Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke være i et forhold med meg på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært kjærester i 5 år.

Helt siden vi traff hverandre har han vært bestemt på at han er en "antifacebook" person - og at han aldri var aktiv. Vi har faktisk ikke vært venner på facebook før nå.

Så når vi først ble venner på facebook da, så sender jeg en forespørsel om et forhold på facebook. Dette avviser han.

Neste gang jeg er med han så spør jeg hvorfor. Han sier " Alle som vi kjenner vet jo at vi er i et forhold, så hvorfor må det stå her ?"

Det skal nevnes at i 2 andre forhold var han i et forhold med dem på facebook.

Er han flau over meg, eller hva er dette? Føler meg ikke noe høy i hatten akkurat.

Anonymous poster hash: ec66a...f21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart..

Jeg hadde ikke likt den oppførselen.

Si hva du synes om saken, kan være han bare ikke forstår hva det betyr for deg?

• Liker 1
Skrevet

Rart..

Hei, og tusen takk for svar!

Jeg har sagt til han at dette betyr mye for meg. Jeg har aldri vært i et seriøst forhold før han, og det betyr mye for meg at vi kan være skikkelig offentlig - og det er ikke noe kjekt når jeg føler at han er flau over meg.

Alle bruker facebook nå til dags, og det er faktisk flere som har spurt meg om hvorfor vi ikke er i et forhold der.

Dette gjør det ikke akkurat bedre.

Vi er begge i 20 årene, så dette er ikke et "fjortis" problem. Jeg føler ihvertfall ikke det.

Skrevet

Jeg er ikke lengre i 20årene og burde vel være "voksen nok" til å ikke bry meg om slikt, men det er jeg ikke ;-)

Nå har jeg riktignok ikke dette problemet, jeg og typen har vært i et forhold, også på fb, siden andre gang vi møttes i virkeligheten.

Dette er forøvrig mitt andre seriøse forhold, og jeg var singel i mange år mellom de to, så jeg er ikke den som hopper inn i et forhold så lett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke lengre i 20årene og burde vel være "voksen nok" til å ikke bry meg om slikt, men det er jeg ikke ;-)

Nå har jeg riktignok ikke dette problemet, jeg og typen har vært i et forhold, også på fb, siden andre gang vi møttes i virkeligheten.

Dette er forøvrig mitt andre seriøse forhold, og jeg var singel i mange år mellom de to, så jeg er ikke den som hopper inn i et forhold så lett.

Nei, jeg føler heller ikke at jeg skal ta så lett på det - for det er et reelt problem for meg.

Vi har trossalt vært i et forhold i 5 år ! Det er lenge, og jeg føler at et forhold på facebook er på sin plass.

Når han da i tilegg har vært i forhold med 2 andre på facebook tidligere ( han er 6 år eldre enn meg ), så er det vel jeg som er problemet.

Skrevet

Du sier jo selv at han er anti-fb, kanskje han ikke var det for 5-6år siden?

Jeg synes jo uansett han burde akseptere når du ønsker det. Om ikke annet så kun fordi du ønsker det. Er jo lov å gjøre noe for den man er sammen med fordi om det kanskje ikke betyr så mye for enselv.

Skrevet

Du sier jo selv at han er anti-fb, kanskje han ikke var det for 5-6år siden?

Jeg synes jo uansett han burde akseptere når du ønsker det. Om ikke annet så kun fordi du ønsker det. Er jo lov å gjøre noe for den man er sammen med fordi om det kanskje ikke betyr så mye for enselv.

Han var det ja , men nå er han jo aktiv. Derfor dette er sårende for meg. Hadde han vært antifacebook enda hadde det ikke vært et tema engang..

Skrevet

Jeg hadde egentlig blitt ganske lei meg, om det var meg dette var snakk om. Dere har trossalt vært sammen i 5 år, så hvorfor ikke på face? Virker som om han er flau over et eller annet.

Anonymous poster hash: 486a2...d08
  • Liker 4
Skrevet

Jeg hadde egentlig blitt ganske lei meg, om det var meg dette var snakk om. Dere har trossalt vært sammen i 5 år, så hvorfor ikke på face? Virker som om han er flau over et eller annet.

Anonymous poster hash: 486a2...d08

Ja det er den følelsen jeg har også!!

Men alt er jo så fint i forholdet. Aldri krangler, vi er rett å slett som nyforelskede. Han er aldri flau over meg i offentligheten. Om vi er på butikken gir han meg gjerne et kyss på kinnet, eller klapser meg på rumpen på gøy. Så skjønner det ikke......

Kanskje han vil være singel ovenfor andre?

• Liker 1
Skrevet

Har det så veldig mye å si når alle vet at dere er sammen uansett? Det er ikke alle som har behov for å oppdatere hele fb vedr sivilstatus.

• Liker 2
Skrevet

Har det så veldig mye å si når alle vet at dere er sammen uansett? Det er ikke alle som har behov for å oppdatere hele fb vedr sivilstatus.

Nei, jeg hadde kanskje slappet mer av om det ikke var for tidligere forhold...

Skrevet

Når man har vært igjennom ydmykelsen det er å fjerne et forhold fra facebook, ønsker man ikke lenger å dele sivilstatusen sin der. For fem år siden hadde man bare venner på facebook, nå har man i tillegg familie, kolleger, tidligere kolleger etc der.

Jeg skjønner han godt, jeg. Jeg har venner som er gift, som ikke er i forhold på facebook. Ser ikke noe rart i det.

Anonymous poster hash: d9790...499
  • Liker 5
Skrevet

Synes det er helt naturlig å ikke dele sivilstatus på Facebook. Når man går inn i et forhold er det kanskje «koselig» eller hva en nå vil kalle det. Men om man er i et brudd er det ikke alltid man ønsker å offentliggjøre dette til alle dem man har på vennelisten sin, og man har heller ikke mulighet til å kontrollere informasjonen ettersom en annen person kan endre sin status og dermed også din.

Noen synes tydeligvis at han bør respektere at du ønsker å være i et Facebook-forhold, jeg synes at du bør respektere at han ikke vil det.

• Liker 7
Skrevet

Rart..

hvorfor kan ikke HUN forstå at han ikke vil ha forholdstatus på facebook?

Anonymous poster hash: a7785...073

• Liker 3
Skrevet

Dere har vært sammen i 5 år, han gir deg kjærtegn offentlig i det virkelige liv, dere har et godt forhold og alle vet at dere er kjærester, og du lurer på om han er flau over deg? Jeg synes du skulle være fornøyd slik som det er. Må Facebook være en oppslagstavle for det som man allerede vet? Er annonseringer på Facebook mer offentlig enn det som skjer i det virkelige liv?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ingen sivilstatus på face. De så trenger å vite det vet de. Vi har og vært sammen i over fem år. Ingen bryr seg. Men så er ikke jeg en person som må oppdatere face for hver lille/store ting som skjer.

Anonymous poster hash: a52c0...384

Skrevet

hvorfor kan ikke HUN forstå at han ikke vil ha forholdstatus på facebook?

Selvsagt kan hun det, men i og med at hun sier han har vært i "fb forhold" før, og da på et tidspunkt hvor han var mindre aktiv der så synes jeg fortsatt det er rart.

Men jeg hadde ikke tenkt at han var flau over meg eller noe slikt, men en god grunn ville jeg hatt.

Skrevet

Han var det ja , men nå er han jo aktiv. Derfor dette er sårende for meg. Hadde han vært antifacebook enda hadde det ikke vært et tema engang..

hvorfor er det rart? man lærer vel av gamle feil? jeg sto i et forhold i 4 år på facebook. det er slutt mellom oss nå. jeg kommer ikke til å være i et forhold på facebook igjen

Skrevet

Kanskje han vil framstå som singel i tilfelle muligheten åpner seg?

Anonymous poster hash: 9a7ec...c1e
Skrevet

Jeg syns det er stor forskjell på å være registrert som singel og på å fjerne informasjon om sivilstatus. Selv har jeg ingen informasjon om det på facebook, og ser ikke for meg at jeg ønsker å endre det om jeg kommer i et forhold heller. Men det ville nok gjerne blitt noen statusoppdateringer og den slags som ville synliggjort at jeg ikke var singel. Hvis han overhodet ikke nevner deg på facebook, har bilder av deg og den slags og han er aktiv der ellers, ville jeg gjerne blitt litt skeptisk. Men hvis det kun er sivilstatusen han ikke vil ha synlig, ser jeg ikke så mye galt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...