Gå til innhold

Telling av kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lastet ned en glimrende app som heter my fitnes pal- denne har regnet ut hvor mange kalorier jeg kan spise for å nå målene mine ( anbefales!) jeg kan skanne strekkoder på mat og legge direkte inn i lista mi. Hvor viktig er det å spise alle kaloriene? Synes jeg spiser mye og sitter igjen med et par hundre kalorier når jeg skal legge meg...har gått ned 1 kg på en uke så det å telle kalorier har jeg tro på!

Anonymous poster hash: b163d...e25

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Hvor mange kalorier skal du innta da?

Høyde, alder og vekt?

Aktivitetsnivå?

Skrevet

Hvor mange kalorier skal du innta da?

Jeg skal innta 1210 kalorier. Veier 68 kg, 168 høy og er 35. Trener styrke 3 ganger i uka og ingen kondisjon..TS

Høyde, alder og vekt?

Aktivitetsnivå?

Skrevet

nå bruker jeg en annen app, men er et sånn at du kan instille hvor mye du vil gå ned med denne appen? Hva har du satt den på og hva er vekt, høyde og kaloriinntaket du har fått anbefalt? Og hvor aktiv er du? Skriver du inn absolutt ALT du inntar? (kaffe, te, eple, etc)

Over til spm ditt, det er nok lurt å prøve å holde kalorinntaket oppe på det anbefalte, men så lenge du føler deg mett og har energi ville jeg ikke bekymre meg for mye med dette, jeg tenker at 100 under eller 100 over ikke har så mye å si. Stoffskiftene våre er også forskjellig, så selvom appen er et godt hjelpemiddel må du lytte på kroppen. Ikke vits i å proppe i seg mat fordi en kalkulator sier det. Men du skal også selvfølgelig passe på at du gir kroppen din nok, hvis ikke begynner den å tære på annet enn fettlagerene.

Anonymous poster hash: f54fd...3a0
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

1210 kcal er for lite. Og du skal også plusse på de kaloriene du trener bort ellers så er du ned i under 1000 kcal om dagen.

Om du sitter igjen med flere hundre kalorier på 1200 kcal så underspiser du og du VIL gå på en smell snart.

Legg deg på minst 1500 kcal om dagen og pluss på eksta de dagene du trener så vil du gå ned i fettprosent fremfor å tære på muskelmassen og bryte ned kroppen.

Endret av Runforit
Skrevet

Takk for gode innspill😊jeg prøver å øke inntaket med litt mer kaloriholdig mat! Synes jeg spiser mye og er mett, men antagelig "for sunt" !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...