Gå til innhold

72 stemmer

1. 1. Bør kg ha et eget bloggforum på kvinneguiden?

• ja
      61
    • nei
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har flere ganger vært ytret et ønske om et eget underforum for blogger på kvinneguiden. Jeg syns det er på tide med et eget underforum. Hva syns du?

Anonymous poster hash: eab2e...71f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Dagbøkene er nok.

Anonymous poster hash: cc75e...366
Skrevet

Nei. Dagbøkene er nok.

Anonymous poster hash: cc75e...366

Dagbøkene er ikke slike blogger som blir diskutert her på Skråblikk.

Skrevet

Dessuten vil det gjøre skråblikk ryddigere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det. Trådene om ulike blogger blir jo stengt på løpende bånd, folk klarer tydeligvis ikke å holde seg til reglene når det kommer til tråder om dem. Et underforum tror jeg bare blir rene texas-stemning og et underforum hvor moderatorene må sitte pal å følge med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det. Trådene om ulike blogger blir jo stengt på løpende bånd, folk klarer tydeligvis ikke å holde seg til reglene når det kommer til tråder om dem. Et underforum tror jeg bare blir rene texas-stemning og et underforum hvor moderatorene må sitte pal å følge med.

Men da slipper iallefall vi andre å plages av alt oppgulpet om bloggere.

Anonymous poster hash: 31a06...678

• Liker 3
Skrevet

Men da slipper iallefall vi andre å plages av alt oppgulpet om bloggere.

Anonymous poster hash: 31a06...678

Joda, det er jo bare å ikke trykke seg inn i tråden ;) Jeg tenker at det sånn sett er greit at det blir diskutert inne på skråblikk fordi da er sjansen større for at noen "tilfeldige" leser og rapporterer upassende innlegg. Tror sjansen er mindre for det om det blir et eget underforum (at upassende innlegg blir rapportert). Man går som regel ikke inn på et underforum man ikke har interesse av tenker jeg.

Skrevet

Tror det hadde vært fint med tanke på hvor mange tråder som handler om bloggere. Men redd for at moderatorene måtte ha suttet 24/7 på pc'n da ja, hoho

Anonymous poster hash: ab250...9c6
  • Liker 1
Skrevet

Synes det er en god idé. Skråblikk er ødelagt av all bloggsladder og hets. Fint om man hadde samlet alt skrotet i et eget forum som man attpåtil kunne skjule fra oppdateringen. Så kan søpla på KG holde på for seg selv.

Anonymous poster hash: 2a3e7...306
  • Liker 2
Skrevet

Ja, ja, 1000 ganger ja.

Så kan man gå inn der og lese alt om alle mulige blogger. Eller enda bedre, man kan la være. :)

• Liker 3
Skrevet

Få flere til å stemme da! :)

Skrevet

Ja, ja, 1000 ganger ja.

Så kan man gå inn der og lese alt om alle mulige blogger. Eller enda bedre, man kan la være. :)

Men, hva er det største problemet med disse trådene?

At man ser overskriften på dem inne på skråblikk? (Man må jo ikke gå inn å lese)

Eller all hetsen som fører til at de blir stengt gang på gang.

Jeg vil mene det siste. Brukere som ikke viser evne til å følge kg's regler.

Om ikke det er noe jeg har oversett da, kom gjerne med flere muligheter :)

Skrevet

Jeg feks vil lese om blogger, og da har jeg ikke lyst til å bruke tiden på å lete igjennom alle de andre trådene på skråblikk for å lete etter bloggetråder.

Skrevet

JA, genial ide. Støttes med full margin..

Joda, det er jo bare å ikke trykke seg inn i tråden ;) Jeg tenker at det sånn sett er greit at det blir diskutert inne på skråblikk fordi da er sjansen større for at noen "tilfeldige" leser og rapporterer upassende innlegg. Tror sjansen er mindre for det om det blir et eget underforum (at upassende innlegg blir rapportert). Man går som regel ikke inn på et underforum man ikke har interesse av tenker jeg.

Å trykke seg inn i tråden er en ting, det kan man fint la være å gjøre

Men for min del så har jeg noen tema jeg aldri har interessert meg for, aldri kommer til å interessere meg for med mindre frosty the snowman skulle bli yppersteprest i helvete. Noen av disse tingene er f.eks graviditet og spedbarn, ufrivillig barnløshet og prøvere, bryllup og jul fra september til langt ut i januar

derfor har jeg valgt å sette disse underforumene på ignorer.

De dukker ikke opp under "nye innlegg" og det er et ikke tema for meg hva de diskuterer der inne under disse underforumene..

Men jeg er heller ikke interessert i hva hva ff spiser, drikker, hvor tid hun står opp eller går på do og jeg trenger ikke spesifikk info om hvor jævlig noen mener hun er, jeg trenger heller ikke slik info om noen annen blogger heller.

Når skråblikk fylles opp av 13-14 tråder bare på den første siden om bloggere i alle kategorier og det ene med det andre, hvor det kanskje ligger to eller tre tråder som jeg finner interessant å svare på som ikke har noen ting med blogging å gjøre så blir det litt misvisende hva skråblikk egentlig er, eller har blitt..

Slik det er nå så ønsker jeg ikke å ignorere skråblikk i sin helhet fordi det kan være noen bra tråder her inne som jeg ønsker å få med meg, men det er vanskelig å få med seg disse når det 'bare' handler om blogging og dritt..

Jeg er drit lei av å få blogg tråder opp i *nye innlegg*, lei av å ikke kunne gå inn på skråblikk uten å få 4 blogg relaterte tråder opp i fleisen, for så å finne en interessant diskusjonsemne, for så 6 nye blogg relaterte tråder etc..

Selv om skråblikk nå har blitt bloggblikk så var det ikke det, og skråblikk handler om mye mer enn blogging så jeg mener det hadde vært mye bedre med et eget forum.

Og noen emner skaper tydeligvis mer drittkasting enn andre tema, når det er lov å diskutere bloggere her så må også mod ta på seg det ansvaret og oppgaven det kreves.

• Liker 3
Skrevet

Hadde enda overskriftene reflektert temaet så ville det vært én ting, men det virker nesten å ha gått sport i å finne på minst mulig åpenbare titler, f.eks. "Der kom den" og "På mandag braker det løs".

Skrevet

Hadde enda overskriftene reflektert temaet så ville det vært én ting, men det virker nesten å ha gått sport i å finne på minst mulig åpenbare titler, f.eks. "Der kom den" og "På mandag braker det løs".

Hee hee jeg vet, av og til tror jeg det er en katt og mus lek med mod eller oss andre eller hvem vet.. Bladde meg nettopp inn på "der kom den", snudde brått i døren der ja.. Slike ting kunne en kanskje også unngått med et eget underforum.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan godt forstå at man ønsker å gå inn på et underforum uten å finne kryptiske trådtitler som viser seg å være bloggrelatert og et titalls bloggtråder generelt. Jeg ser også at et underforum vil gjøre det mer ryddig.

Samtidig så ser jeg nesten på de bloggtrådene som en sykdom (jeg mener ikke at det skal være forbudt å diskutere dem) men altså, jeg har aldri sett tråder med så mye dritt (hets og mobbing). Noen få er konstruktive i kritikken men det er så mye slarv som gjør at grensen til hets/mobbing noen ganger blir veldig utydelig. Jeg ser faktisk på dem som et stort problem for KG for om det allerede sklir ut og blir mer vanlig og tillat å drive på slik det gjøres i de trådene, desto mindre nettvett får folk tror jeg.

Et underforum tror jeg bare vil gjøre trådene verre. Terskelen for netthets vil synke, en utvikling vi absolutt ikke trenger.

Joda, det er jo moderatorene sitt arbeid å følge med på dette. Først og fremst. Men de har jo tross alt et liv utenom, de gjør vel dette gratis? Vi er jo alle med på å skape et KG slik vi vil ha det. Et underforum tror jeg vil bli et sted hvor denne sykdommen bare vil spre seg, bli enda verre.

Hadde vært så greit om folk kan oppføre seg, følge regler. Men det er vel litt for mye å forvente. Trist at det er blitt slik.

Skrevet

Det tror ikke jeg, jeg tror det blir færre slike hetse tråder fordi det blir mer synlig tross alt. Flertallet vil ha et underforum her ser jeg.

Skrevet

Jeg kan godt forstå at man ønsker å gå inn på et underforum uten å finne kryptiske trådtitler som viser seg å være bloggrelatert og et titalls bloggtråder generelt. Jeg ser også at et underforum vil gjøre det mer ryddig.

Samtidig så ser jeg nesten på de bloggtrådene som en sykdom (jeg mener ikke at det skal være forbudt å diskutere dem) men altså, jeg har aldri sett tråder med så mye dritt (hets og mobbing). Noen få er konstruktive i kritikken men det er så mye slarv som gjør at grensen til hets/mobbing noen ganger blir veldig utydelig. Jeg ser faktisk på dem som et stort problem for KG for om det allerede sklir ut og blir mer vanlig og tillat å drive på slik det gjøres i de trådene, desto mindre nettvett får folk tror jeg.

Et underforum tror jeg bare vil gjøre trådene verre. Terskelen for netthets vil synke, en utvikling vi absolutt ikke trenger.

Joda, det er jo moderatorene sitt arbeid å følge med på dette. Først og fremst. Men de har jo tross alt et liv utenom, de gjør vel dette gratis? Vi er jo alle med på å skape et KG slik vi vil ha det. Et underforum tror jeg vil bli et sted hvor denne sykdommen bare vil spre seg, bli enda verre.

Hadde vært så greit om folk kan oppføre seg, følge regler. Men det er vel litt for mye å forvente. Trist at det er blitt slik.

Jo jeg har selvsagt fått med meg oppgulpet. Leste en side i en tråd, en annen i en annen tråd, og ja det er oppgulp, det er generelt megge tilstander.. Blogg tråder=dritt.

Det slår ikke feil enda jeg ikke har lest de alle og slett ikke alle 100 000 innleggene som er blitt postet om bloggere her inne men du trenger ikke være her inne mer en 5 minutter og du trenger ikke en gang gå inn i en blogg tråd for å vite at det er trøbbel.

Folk vet det, nye medlemmer, gamle medlemmer, mod og sjefen selv her inne vet det. De vet de så godt at det var forbudt en lang og harmonisk periode å lage tråder om ff, så kan en jo mene hva en vil om det at det er lov å diskutere alle og alt annet unntatt ff, men sånn var det nå en periode vertfall.

Men nok om det, når blogg tråder blir ryddet gang på gang på gang, stengt en dag og opprettet en ny tråd neste dag så tenker jeg uten å ha sett alt drittet selv men med nok fantasi til å skjønne at det er mye tull i slike tråder så tenker jeg, kan det ærlig talt bli verre?

Hvorfor skal det gå ut over folk som ønsker et ryddigere skråblikk forum?

På juleforumet var det ikke lov å være anonym i lannge tider fordi det ble mer hetsing av ab bruk og det hadde ikke mod til å sette resurser ned på dette underforumet spesielt. Men i fjor var det lov å være ab, noe hadde forandret seg. Muligens at man kan lage et eget blogg underforum der man ikke kan være ab slik det er f.eks under snikk snakk nå, der kan en heller ikke være ab.

Uansett så tenker jeg at noe må bli gjort. Nå ligger det 2-3 blogg tråder under klær og mote, mange tråder under skråblikk og det er noe her og noe der, men i de aller fleste blogg tråder så er det megge tilstander utav styr, jeg tror virkelig ikke at det kan bli verre jeg.

De som går inn i blogg tråder, leser og rapporterer innlegg, de vil antageligvis følge med på underforumet om et slikt et opprettes, disse trådene vises jo på nye innlegg for de som ikke ønsker å ignorere et slikt tema, men jeg mener i alle fall at vi medlemmene her inne som er med på å finansiere (i form av klikk) og således styre kg bør ha anledning til å velge selv når det er så mange som har en mening om dette!

At moderatorene driver med dette på fritiden er.. jo da, beundringsverdig det, men om de ikke klarer å følge opp det ansvaret så må flere moderatorer på banen, man har selv sagt ja til å bli moderator, meldt seg selv frivillig da bør man også ta det ansvaret det følger med seg. Som sagt noe synes jeg bør gjøres rett og slett, hvordan en praksis løsning burde fungere om det hadde vært et underforum uten mulighet for ab posting, og alle andre blogg tråder andre plasser ble flyttet, slettet slik som praksisen er på de andre forumene eller om det bør være åpent for ab posting eller om det bør være 2 mod på dette forumet det kan saktens diskuteres også, men at dritten kan få sitt eget underforum for spesielt interesserte det synes jeg er på høy tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...