AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 En på kullet mitt har vist seg å være en smooth talker. Vi hadde noe på gang, han oppførte seg dårlig. Det viser seg at han har hatt noe på gang med flere på kullet, og så smører han dem etterpå så de ikke skal være sure og fortelle sannheten om han. Nå prøver han å smøre meg også. For eksempel forrige uke var jeg hjemme hos noen på kullet, og så kom han, setter seg i sofaen og snakker med meg som om ingen ting har skjedd. Flørter gjør han også, så mye at jeg lett kunne trodd han var interessert, men vet at han bare gjør det for å kontrollere situasjonen. Jeg liker ikke intriger, men jeg vil ikke han skal føle at han kan blidgjøre meg med flørting, eller kommentere at jeg er sur og bitter hvis jeg ikke gir han responsen han vil ha. Bare sette meg i respekt og vise han at jeg ser hva han prøver på og ikke tenker å la han flørte seg unna dårlig oppførsel. Han er britisk og alt skal foregå under høflige former, så det blir sett veldig rart på hvis jeg lager synlig oppstyr. Tips? Anonymous poster hash: 01725...25d
helloworld Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Prat med han under fire øyne og si at du ser hva han gjør. Jeg har vært borti lignende før, og tror jeg kjenner igjen følelsen. Han har sikkert aldri blitt satt på plass, og derfor fungerer dette for han fortsatt. Du trenger jo ikke lage noe drama. Bare si på en rolig, men bestemt måte at du observerer at han prøver å late som ingenting. For alt du vet, så kan det jo hende at han ikke skjønner hva dette har gjort med deg. Kommunikasjon er nøkkelen.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Prat med han under fire øyne og si at du ser hva han gjør. Jeg har vært borti lignende før, og tror jeg kjenner igjen følelsen. Han har sikkert aldri blitt satt på plass, og derfor fungerer dette for han fortsatt. Du trenger jo ikke lage noe drama. Bare si på en rolig, men bestemt måte at du observerer at han prøver å late som ingenting. For alt du vet, så kan det jo hende at han ikke skjønner hva dette har gjort med deg. Kommunikasjon er nøkkelen. Vel, en av tre ting vil skje. Enten spiller han totalt uskyldig og nekter for at han gjør noe som helst, og vinkler det dithen at jeg er smålig som ikke kan late som ingenting. Eller så legger han seg overdrevent flat og tilbyr seg å slutte på studiet, flytte langt vekk og brenne alle broer. Eller så starter han en krangel, og bryter av krangelen ved å gjøre meg til den store slemme ulven og han offeret, så det liksom er jeg som skal krype og be om unnskyldning. Han har sine triks, kan du si. Vet bare ikke hvordan jeg skal komme rundt dem. Ærlig kommunikasjon har alltid vært problemet med han. Det er så mange spill. Anonymous poster hash: 01725...25d
helloworld Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Hm. Den var vrien. Han høres veldig manipulativ ut, og mennesker med slike trekk er det vanskelig å kommunisere med. Du har jo igrunnen ingenting å tape på å være ærlig? Jeg tenker det viktigste ansvaret vi har for oss selv er å sette grenser og få folk til å respektere oss på egenhånd. Hvis utfallet skulle bli en av de tre, så har du i allefall gjort deg selv en tjeneste ved å gjøre det du føler er riktig med situasjonen. Hvordan han reagerer kan du umulig kalkulere på forhånd. Og hvis han reagerer på en av de tre måtene du illustrererer så er det faktisk hans problem. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Hm. Den var vrien. Han høres veldig manipulativ ut, og mennesker med slike trekk er det vanskelig å kommunisere med. Du har jo igrunnen ingenting å tape på å være ærlig? Jeg tenker det viktigste ansvaret vi har for oss selv er å sette grenser og få folk til å respektere oss på egenhånd. Hvis utfallet skulle bli en av de tre, så har du i allefall gjort deg selv en tjeneste ved å gjøre det du føler er riktig med situasjonen. Hvordan han reagerer kan du umulig kalkulere på forhånd. Og hvis han reagerer på en av de tre måtene du illustrererer så er det faktisk hans problem. Manipulativ er nok ordet, ja. Kanskje jeg kunne ha snakket med han om hvordan jeg oppfatter han? Anonymous poster hash: 01725...25d
helloworld Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Manipulativ er nok ordet, ja. Kanskje jeg kunne ha snakket med han om hvordan jeg oppfatter han? Anonymous poster hash: 01725...25d Ja, men kanskje ikke bruk ordet "manipulativ" direkte. Hvis du likevel tar en samtale med han hvor du forklarer han din side av saken, så kan du jo også fortelle han at du syns det er vanskelig å kommunisere med han fordi du føler at han har en tendens til å "sno seg unna". Et tips angående det å ta opp konflikter, er å alltid holde fokus på hvordan du føler det. Altså ikke direkte anklage noen for deres væremåte. Da vil vedkommende mest sannsynlig henge seg opp i selve anklagelsen og lettere stille seg i forsvar. På den måten kan ikke den du snakker med beskylde deg for å anklage han/hun for noe som helst fordi du kun forteller om dine følelser. Det kan gå noe à la dette: Du: Jeg føler meg ikke bra i ditt nærvær, fordi jeg føler at du behandler meg på en lite respektfull måte ved å late som om ingenting har skjedd mellom oss. Jeg vil gjerne fortelle deg at dette plager meg.(eller noe i den duren) Du forteller han her at du føler deg urettferdig behandlet men du sier ikke direkte at han faktisk gjør det. Dette er forresten ikke manipulasjon, det er kun snakk om å lede samtalen til å ikke bli en unødvendig konflikt hvor den andre parten føler seg beskyldt for noe. Endret 28. januar 2014 av helloworld 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Nei, synes absolutt ikke du skal ta en konfrontasjon, for da gjør du han viktigere enn han er. Dessuten vil han jo da sikkert bare forsøke å vri det mot deg og spille uskyldig. Fokuser minst mulig på han. Og de gangene du sitter i nærheten av han og må slå av en prat, så kan du jo bare smile av det når han prøver å flørte med deg, men ikke gi respons/tilsvar til det. Hold en nøytral og høflig tone med han. Anonymous poster hash: c28fa...16e 1
helloworld Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Nei, synes absolutt ikke du skal ta en konfrontasjon, for da gjør du han viktigere enn han er. Dessuten vil han jo da sikkert bare forsøke å vri det mot deg og spille uskyldig. Fokuser minst mulig på han. Og de gangene du sitter i nærheten av han og må slå av en prat, så kan du jo bare smile av det når han prøver å flørte med deg, men ikke gi respons/tilsvar til det. Hold en nøytral og høflig tone med han. Anonymous poster hash: c28fa...16e Det er jo også en annen taktikk, som kan få han til å slutte å gjøre det mot deg. Men igjen så må du jo selv bestemme hva slags grenser du skal sette. Jeg er enig med AB her om å ikke gjøre han viktigere enn han er. Samtidig er det i noen tilfeller viktig for en selv å sette seg i respekt ved å være direkte konfronterende. Jeg vet med meg selv at jeg ved et par anledninger kunne ønske jeg hadde fortalt hvordan det opplevdes for meg å bli behandlet på en dårlig måte. Du gjør det jo ikke for han, men for deg selv. I det lange løp gjør du han kanskje en tjeneste fordi han faktisk blir fortalt hvordan oppførselen hans påvirker omgivelsene. Kanskje han kan ta lærdom av det. Men i utgangspunktet bør det du gjør være motivert av hvordan du mener din respekt best kan markeres ovenfor denne fyren. Endret 28. januar 2014 av helloworld 1
Gjest .-L-. Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Manipulativ er nok ordet, ja. Kanskje jeg kunne ha snakket med han om hvordan jeg oppfatter han? Anonymous poster hash: 01725...25d Tror du han bryr seg om det da? Enkelte folk gjør det som er til deres egen vinning, slik er det bare. Synes den beste "straffen" du kan gi han er å gi blaffen. Hvis han vil snakke kan du være hyggelig og si hei, men unnskylde deg etter hvert og gå der i fra. Hvis han begynner å si at du er bitter og sur fordi du går kan du bare se dumt på han og ignorere han.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Engelskmenn er DRITTSEKKER. Hele gjengen. 0 moral. Anonymous poster hash: 7b622...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Ja, men kanskje ikke bruk ordet "manipulativ" direkte. Hvis du likevel tar en samtale med han hvor du forklarer han din side av saken, så kan du jo også fortelle han at du syns det er vanskelig å kommunisere med han fordi du føler at han har en tendens til å "sno seg unna". Et tips angående det å ta opp konflikter, er å alltid holde fokus på hvordan du føler det. Altså ikke direkte anklage noen for deres væremåte. Da vil vedkommende mest sannsynlig henge seg opp i selve anklagelsen og lettere stille seg i forsvar. På den måten kan ikke den du snakker med beskylde deg for å anklage han/hun for noe som helst fordi du kun forteller om dine følelser. Det kan gå noe à la dette: Du: Jeg føler meg ikke bra i ditt nærvær, fordi jeg føler at du behandler meg på en lite respektfull måte ved å late som om ingenting har skjedd mellom oss. Jeg vil gjerne fortelle deg at dette plager meg.(eller noe i den duren) Du forteller han her at du føler deg urettferdig behandlet men du sier ikke direkte at han faktisk gjør det. Dette er forresten ikke manipulasjon, det er kun snakk om å lede samtalen til å ikke bli en unødvendig konflikt hvor den andre parten føler seg beskyldt for noe. Jeg må bare prøve å ta litt høyde for hans typiske reaksjonsmåter. Det er så typisk meg å planlegge hva jeg skal si, og så mister jeg tråden helt når han prøver å avspore temaet, forteller meg at jeg føler feil og har misforstått han, eller latterliggjør meg. Det siste er han ekspert på. Jeg føler meg så svak, som om det er ingenting jeg kan si for å sette meg i respekt. Jeg er lei av at han tråkker på meg. Anonymous poster hash: 01725...25d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Nei, synes absolutt ikke du skal ta en konfrontasjon, for da gjør du han viktigere enn han er. Dessuten vil han jo da sikkert bare forsøke å vri det mot deg og spille uskyldig. Fokuser minst mulig på han. Og de gangene du sitter i nærheten av han og må slå av en prat, så kan du jo bare smile av det når han prøver å flørte med deg, men ikke gi respons/tilsvar til det. Hold en nøytral og høflig tone med han. Anonymous poster hash: c28fa...16e Jeg føler jeg må si noe, for min egen skyld. Anonymous poster hash: 01725...25d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Tror du han bryr seg om det da? Enkelte folk gjør det som er til deres egen vinning, slik er det bare. Synes den beste "straffen" du kan gi han er å gi blaffen. Hvis han vil snakke kan du være hyggelig og si hei, men unnskylde deg etter hvert og gå der i fra. Hvis han begynner å si at du er bitter og sur fordi du går kan du bare se dumt på han og ignorere han. Å se dumt på han og ignorere han vil bare fyre han opp så han blir enda mer innstilt på å tirre med flørting og si at jeg er bitter og sur. Som en plagsom lillebror. Uansett en dårlig ide å late som jeg gir blaffen når jeg ikke gjør det. Han er vant til at jenter prøver å heve seg over han, og han gjennomskuer det alltid. Han får energi av det, virker det som. Anonymous poster hash: 01725...25d
Gjest .-L-. Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Å se dumt på han og ignorere han vil bare fyre han opp så han blir enda mer innstilt på å tirre med flørting og si at jeg er bitter og sur. Som en plagsom lillebror. Uansett en dårlig ide å late som jeg gir blaffen når jeg ikke gjør det. Han er vant til at jenter prøver å heve seg over han, og han gjennomskuer det alltid. Han får energi av det, virker det som. Anonymous poster hash: 01725...25d Problemet her er jo at du bryr deg, og da vinner han uansett hvordan du velger å gå fram. Hvis du slutter å bry deg så vinner du. Når han begynner å snakke bullshit driter du i det, så kan han heller stå der som en idiot..
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Problemet her er jo at du bryr deg, og da vinner han uansett hvordan du velger å gå fram. Hvis du slutter å bry deg så vinner du. Når han begynner å snakke bullshit driter du i det, så kan han heller stå der som en idiot.. Jeg kan ikke fake at jeg ikke bryr meg. Det må komme innenfra, og det gjør det ikke nå. Jeg skjønner ikke hva å vinne har med saken å gjøre. Han står der uansett aldri som en idiot uansett, da han er ekspert på å få det siste ordet. Anonymous poster hash: 01725...25d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Engelskmenn er DRITTSEKKER. Hele gjengen. 0 moral. Anonymous poster hash: 7b622...d1f Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Kjenner mange helstøpte. Anonymous poster hash: 01725...25d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Av erfaring så vet jeg at handling foran ord er det som funker på slike mennesker. Kjenner en fyr som oppfører seg akkurat som han der, bare verre. Han er ekstremt manipulativ og det verste er at han klarer å lure de aller aller fleste jenter. Umulig å slappe av uten at det ligger noe i "luften" sammen med ham. Høres ut som det er dette som gjelder her også. Mitt triks er at jeg beviser for ham at han lyver, har konkrete bevis, spøker bort flørting og er brutalt ærlig om han smisker eller prøver å manipulere meg. Gutter som det der elsker jenter med bein i nesa, så det som kan skje om du endrer taktikken fra å være ydmyk til å sette harde grenser for hvordan han får behandle deg, er at faktisk at han kan bli interessert. Vet ikke om dette funker for alle, men det funket for meg. Tror du kan droppe det der at du må være så ekstremt høflig mot ham pga. han er britisk og så videre. Si det som det er, at du ikke orker å være i hans nærvær om han ikke slutter med oppførselen! Uansett hva han sier så bare si at du ser hva du ser, og du skjønner hva han driver med uansett. Så unngår du å høre på smisk, reiser deg å går, og holder deg unna til han kommer tilbake (forhåpentligvis med en annen oppførsel). Ellers får dere vel bare innse at dere er ulike og ikke trenger å ha noe kontakt. Anonymous poster hash: b9ad4...c07
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Kjenner mange helstøpte. Anonymous poster hash: 01725...25d Tviler.. Halve befolkningen har minst chlamydia, gonoré og herpes. Sier litt! Anonymous poster hash: 7b622...d1f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Av erfaring så vet jeg at handling foran ord er det som funker på slike mennesker. Kjenner en fyr som oppfører seg akkurat som han der, bare verre. Han er ekstremt manipulativ og det verste er at han klarer å lure de aller aller fleste jenter. Umulig å slappe av uten at det ligger noe i "luften" sammen med ham. Høres ut som det er dette som gjelder her også. Mitt triks er at jeg beviser for ham at han lyver, har konkrete bevis, spøker bort flørting og er brutalt ærlig om han smisker eller prøver å manipulere meg. Gutter som det der elsker jenter med bein i nesa, så det som kan skje om du endrer taktikken fra å være ydmyk til å sette harde grenser for hvordan han får behandle deg, er at faktisk at han kan bli interessert. Vet ikke om dette funker for alle, men det funket for meg. Tror du kan droppe det der at du må være så ekstremt høflig mot ham pga. han er britisk og så videre. Si det som det er, at du ikke orker å være i hans nærvær om han ikke slutter med oppførselen! Uansett hva han sier så bare si at du ser hva du ser, og du skjønner hva han driver med uansett. Så unngår du å høre på smisk, reiser deg å går, og holder deg unna til han kommer tilbake (forhåpentligvis med en annen oppførsel). Ellers får dere vel bare innse at dere er ulike og ikke trenger å ha noe kontakt. Anonymous poster hash: b9ad4...c07 Jeg orker ikke oppdra han. Det blir for slitsomt å stadig skulle ta han i å manipulere og konfrontere med bevis, og det siste jeg vil er at han skal bli interessert igjen. Det er mer det at omgivelsene rundt han vil reagere negativt hvis jeg ikke er veldig høflig mot han. Dessuten vet jeg han har skvist andre jenter ut av omgangskretsen før. De som bare har fått se de gode sidene hans bryr seg ikke. Anonymous poster hash: 01725...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå