var 20 og 23 år. Barna er i dag 14, og 17 år. Jeg er 37 år. Jeg har følt meg veldig sett ned på , fordi jeg ikke fikk flere... Men jeg kjenner flere som ikke har fått barn, og flere som gjerne har bare fått ett barn da de var tenåring.

Jeg har tenkt tanken på å få et til via Danmark, men tror det blir uaktuellt..... fordi det er arbeid med en baby.... og tenker at jeg ikke vil makte ansvaret alene. Det er stort ansvar, og jeg er livredd for barna mine, får veldig lett angst og stresser lett. Slik er jeg..... At jeg ikke har fått flere har jeg ikke valgt, og folk kan ikke dømme meg for å være en som ikke ønsket flere av den grunn. Men tror ikke folk kan se på meg som så rar som ikke har fått flere....?.... Jeg har jo fått to uansett....

Men... jeg ser ikke ned på de som ikke får barn, for jeg vet: det er ikke alltid et valg en tar.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

trådstarter: ja kanskje andre tenker anderledes om det... At enkelte tenker at det må være koselig å være ung mor..... Vil jo si at jeg er en ung mor siden jeg fikk barn da jeg var 20 og 23 år. Barna er i dag 14, og 17 år. Jeg er 37 år. Jeg har følt meg veldig sett ned på , fordi jeg ikke fikk flere... Men jeg kjenner flere som ikke har fått barn, og flere som gjerne har bare fått ett barn da de var tenåring.

Jeg har tenkt tanken på å få et til via Danmark, men tror det blir uaktuellt..... fordi det er arbeid med en baby.... og tenker at jeg ikke vil makte ansvaret alene. Det er stort ansvar, og jeg er livredd for barna mine, får veldig lett angst og stresser lett. Slik er jeg..... At jeg ikke har fått flere har jeg ikke valgt, og folk kan ikke dømme meg for å være en som ikke ønsket flere av den grunn. Men tror ikke folk kan se på meg som så rar som ikke har fått flere....?.... Jeg har jo fått to uansett....

Men... jeg ser ikke ned på de som ikke får barn, for jeg vet: det er ikke alltid et valg en tar.

om noen ser ned på deg så er de isåfall idioter revnende likegyldig om det var selvvalgt eller ei at du ikke fikk flere. Andre har ikke noe med hvor mange barn man får. Og du har jo to. Hva er galt med to barn? Endret av BettyBoop
  • Liker 5
Skrevet

det ble nå som det ble. Vil ikke si det er noe rart med det. Eneste jeg reagerte på var hvor dårlig gjort det var å forlate deg fordi du ikke kunne få flere.

Han forlot meg ikke av den grunn at jeg ikke kunne få flere... Vi vet ikke grunnen til at jeg ikke fikk flere.. Men jeg synes det var veldig sårt da han forlot meg.... for jeg trengte støtte... jeg tok det hardt... og når en er i sånne situasjoner så trenger man ofte den andre partnerens omsorg.. Sorgen ble ekstra tung da han forlot meg og i tillegg fikk et barn med en annen kort tid etter.

Men jeg har de to barna, selv om de nesten er voksen, og prøver å tenke at jeg er heldig som har fått oppleve å kjenne de inni magen min, og fått oppleve deres oppvekst... Det er noe jeg kan leve på :).

Jeg kunne ha hatt værre situasjoner der jeg aldri hadde fått barn og blitt forlatt av eksen. Når jeg har hatt det så vondt med dette... så må jeg faktisk beundre disse som har opplevd å ønsket seg barn og aldri fått det... Det må være tøfft! Men jeg ser aldri ned på de... Jeg ser opp til de. Jeg kunne vært i samme situasjon. Og føler meg ikke noe høy i hatten av å ha vært gjennom 8 år med barneønske uten å lykkes...

Skrevet

om noen ser ned på deg så er de isåfall idioter revnende likegyldig om det var selvvalgt eller ei at du ikke fikk flere. Andre har ikke noe med hvor mange barn man får. Og du har jo to. Hva er galt med to barn?

Trådstarter: Noen velger å ikke få flere barn

Noen velger det

Noen ønsker seg barn og ikke får

Noen ønsker seg ikke å får.....

Ja situasjonene er veldig forskjellig... Har fått høre av andre før at jeg burde få flere barn for ungene begynte å bli så store... Da sa jeg som unnskyldning at vi ventet med det... men sannheten var at vi prøvde men lykkes ikke....... Jeg var helt fortvilet og gråt masse, og følte en stor skam over å ikke bli gravid igjen... Hvorfor blir jeg ikke gravid? Hvorfor blir andre gravide med 3 barn mens jeg prøver å få ett til? Mye tanker... Men har lært meg å tenke at jeg er heldig som har fått to barn. Jeg var ung da jeg fikk de, rart at jeg ikke fikk flere , men jeg må være sterkt takknemlig for at jeg fikk de, og det er jeg. Men samtidig.... så er det så mye tanker på : hvorfor fikk jeg ikke flere?....

Og - kan jeg få i dag? Det vet jeg ingenting om......Men jeg løper ikke etter menn for å bli gravid.. det orker jeg ikke.

Samtidig har jeg følt en skam ovenfor familien til min eks... De vet at jeg og eksen prøvde å få barn uten å lykkes... De vet at jeg ønsket det sterkt.... De vet at vi kunne ta prøverrør å lykkes men eksen ville ikke. Og de så at han lykkes med en annen dame tilslutt. Så da kan de tro det var meg, og se rart på meg .... Men spiller det noen rolle hvordan de ser på meg ? nei... men samtidig så føler meg bare et nedsig for jeg ønsket barn, og fikk det ikke.... og kunne ønske at jeg også fikk et barn til :)

Men prøver å verdsette det livet jeg har, og en ser . en er ikke alltid garantert å få det slik en ønsker i livet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg har aldri forstått argumentet med at man bør få en unge til fordi de eldste er blitt så store... Eh ja. Barn blir eldre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri forstått argumentet med at man bør få en unge til fordi de eldste er blitt så store... Eh ja. Barn blir eldre.

Trådstarter: Ja, jeg skal være glad for de to barna jeg har opplevd å få.... Jeg har faktisk aldri i livet gått inn for å beskytte meg for å ikke få barn, og allikevel har jeg bare fått to barn og er 37 år!. Mens andre forteller meg at disse ungene kommer så altfor lett.... Sånn har det ikke vært for meg og hører også at det er en god del mennesker som ønsker seg barn hele livet uten å få....

Jeg prøver å slappe av , og ikke sammenligne meg med eksen som fikk tredjebarnet etter at han gikk fra meg. Jeg vet ikke om jeg kan få flere, men jeg gidder ikke å stresse med det. Prøver heller å slå meg til ro og forgude de to jeg har fått, og ta vare på meg selv. Føler jeg ikke hadde klart en baby alene nå. Må nesten være to...

Skrevet

Det får hun jo likevel... barnebarna er jo ikke hennes barn :vin:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du bør få hjelp til å takle dette, TS, for det er ikke få tråder jeg har lest av deg nå. Du er tydelig veldig opphengt i dette at du ikke fikk flere.

Selv har jeg bare ett barn, men jeg tror ikke noen ser ned på meg for det. Jeg ser i hvert fall ikke ned på noen pga antall barn. Uansett om det er 9, 4, 2 eller ingen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to barn og tanken på at noen skal se ned på meg fordi jeg ikke har fått flere har ALDRI streifet meg engang.

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemstillingen??

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes over hodet ikke du er for ung til å ikke ha fått flere barn. Skjønner ikke greia om at jo flere barn man får jo lykkeligere er man. Dessuten så mener jeg du har kommet i en alder der jeg i alle fall mener du begynner å bli for gammel for å få flere barn. Det er mine tanker. Jeg synes du bør slå deg til ro med de du har fått.

Anonymous poster hash: b016e...63a
Skrevet

Jeg er 37 og har nettopp fått mitt første barn. Men jeg ser jo ikke ned på de som var tidlig ute, like lite som de ser ned på meg. Sånn er det bare :)

Anonymous poster hash: 2a826...b1c

Skrevet

Alt er jo relativt. Og kvinner kan i teorien få barn mellom 15-45 år pluss/minus.

Skrevet

Eh.....hvorfor skal noen se ned på deg fordi du "bare" har to barn? Noen har ett, andre har to, enkelte har tre og få har fire o.s.v. Hvor mange unger du har betyr absolutt ingenting for noen i det hele tatt så lenge du ikke har over 6 unger med forskjellige fedre, det er da praten kommer.

Hvor mange tråder skal du lage om dette egentlig?

Anonymous poster hash: d658f...327
  • Liker 1
Skrevet

Det får hun jo likevel... barnebarna er jo ikke hennes barn :vin:

Sier man ikke at man blir mere glad i barnebarna enn det man er i egne barn da? Jeg ser iallefall på foreldrene mine, de er helt tussete rundt nevøen min

Skrevet

Mamma har en bok om gynekologi fra 60-tallet der gravide over 30 betegnes som "eldre fødende". Like morsomt hver gang. Så nei, jeg synes ikke det er noe feil med alderen din. Det er kun det siste tiåret omtrent at folk ikke rynker pannen over en gravid 35-40-åring.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...