Gå til innhold

Enkelt bilderedigeringsprogam? Gratis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som kan anbefalle et gratis og enkelt bilderedigeringsprogram til PC?

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Picmonkey.com :-)

Gjest Amber Rose
Skrevet

Gimp 2. Minner litt om photoshop, bare ikke like eksklusiv selvfølgelig.

Skrevet

Picasa og picmonkey :) Om du vil prøve deg på litt mer avansert bilderedigeringsprogram etterhvert er det mulig å laste ned photoshop i en prøveperiode :)

Skrevet

Trenger ikke så veldig avansert.

Men et som kan:

fjerne røde øyne,
endre skarphet,
lage svart/hvit,
justere kontraster....

Skrevet (endret)

Hvor enkelt?

Selv sverger jeg til Paint.net til enkel fotofikling. Selv om det egentlig er et tegneprogram. Men, fordi det er så enkelt, blir det kostnadseffektiv tidsbruk.

Gimp har jeg ikke prøvd på mange år. Likte bedre Photofiltre, som egentlig er et kjøpeprogram, men som lar deg laste ned eldre versjoner gratis.

------------------

Skal du ha det så grunnleggende, så funker sikkert FS-viewer bildevisningsprogrammet jeg bruker bedre. Trolig har også picasa sin autofix-funksjon anti røde øyne.

FS-viewer er egentlig et visningsprogram som greit lar deg holde orden på bildene dine. La det bare håndtere alle format, så når du dobbeltklikker på et bilde, åpnes det på skjermen. Høyreklikker du på bildet, og velger rediger, kommer du til en meny som lar deg fjerne røde øyne, klippe utsnitt av bildet og justere fargemetning, kontrast, lys, forstørre og forminske, legge til tekst etc... Veldig enkelt.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Thanks! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...