Gå til innhold

stemor & 8-årig jente & klær...hjeeeelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er feminin til fingertuppene, og kles fargene går stort sett i rosa og rødt. Det kan jeg leve med. Men når skjørtene blir så korte at de intet skjuler, og buksene er av sorten "vise frem halve rumpa" og hun nekter å bruke annet....hva gjør man da ?

Pappa'n unnskylder vesla med at hun liker å pynte seg, og minimale klær ikke nødvendigvis betyr noe. Og dette er klær mamma'n har kjøpt til henne.

Men hun er ÅTTE år da....

Er det bare meg som er gammeldags og snerpete? eller er det ok å ha hoftebukser og slike mage-visende korte topper på så små unger?

Hva kler dere deres små i?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kle henne opp som du ville gjort mot din egen unge.

Sånne sexy utfordrende klær og oppførselen som følger med er ikke for 8 åringer.

Liker å pynte seg ja.

Den stilen der kan man vente med i 6-8 år til synes nå jeg.

Det er så upassende og at moren til denne jenta ikke er flau.

Kle opp jenta som det sømmer seg for en 8 åring.

En plass må jo jenta ha denne innteressen og stilen fra også.

fysj.

Gjest Xavia
Skrevet

Min 7 åring , snart 8 får IKKE kle seg i hva hun vil!

Skrevet

Min tiåring får IKKE kle seg slik. Ok å ha hoftebukser, men ingen vising av trusekanten. Litt mage er ok. Skjørtekanten skal gå slik at hun kan plukke opp noe fra gulvet uten av rompa syns. Jeg er kanskje litt snerpete, men heller beholder jeg henne som barn enn at hun eventuellt skal utsettes for en gal fyr som påstår at hun "fristet" han....

Skrevet
Jeg er kanskje litt snerpete, men heller beholder jeg henne som barn enn at hun eventuellt skal utsettes for en gal fyr som påstår at hun "fristet" han....

Ser for meg en ti år gammel gutt si det..om sin 8 år gammel fristerinne.."Hun fristet meg" :hoho:

Skrevet

Jeg tenkte vel helst på gamle griser da, som er en smule over tiårsalderen.... :)

Skrevet

Det synes jeg er drøy kost. La barn være barn noen år til etter fylte 8 år da

Skrevet

litt utenfor trådens tema men alikevel;

jeg liker ikke engang min stesønns gensere med dødningehoder og stygge drager! (antagelig helt ut jeg altså, men det får ikke hjelpe). jeg hadde ikke kjøpt slike klær til min 6 åring....

Skrevet

Også litt utenfor tema: Jeg hadde miniminiminiskjørt og bar mage på somrene da jeg var 5-6 år - og det er leeeenge siden, så dette er ikke bare moter av i dag. Brukte kanskje bikini under og bare på stranda? Det husker jeg ikke...

Om en 8-åring går i snuppeskjørt på stranda syns jeg ikke gjør noe (alternativet er jo badedrakt eller bikini), men i byen eller på skolen kan de kle mer på seg syns jeg. Og så har det med snitt og farger og dekor å gjøre også...

Skrevet

Synes ikke at det gjør noe at man viser litt mage..om sommeren..eller harkorte skjørt..men man må selvfølgelig ha en grense/hensikt. Hvorfor går man med slike klær? Er det fordi man ønsker det selv- trives med det- synes det er varmt osv..eller er det fordi man vil vise seg for gutta.

Hver mor/far må jo selv vurdere hvor grensa går, for deg kan den gå et sted, for meg et annet..

Gjest agurk
Skrevet
litt utenfor trådens tema men alikevel;

jeg liker ikke engang min stesønns gensere med dødningehoder og stygge drager! (antagelig helt ut jeg altså, men det får ikke hjelpe). jeg hadde ikke kjøpt slike klær til min 6 åring....

Helt enig. Lillemann her får ikke slike klær!

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig. Lillemann her får ikke slike klær!

hva?! Gi meg en god grunn til at en skal nekte sin sønn å gå i gensre med motiv av drager og dødningehoder.

Kanskje dere sitter på litt irrasjonell frykt? Kanskje dragene og dødningehodene illustrerer at "Lillemann" ikke lenger er den nusselige lille pjokken men iferd med å bli ungdom?

Men, jeg vil ha EN god grunn.

Skrevet

Drager og dødningehoder er vel ikke verre enn harry potter- og kapteinsabeltannklær?

(Forøvrig fins det dødingehoder på en del av pirat-flaggene.. skal dere beslaglegge dem også?)

Korte skjørt til små barn.. Tja.. Kommer an på hvilken type. Hvis det bare er et "søtt" skjørt til barn, som dekker det det skal dekke.. greit nok mener jeg.

Skrevet
Drager og dødningehoder er vel ikke verre enn harry potter- og kapteinsabeltannklær?

(Forøvrig fins det dødingehoder på en del av pirat-flaggene.. skal dere beslaglegge dem også?)

Korte skjørt til små barn.. Tja.. Kommer an på hvilken type. Hvis det bare er et "søtt" skjørt til barn, som dekker det det skal dekke.. greit nok mener jeg.

:ler: neida jeg beslaglegger ikke noen ting jeg! jeg sier bare at jeg ikke ville kjøpt slike klær til min egen 6 åring. Og det må være lov. dødningehoder på piratflagg? jada, jeg vet faktisk at det er det. og bryr meg selvsagt ikke om det!!! :ler:

men jeg forstår jo at jeg kanskje er helt ut når jeg ikke ville kjøpt slike klær - her inne var det jo liten forståelse for dette :wink: .

Skrevet

hva?! Gi meg en god grunn til at en skal nekte sin sønn å gå i gensre med motiv av drager og dødningehoder.

Kanskje dere sitter på litt irrasjonell frykt? Kanskje dragene og dødningehodene illustrerer at "Lillemann" ikke lenger er den nusselige lille pjokken men iferd med å bli ungdom?

min stesønn på 6 er IKKE i ferd med å bli ungdom :ler: det skal litt mer til enn et dødninghode for å bli det.

ellers vil jeg bare si; veldig til en reaksjon da! :-? selger du slike klær selv eller?

Skrevet

det ble litt kluss i hva jeg skrev og hva som var "quotert". dere forstår det vel...

Gjest agurk
Skrevet

Fordi han er tre år gammel.. og det er grunn nok til meg! Når han blir tennåring gjør han som han vil, når han enda går i bleier bestemmer jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

han er 3 år gammel.. og allerede motebevisst? Jeg trodde ikke 3-åringer bryr seg om hva de kler seg i så lenge det er behagelig?

Gjest agurk
Skrevet

Hvor har jeg skrevet at han er det. Les hva jeg skriver før du komenterer, kjære du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...