Gjest miamaria2 Skrevet 22. mai 2004 #1 Skrevet 22. mai 2004 Dere bare må lese En dag for paprika. Kjempebra.
Piglet Skrevet 22. mai 2004 #2 Skrevet 22. mai 2004 Ikke for å pirke, men krim er skjønnlitteratur. Men jeg liker ikke krim. Piglet
Tusenfryd Skrevet 22. mai 2004 #3 Skrevet 22. mai 2004 Sier som Piglet; krim er skjønnlitteratur. Selv er jeg veldig glad i krim, men leser egentlig det meste jeg kommer over. Men kan du ikke fortelle litt om boken du anbefaler, da? Bare en tittel uten en gang forfatternavn, får ikke meg tirret i hvert fall...
Gjest Lizbet Skrevet 22. mai 2004 #4 Skrevet 22. mai 2004 Leser det meste. Men kun en ting av gange. Mye bra norsk krim.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Den er skrevet av Øivind Hånes, en særdeles undervurdert norsk forfatter. En vakker bok. Kan skrive det som står på baksiden så slipper jeg å komme med noen analyse selv: en roman om matlagingens sanselige gleder og ekstaser. For Anton Poll går veien via en tyrkisk restaurant i den tyske byen krefeld til svartehavsbyen Trabzon i Tyrkia. Der får han plass som kokkelærling hos en mesterkokk. Samtidig som han innføres i kokkekunstens vesen av den uortodokse Aram Bey, kommer han stadig nærmere en forståelse av det ubesvarte mysteriet som har ridd ham gjennom hele oppveksten: at han som spedbarn ble funnet etterlatt i en løvhaug i en park i Køln. Jeg er snart ferdig med å lese den og er dypt imponert. Jeg vet at krim inngår i den sjangeren, men fant ingen annen måte å dele det på.
opa| Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Leser vel egentlig begge deler, men er veldig glad i krim, så jeg stemte krim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå