Gå til innhold

Kan munnsår smitte til underliv (herpes)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har fått munnsår (herpes?), er det slike at det kan smitte fra munn til underliv om han slikker meg?

Er redd for å bli smittet...i alle fall akkurat der. Har aldri hatt munnsår selv, selv om tidligere kjærester har hatt det og jeg har kysset de ens de har hatt utbrudd.

Anonymous poster hash: 62344...57e
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: bc346...6b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er forskjellige virus som man har på leppa og nedentil, men jeg vet ikke så mye mer enn det.

Skrevet

Er samme virus... Så ja, du kan bli smittet.

Anonymous poster hash: 8a6c2...e2a
  • Liker 1
Skrevet

HSV-1 (munnsår-herpes) og HSV-2 (underlivs-herpes) er to forskjellige virus, ja. HSV-2 kan smitte til munnen, og er helt djevelsk hvis det noensinne skulle gjøre så. Men HSV-1 har jeg ikke hørt om har smittet noen i underlivet. Jeg skal ikke påstå at det er umulig, men det er ikke noe jeg kjenner til har skjedd i alle fall.

Anonymous poster hash: 01ea9...2b1
Skrevet

Det stemmer at det er 2 typer virus. Herpes type 1 virus kommer på leppene,mens type 2 er genital herpes, altså i underlivet.

Men som nevnt over her kan det smitte. Man kan gjennom smitte få type 1 herpes i underlivet og type 2 på leppene - alt ettersom..Herpes smitter veldig lett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble smitta av munnsår fra ONS til underlivet mitt, så ja - det et fullt mulig.

Anonymous poster hash: 93bf6...bd4

Skrevet

Ja. Som oftest har man herpes type 1 rundt munnen og herpes type 2 i underlivet, men de kan smitte begge steder. De fleste voksne mennesker har herpes type 1, færre har herpes type 2 generelt sett. Men de gir lignende symptomee.

Skrevet

Ja, du kan bli smittet. Av alle ting smittet jeg meg selv, så jeg har munnherpes (type 1) nedentil.

Anonymous poster hash: 2e035...fdf
Skrevet

Begge typer smitter begge steder. De smitter dit det er slimhinner eller sprekker/sår.

Anonymous poster hash: 65266...751

Skrevet

jepp, begge virusene smitter til begge steder.

Anonymous poster hash: 7ada9...edb
  • Liker 1
Skrevet

Som mange sier så kan man få begge typer - begge steder, men herpes 1 blir ikke automatisk til Herpes 2. Munnsår som smittes til underliv er noe helt annet enn herpes 2 som er en seksuellt overførbar sykdom.

Det er greit å være obs på det.

Anonymous poster hash: 01d80...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...