Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som vet hvor man får kjøpt kokosnøtt olje, og sånn ca pris? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Noen som vet hvor man får kjøpt kokosnøtt olje, og sånn ca pris? :)

Kommer litt an på om du skal ha extra vigin eller ikke. Exxtra vigin kokosolje selges i helsekostbutikker, velassortert dagligvarebutikker (som f.eks meny, ultra) og på nett. Det er absolutt billigst å bestille fra nett da en boks koster alt fra 80-200 kr her i Norge. Kokosolje som ikke er extra virgin selges billig i innvandrerbutikker. Denne oljen anbefales ikke til å spises, mens den extra virgin med fordel kan spises.

Skrevet

Kommer litt an på om du skal ha extra vigin eller ikke. Exxtra vigin kokosolje selges i helsekostbutikker, velassortert dagligvarebutikker (som f.eks meny, ultra) og på nett. Det er absolutt billigst å bestille fra nett da en boks koster alt fra 80-200 kr her i Norge. Kokosolje som ikke er extra virgin selges billig i innvandrerbutikker. Denne oljen anbefales ikke til å spises, mens den extra virgin med fordel kan spises.

Tenkte ikke på spising, tenkte på til å rense ansiktet med :)

Skrevet

Denne har de både på den lokale grønnsaksbutikken og hos Europris til under hundrelappen.

Extra virgin ;)

Coconut_Oil_11911273x4.jpg

Skrevet

Jeg anbefaler ikke kokosolje til å rense ansiktet med, da den er komedogen.

Anonymous poster hash: f3705...de8
  • Liker 1
Skrevet

Hva vil komedogen si, hehe? Jeg har aldri prøvd det, fikk det bare anbefalt :)

Skrevet

Helios sin koster rundt 50 kr, finnes på dagligvarebutikker med godt utvalg.

Anonymous poster hash: db0a2...aa6
  • Liker 2
Gjest Nanne70
Skrevet

Er den? Jeg mener å ha lest at den er mildt antibakteriell.

Skrevet

Jeg bruker mye Cocosa extra virgin fra Sunkost.

Til matlaging bruker jeg Pure Coconut Oil fra samme merke, den er helt luktfri og har mindre smak enn "extra virgin" oljen som skal være bedre egnet til kroppspleie.

• Liker 1
Skrevet

Hva vil komedogen si, hehe? Jeg har aldri prøvd det, fikk det bare anbefalt :)

Komedogen betyr at den har en tendens til produsere eller forverre akne. Kokosnøttolje kan tette igjen porene, men dette gjelder ikke for alle.

Skrevet

Btw, kjære medsøstre: Det har blitt vist at kokosolje (samt olivenolje, men ikke like stor grad) kan penetrere hårstrået helt inn til kjernen, og dermed skal være fantastisk til å gi "næring" til håret. Har ikke prøvd enda, men har planer om å gjøre det snart.

Skrevet

Vær forsiktig;-) . Fant på den lure ide at jeg skulle rense ansiktet med kokosolje i dag,gikk helt fint til jeg skulle skylle den av ;-) . Helt umulig å få den helt vekk så nå går jeg rundt med kokosolje i ansiktet :danse: .

Anonymous poster hash: 27ebf...9a2
Skrevet

Jeg har prøvd kokosolje til barbering, og det fungerte veldig bra (legger, armhuler og bikinlinje). Kjøpte extra virgin på helsekost, kostet 179,-.

Litt ekstra jobb med dette fordi samboer mener at fettet vil tette rørsystemet, så jeg barberer etter dusjing og tørker av lett med litt kjøkkenpapir istedet for å skylle vekk i dusjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...