AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Må begynne å søke sommerjobber snart, men gruer. På studiestedet er det uaktuelt (de innfødte tjener 15 kr timen), så jeg må hjem til Norge å jobbe. Er bare så redd det skal bli som i fjor, hvor jeg blir sittende alene hjemme hver dag. Moren min er død, faren min har fått en kjæreste og er alltid hos henne. Jeg føler meg ikke velkommen der. Vennene mine har samboere og familier, og de har ikke tid til å møtes mer enn en gang i uka. Jeg savner noen som er der hele tiden, noen å komme hjem til. Til vanlig kan jeg lengte hjem og glede meg til ferie, men når jeg kommer hjem blir det ensomt. Føler ikke jeg hører til noe sted lenger. Noen i samme båt? Anonymous poster hash: 90d73...4d5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Det hørtes trist ut. Vel jeg kan ikke si jeg akkurat er i samme båt. Jeg har samboer og får vel ikke akkurat kjent så mye på ensomheten. Jeg flyttet bort for å studere og er nå ferdig å studere men har blitt i studiebyen. Reiser jeg hjem har jeg ingen bekjente lengre som jeg kan gå ut med så det blir som regel å henge med familien. Jeg greier ikke være hjemme mer enn maks 1 uke om gangen og jeg reiser mindre og mindre hjem. Familien min er ganske sære og moren min eier ikke selvinnsikt og lager alltid mye styr, mas og kommanderer meg hit og dit hele tiden. Det er derfor ingen kos for meg å reise hjem på "ferie". Her jeg bor nå har jeg mistet kontakt med de fleste, mye på grunn av at våre veier skiltes og gikk i forskjellige retninger. Jeg har i grunn bare kjæresten min å gjøre noe med. Jeg føler meg ensom fordi jeg har null venninner og ingen jeg kan dra på shopping, kafé med, eller ha en hjemmekveld sammen med. Vi har ingen å invitere hjem til oss fordi min kjære har bare mange single kompiser og det blir liksom ikke det samme da... Du har ikke mulighet å jobbe i hjembyen din da? Kanskje det er mulig å bli kjent med noen gjennom jobben.. men vet selv det er også vanskelig! Anonymous poster hash: dc75a...c94
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Jo jeg må jobbe der. Jeg har jobbet på samme sted de siste tre somrene, men det er ikke et bra arbeidsmiljø der. Mye sladder og intriger. Så kommer jeg hjem til det tomme huset etterpå. Savner faren min veldig mye, og tror ikke kjæresten hans liker meg. Hun mener voksne barn burde greie seg selv, og jeg blir aldri invitert dit. Hadde håpet hans fremtidige kjæreste skulle bli som en ny mor for meg, men nei. Du er heldig som har samboer! Anonymous poster hash: 90d73...4d5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Høres ut som om du har blitt voksen. Helt normalt å føle seg alene når foreldrene ikke lenger har mulighet til å være der. Start tidlig med jobbsøkingen så slipper du å risikere at du ikke får jobb. Man kan finne på mye moro på egenhånd. Vær hundepasser for noen som reiser bort e.l. Anonymous poster hash: 29ccc...983
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Det burde eksistert et hus for mennesker som trenger et sted og bo og andre mennesker å være sammen med. Unge og gamle. Anonymous poster hash: 44978...0ef 2
Eneri Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Jeg skjønner dette er kjipt. OG at du trenger jobben for å tjene penger, samt at det blir mer penger til overs til å spe på studielånet med hvis du kan bo hjemme og ikke betale husleie. Tenker noen tiltak; jobb så mye som mulig. Signaliser til faren din at du kan tenke deg å finne på noe ilag med ham; foreslå f.eks fjelltur el i helga hvis det er av interesse for dere begge. Du har noen venner der; spre treffene slik at du treffer hver av dem hver sin dag i uka; eks lunsjavtale, kino, tur osv. Det går også an å bli med venninne m barn på tur for å grille, bade etc. Da får dere pratet og venninna di syns nok også det er flott å kunne gjøre ting med ungen sin samtidig som hun koser seg ilag med ei venninne. Følg med på hva som skjer av kulturtilbud eks konserter og slikt og unn deg noen slike opplevelser i løpet av sommeren. Sjekk om det er noen kveldskurs type hobby/språk å melde seg på. Så har du litt mer "kjedelige" ting som å lese pensum for å være godt forberedt tll nytt skoleår. Tror ikke faren din tar ille opp at du savner mer kontakt med ham; ta initiativet og fortell at du har savnet ham og ønsker at dere skal gjøre noe sammen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Hvorfor lar faren din den nye kjæresten bestemme at du ikke skal komme på besøk? Syns det høres rart ut at faren ikke er litt med deg når du er hjemme i feriene, er han en tøffel, eller bryr han seg ikke? Anonymous poster hash: 6a1cd...b76 2
Millimani Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Har du spurt faren din om å komme på besøk til dem, og få bo hos dem i sommer? Eller om han kunne tenke seg å ha litt tid til deg når du kommer hjem, etter at du har vært borte så lenge? Det er veldig dårlig av han å bry seg så lite om deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå