AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Byttet til en fastlege her i byen. Hadde time med han idag!! Han var rett og slett kynisk! Null, empati og sympati. Følte at jeg snakket til en vegg! Følte at jeg ikke kunne nå gjennom noe som helst. Han presset og presset på feil måte. Ville at jeg skulle si alt som feilet meg der og da. Prøvde å forklare at det tar tid, kanskje neste gang vil jeg si mer osv. Ga seg ikke, fikk meg til å bare nevne en sår ting så braste jeg sammen og sitter her helt ødelagt. hoven og dundrende hode! Sa til han at jeg vil helst ikke begynne å snakke om det først gang, men nei da! Sa og at det er så sårt og ømt at jeg kan bli dårlig flere uker fremover, men nei. Han var så bastant, og kom stadig med " men det er jo bare å gå videre, dette varer jo ikke evig, men du lever jo til nå, du kom jo idag osv... Så forbannet og fortvilet, skal jeg gi han en sjanse til eller bare bytte til annen? El skal jeg si til han hvordan jeg opplevde han? Hjelp:`(:`( Anonymous poster hash: 162f7...31b
isbjørnungen Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Hva med å skrive et brev til ham? Både for å forklare hva du sliter med, og for å få satt ord på hvordan du føler at forrige konsultasjon gikk. Hvis du gir det til legesekretær, kanskje de kan sørge for at han kan lese det før du kommer inn til timen din Og han høres forresten litt spesiell ut. Men uansett bør du gi ham tilbakemelding, det er bra for både deg, ham og kommende pasienter. (Har svart på innlegget med mistanke om at problemene dine er psykiske, det var sånn jeg forstod det ihvertfall? ) Endret 28. januar 2014 av isbjørnungen 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Hvorfor gikk du til fastlegen da? Forstår ikke så mye av innlegget ditt jeg. Du må da si til legen hva som feiler deg for at han skal kunne hjelpe deg...Anonymous poster hash: a1b98...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 isbjørnungen: Det er sikkert noe som kan funke! Tusen takk for tipset! Anonym: Han har journalene mine, men følte han ikke klarte å skjønne hva jeg sliter med. Han skjønner jo ikke at jeg ikke kan forklare alt heller, det tar tid å bli kjent med han så jeg kan åpne meg!! Skjer ikke på 123. Og dessuten måten hans var fæl. Så bastant, hard og krass!! Diagnosene mine er klare og tydelige, hva er det han ikke skjønner! Skulle til han for blodprøver og ha noen jeg kan prate med til jeg blir innlagt. Men tok feil, han kan en ikke prate med!! Anonymous poster hash: 162f7...31b
isbjørnungen Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 isbjørnungen: Det er sikkert noe som kan funke! Tusen takk for tipset! Anonym: Han har journalene mine, men følte han ikke klarte å skjønne hva jeg sliter med. Han skjønner jo ikke at jeg ikke kan forklare alt heller, det tar tid å bli kjent med han så jeg kan åpne meg!! Skjer ikke på 123. Og dessuten måten hans var fæl. Så bastant, hard og krass!! Diagnosene mine er klare og tydelige, hva er det han ikke skjønner! Skulle til han for blodprøver og ha noen jeg kan prate med til jeg blir innlagt. Men tok feil, han kan en ikke prate med!! Anonymous poster hash: 162f7...31b Håper du får orden på det, og at dere enten finner en måte å samarbeide på, eller at du finner en du klaffer bedre med Å skrive brev er uansett veldig god terapi, det trenger ikke bli med det ene brevet - du kan f.eks øve på å gradvis åpne deg mer og mer for fastlegen gjennom brev, dersom du synes det er spesielt vanskelig fjes til fjes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå