mee mee Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har avsluttet en kur med Provera for å få mensen tilbake. Skulle gå i 10 dager sa legen, så skulle mensen komme etter 1-3 dager etter jeg var ferdig med kuren. Når har det gått 5 dager, og den er fortsatt ikke kommet. Når fikk dere den etter å ha brukt Provera?
Lillemora Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Nå spør jeg mest ut av nysgjerrighet - aldri hørt om Provera. Hva er det? Og hva er det for/mot?
mee mee Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2014 Nå spør jeg mest ut av nysgjerrighet - aldri hørt om Provera. Hva er det? Og hva er det for/mot? Provera inneholder et syntetisk hormon som ligner det naturlige forekommende progesteron (kjønnshormon). Progesteron dannes i eggstokkene under andre halvdel av menstruasjonssyklusen. Bruksområde: Ved blødningsforstyrrelser på grunn av for lav progesteronproduksjon . I gestagentest som ledd i undersøkelser i forbindelse med opphør av menstruasjon . I kombinasjon med østrogener ved plager i overgangsalderen . For å dempe symptomene ved ukomplisert endometriose (vekst av livmorslimhinnevev utenfor livmoren). Jeg fikk det fordi etter SA mistet jeg mensen, og har ikke hatt den på 3 mnd.
Lillemora Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Jøss, kanskje det kunne vært noe for meg også. Har ikke fått tilbake mensen etter SA, og det er snart 5 mnd siden
Pebbles Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Har gått på provera før alle tre pergokurene jeg har tatt, mener jeg fikk blødning 2 og 3 dager etter siste provera tablett.
mee mee Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2014 Jøss, kanskje det kunne vært noe for meg også. Har ikke fått tilbake mensen etter SA, og det er snart 5 mnd siden Jeg har også mistet mensen etter begge mine SA, og denne gangen fikk jeg provera fra gyn siden vi er prøvere. Og pergokur som skal taes når jeg får mensen.
Gjest Solstråla88 Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har også mistet mensen etter begge mine SA, og denne gangen fikk jeg provera fra gyn siden vi er prøvere. Og pergokur som skal taes når jeg får mensen. Har du hatt en runde med Pergo fra før?
mee mee Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2014 Har du hatt en runde med Pergo fra før? Nei, dette blir første runde.
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Lykke til:-) håper det klaffer for dere på første runde:-) Endret 30. januar 2014 av Solstråla88
Athene Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Når mens er forsinket etter proverea kur skyldes det ofte at man har fått eggløsning av seg selv under kuren. Jeg opplevde dette under en av mine 8-9 kurer. På alle de andre fikk jeg blødning 3 dager etter siste pille. Jeg temper, så så tydelig at jeg hadde eggløsning midt i kuren, og fikk blødning 14 dager etter dette igjen.
Sprinkles Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Vi er visst litt i samme båt da, mee mee Jeg avsluttet akkurat proverakur på onsdag og var mildt sagt utålmodig etter å få tr. Den kom heldigvis i helga, så da skal jeg også mest sannsynlig begynne på pergo neste pp igjen, Må bare ta noen blodprøver først. Jeg temper også nå, så blir spennende å se! Masse lykke til med pergoen, mee mee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå