Gjest Majis Skrevet 22. mai 2004 #1 Skrevet 22. mai 2004 Jeg er alene med tre små å vil starte på nytt. Jeg vil bo bra,billig,sentralt og barnevennlig. Hvor flytter jeg?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. mai 2004 #3 Skrevet 22. mai 2004 Spiller det ingen rolle hvor du vil bo i landet, men rett og slett flytte hvor som helst?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. mai 2004 #5 Skrevet 22. mai 2004 Hva med faren til barna da? Har du tatt han med i flytteplanene dine, eller er ikke det viktig?
Gjest agurk Skrevet 22. mai 2004 #8 Skrevet 22. mai 2004 Altså hun skriver at de ikke har far, kanskje han er død eller hun rett og slett ikke ar noe med far og gjøre. Er jo ikke det denne saken handler om! Er mange små koselige byer her i landet!
mzluze Skrevet 22. mai 2004 #10 Skrevet 22. mai 2004 definer sentralt da....ca. Selv bor jeg i sør-odal, hedmark. Lite sted som heter Skarnes. Billig, barnevennlig, og en drøy time kjøring på fint føre til oslo. Stasjon finnes, times-ekspresser går både til gardermoen (45 min) og oslo. Banker, posthus, coop-butikk (i disse streike dager), et lite handlesenter, barneskole, ungdoms-skole, videregående, svømmehall & bibliotek. Ett minus, hvis man skal si noe, er mangel på "ute steder" til foreldre og ungdommer. Og et lite jobbmarked desverre. De aller fleste pendler til og fra jobb.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #11 Skrevet 22. mai 2004 Flytt til rogaland,nærmere bestemt jæren.( klepp eller Time kommune) flott,rimelig,sentralt med alle butikker,sentre,barnehager,skoler og veldig godt miljø for barna. Masse bra opplegg for barn med idrett,kor,fotball og balett. gode tog og bussforbindelser og bare noen minutters kjøring til sandstrendene. bare et forslag.
kimmi Skrevet 22. mai 2004 #12 Skrevet 22. mai 2004 flytt til løten. midt i hedmark, utmerket kommune å bo i iforhold til barn og unge - naboer, skoler aktiviteter og alt. velkommen!
:-) anna Skrevet 22. mai 2004 #13 Skrevet 22. mai 2004 Blir nesten litt trist av å lese spørsmålet ditt. Får mange tanker i hodet om hvorfor du trenger å flytte, og hvorfor du tydeligvis vil så bort fra alt at du kan tenke deg å bryte alle bånd. Personlig så er jeg skeptisk til å bryte alle bånd. Mitt råd er å ta vare på de gode båndene og heller kvitte seg med de man ikke egentlig vil ha der. Sett deg ned og finn ut hvor du og barna kjenner flest folk som du kan tenke deg å ha i livet ditt fremover. Så kan du bestemme sted ut ifra det. Har du familie eller nære venner så synes jeg du bør velge et sted som ikke er så langt fra disse. Både for din egen del og barnas del. Mitt råd er at du ikke bør flytte til et sted der du ikke har noe som helst nettverk. Selv på et lite sted tar det tid å bli kjent. Og med små barn er det vanskelig å komme seg ut slik at man får et nettverk selv. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men om de ikke er helt små så synes jeg også at dette er noe du bør diskutere med dem. Husk bare at et sted er bare et sted. Det er båndene man selv skaper som gjør det til et hjem.
Gjest MrsL Skrevet 22. mai 2004 #14 Skrevet 22. mai 2004 MzLuze skrev: Selv bor jeg i sør-odal, hedmark. Lite sted som heter Skarnes Heyyyy, jeg har en tante og en onkel der Men jeg ville kanskje ikke reist så langt om du har barn i skolepliktig alder. Viktig å ta hensyn til deres skolegang og vennekrets. Er de under ville jeg sørget for å vite litt om barns oppvekstvilkår og skole og barne- og ungdomsmiljø i den kommunen jeg eventuelt flyttet til.
Gjest Tex Skrevet 23. mai 2004 #15 Skrevet 23. mai 2004 Vi bor på Lørenskog rett utenfor Oslo. Et kvarter inn til slottet, landlige omgivelser, nydelig natur, rett ved markagrensa, masse bra tilbud for barn, litt dårlig med barnehageplasser men absolutt å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå