Gå til innhold

Sammenligning av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått barn nr.2 og tar meg stadig i å sammenligne henne m nr.1. Både når det gjelder utseende og atferd. Det har nesten blitt litt plagsomt og jeg har begynt å bli redd for at dette skal bli litt vanskelig for minstemann hvis det fortsetter. Merker at også besteforeldrene etc gjør det samme. Førstemann var tidlig ute m mye (dog ikke alt) og har vært en enkel unge hele veien. Jeg er derfor redd for at det kan bli vanskelig for andremann å bli sammenlignet så mye, særlig fordi hun hittil har vært litt mer krevende enn førstemann.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget...kanskje bare høre om andre har følt det samme...

Anonymous poster hash: 392aa...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok vanlig å sammenlikne litt, særlig i starten når det er så konkrete milepæler. Men om man er tidlig eller sen har ingenting å si, og ingenting er bedre enn det andre. Det er bra du er bevisst på det, er viktig å ikke sammenlikne høylytt så barnet hører det da. At et barn er litt krevende kan jo være noe positivt også; sterk vilje, litt sta og bestemt. Kan komme godt med i ungdom- og voksenlivet selv om det kan være slitsomt for dere som foreldre nå:)

Anonymous poster hash: fc882...11a

Skrevet

Jeg har bare et barn, men jeg vil tro det er helt naturlig å sammenligne. Når man får sitt første barn sammenligner man jo ofte med andres barn, så jeg vil tro det er helt vanlig å sammenligne med sine egne barn når man får flere. Tror ikke du skal tenke for mye over det. Det blir nok annerledes når de blir eldre :-)

Anonymous poster hash: b3455...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...