AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Inspirert av ev annen tråd her.. Samboer og jeg fortviler litt da mammaen til barna hans ikke er noe interessert i å lære barna hverken svømming, ski eller sykling. Jeg vet ikke hvorfor, men de har feks aldri vært å svømt etter gått på ski før. Barna er 6 og 8 år.. Kan fremdeles ikke svømme.. Jeg synes det er trist, og jeg føler veldig ansvar for at disse skal lære dette så fort som mulig. Men ikke alltid like lett når vi har barna sjeldnere... Jeg synes bare er litt rart.. Er ikke det litt grunnleggende hvis man skal følge opp barn? Jeg synes også det er kjempemorsomt å gjøre det :-) Anonymous poster hash: bba3c...3d7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes det er litt merkelig at man ikke lærer barna slike ting, særlig å svømme. Jeg er heller ikke sånn super god, men datteren min kan både sykle og gå på ski. Hun er 3 år. Dere får ta ungene med på ski og i svømmehallen når dere har barna. Anonymous poster hash: 353e5...a39 13
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Da får dere ta ansvar. De har da en far? Anonymous poster hash: 75712...220 17
Gjest Violetta Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Hvorfor gjør ikke dere det? Far har da et ansvar han også? 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Det er veldig mange barn som ikke kan svømme når de er 6 og 8, og det er en god del som ikke kan sykle eller gå på ski, heller. Jeg synes du har fått gode råd over her, fokuser heller på hva du/dere kan gjøre, framfor hva hun gjør galt. Hun kan ha tusen grunner for at hun velger som hun gjør, og du har dessverre ikke krav på å få vite noen av dem. Anonymous poster hash: 93376...e48 3
Gjest navnelapp Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Å lære ein seksåring å sykle tek ti minutt, så det fiksar du når snøen er borte. Svømming tek heller ikkje lang tid å lære eit barn, så her må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet. Skigåing får dei vel prøve på skulen, viss dei har utstyr til det. Har barna ski? Viss ikkje er vel det ein perfekt julegave. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 har de ikke svømming på skolen? Anonymous poster hash: 9069f...c79
Gjest navnelapp Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 har de ikke svømming på skolen? Anonymous poster hash: 9069f...c79 Mine barn hadde svømming i fjerde klasse, trur eg. Då kunne dei fleste svømme utan problem, som var ein fordel, for då kunne lærarane bruke tide og krefter på dei som verkeleg trengte det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Å lære ein seksåring å sykle tek ti minutt, så det fiksar du når snøen er borte. Svømming tek heller ikkje lang tid å lære eit barn, så her må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet. Skigåing får dei vel prøve på skulen, viss dei har utstyr til det. Har barna ski? Viss ikkje er vel det ein perfekt julegave. Njaa, noen ganger tar det lang tid. Jeg prøvde som bare det i alle svømmetimene på barneskolen, og ungdomsskolen. Men likevel kan jeg ikke å svømme i dag. Anonymous poster hash: 9069f...c79 2
Gjest navnelapp Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Njaa, noen ganger tar det lang tid. Jeg prøvde som bare det i alle svømmetimene på barneskolen, og ungdomsskolen. Men likevel kan jeg ikke å svømme i dag. Anonymous poster hash: 9069f...c79 Då hadde du nok ikkje ein god lærar. Så lenge du brukar redningsvest og held deg stort sett på landjorda er det ikkje noko problem å ikkje kunne svømme. Men dei aller fleste lærer å svømme i løpet av nokre få rundar med ein lærar som kan det å gi svømmeopplæring. (Det finst svømmekurs for vaksne og, om det er noko du gjerne skulle ha mestra.) 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Ser dere dem veldig lite, så dere ikke klarer å gjøre noe med disse tingene? Da kunne det vel være en idé å forsøke å få dem i alle fall annenhver helg? Det holder i massevis med en tur i svømmehallen annethver helg. Likeså med ski om vinteren og sykkel om sommeren.Anonymous poster hash: b2a0f...7fa 3
minister-mio Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Dere har barna deler av tiden? Samarbeider dere ellers godt med mor? Få far til å melde de på svømmekurs eller skiskole! Mor sier sikkert ikke nei til det. Sykling kan vel du lære de når de er hos dere. Gjør noe dere!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Hvorfor må absolutt mor lære barna dette? Jeg husker selv at pappa lærte meg å sykle og stå på ski. Regner med at ungene har akt på akebrett i stede, kansje ikke moren selv kan stå på ski? Anonymous poster hash: 751c8...7ed 1
Gjest Violetta Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Å lære ein seksåring å sykle tek ti minutt, så det fiksar du når snøen er borte. Svømming tek heller ikkje lang tid å lære eit barn, så her må eg seie at eg ikkje heilt ser problemet. Skigåing får dei vel prøve på skulen, viss dei har utstyr til det. Har barna ski? Viss ikkje er vel det ein perfekt julegave. Det tar da langt mer enn ti minutter å lære en seksåring å sykle! Hvordan kan du komme med en slik påstand? 11
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Far og jeg har lært barna å både sykle og litt ski. Svømme gjør vi så ofte vi kan - men dette tar lengere tid for disse to, og når de da aldri praktiserer hos mor, og det tross alt er noen helger der vi heller ikke har mulighet til å dra i svømmehallen så lar dette vente på seg. Barna har i to år på rad nå neste lært seg å svømme når de har vært hos oss på sommerferie. Men så drar de til mammaen sin i 6uker, og vips blir alt glemt. Når vi da tar opp svømmingen etter ferien så er de nesten blanke igjen.. Hovedpoenget er uansett at jeg ikke forstår hvordan man ikke kan se på dette som en av sine oppgaver som forelder? Og ikke minst, hvorfor ikke det er gøy å lære barna sine slike ting? Det er bare det jeg synes er så rart.. Men men. Anonymous poster hash: bba3c...3d7 1
Millimani Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 At barna ikke kan svømme når de er 6 og 8 år gamle er slett ikke uvanlig i dagens Norge. Når jeg gikk på barneskolen hadde vi svømme-undervisning i fire år, men i dag har de fleste svømme-undervisning i bare ett år. Når det kommer til sykling og ski så er det veldig individuelt skulle jeg tro. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Jeg bodde hos mor og var hos faren min annenhver helg bare. Men det var han som lærte oss å svømme, seile, og han tok oss med til søskenbarn hvor vi lærte å sykle. Å gå på ski hadde vi lært før skilsmissen, så der var det egentlig bare snakk om å sørge for at vi hadde noen å gå på ski med. Min mor var alene med tre barn, i full jobb og med en hel masse å gjøre ellers. Vil ikke si at det at hun ikke lærte oss disse tingene gjorde henne til en dårlig mor. Tvert imot lærte vi andre ting av henne som å spille instrumenter, synge i kor, strikke osv. Synes det er dere som er dårlige her som sitter og ser på at ungene ikke kan svømme. Hvorfor ikke gjøre det til fast rutine å dra til svømmehallen når barna er sammen med dere? Og et par sykler kan dere vel også ha stående? Anonymous poster hash: f2f71...854 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Min sønn på 6 kan ikkw svømme ennå. Tenker at når de blir eldre vil ikke "alt være glemt" på noen uker. Slapp av, dette fikser dere fint Anonymous poster hash: b2a0f...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Svømming, skigåing og sykling er ferdigheter, dvs at når man først kan dem, så sitter de som ferdige evner og forsvinner ikke selv etter årevis med pause. Tro meg, jeg har prøvd Anonymous poster hash: f2f71...854 3
Anoia Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Vi hadde svømming i andre klasse, men jeg lærte ikke å svømme før jeg var nærmere 10-11. Jeg var redd for vann og trengte massevis med øving med en voksen i nærheten... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå