AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Hei! Jeg trenger litt motivasjonhjelp her. Det jeg lurer på er, hvordan klarer dere å tenke at dere også kan klare å gå ned i vekt eller gå opp i vekt eller bli fit eller, ja, det dere vil med treningen? Hvordan klarer dere å være motivert å ha troen på dere selv? Jeg er selv 180 høy, veier 55 kg og er 19 år. Jeg er jo tynn, har lange bein og en liten men spretten rumpe. Problemet er jo at jeg bare er tynn, med null muskler på kroppen, og med lange tynne meg skulle jeg jo gjerne kanskje gått litt opp i vekt og fått litt former på kroppen ved hjelp av styrketrening. En fit kropp i stedenfor bare tynn. Men jeg gir opp med en gang, for jeg ser ikke for meg at jeg kan få det til ! Føler liksom at jeg ikke kommer til å få noen resultater uansett. Dumt, jeg vet det.... Hvordan klarer dere å motivere dere?? Anonymous poster hash: 932da...730
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Klart du kan få til. Hvorfor kan ikke du, når alle andre kan? Bare sett opp mindre og overkommelige mål først. Begynn å tren styrke. Begynn med lette vekter, og se om du klarer å doble vekta innen en måned for eksempel. Det er overkommelig. Og så tar du det derfra. Et godt tips er å sette opp en ukeplan. Jeg gjør dette hver søndag. Da planlegger jeg ukas treningsøkter. Husk å ta med litt kardio også. Ikke bare styrke. Anonymous poster hash: 5edb9...add
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Selvfølgelig kan du! Med mindre du har en muskelsykdom eller noe annet som hindrer deg? Vær så snill å les boken " Bli best med mental trening". Den er ufattelig motiverende. Med mye proteiner, nok mat (veldig mange spiser for lite, lær deg å regn kalorier, slitsomt men nyttig) og progressiv styrketrening vil du legge på deg i form av muskler Bli medlem på fitnessbloggens forum, der har de før og etter bilder, motivasjonsvideoer,tips og så videre. Om du trenger hjelp med løfteteknikk kan du ta deg en time hos personlig trener for å lære. God teknikk vil spare deg for å kaste bort tid på gymmet, og optimalt resultat. For å forme kroppen må du løfte tungt, våg å ta benkpress, knebøy osv. Med riktig teknikk vil du merke endring raskt, og da vil motivasjonen komme! Man må skape inspirasjon og motivasjon selv! Dette i seg selv er egentlig litt befriende istede for å gå rundt å vente på at det kanskje dukker opp:P Søk opp fitnessblogger, fitnessutøvere og lagre bilder som inspirerer deg, prøv å utvikle interresse for matlaging (sunn mat kan være utrolig godt om man er villig til å lære, og tenke litt utenfor normalen) Se trines matblogg Loggfør treninga. Dette er nøkkelen til å trene progressivt. Skriv ned hvor mange kilo du løfter, og hvor mange repitisjoner du løfter og hvor mange sett. Da har du alltid oversikt over hvor du var, og hvor mye mer du løfter over tid. Et utrolig godt hjelpemiddel, det er motiverende å se at man utvikler seg. Og tro meg, man kommer ikke til å huske dette uten å skrive det ned:P Ta bilder underveis, og bruk måleband. Om man har kontroll over situasjonen er det lettere å lykkes. Ha klare mål, både korte og langsiktige. Les artiklene på fitnessbloggen.no om styrketrening og jenter Og sjekk denne videoenhttp://fitnessbloggen.no/se-denne-motivasjonsvideoen/Anonymous poster hash: 4a950...d02
fuksia Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Jeg føler at det som har vært best for meg i forhold til motivasjon er å ikke fokusere på det endelige resultatet, men heller finne noen mindre mål som jeg kan nå i løpet av noen uker. Dette er noe folk har sagt til meg i årevis føles det som, og jeg har synes at det har vert litt vanskelig, men jeg merker at nå som jeg har gjort det i noen måneder har ting begynt å løsne, og jeg føler endelig at jeg er på rett vei.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Tusen takk for gode svar! :D Jeg har kjøpt bli best boka, og begynte på den i dag! Fantastisk bok! TS Anonymous poster hash: 932da...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå