Gå til innhold

Kyllingkraft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et kokkeleringsprosjekt i helga, sitter vi igjen med et par-tre desiliter hinsides god kyllingkraft. Forslag til hva vi kan bruke den til? Gjerne suppe eller saus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å fryse ned i mindre posjoner, så har jeg til supper og sauser senere.

Saus lager jeg på følgende måte: Hakket løk (vanlig løk, rødløk, sjalottløk..) surres blank i olje. Tilsetter evt. hvitløk, chili og fersk ingefær. Gulrot og andre grønnsaker eller smak får surre med et par tre minutter. Tilsett vin og kraft. Reduser til en tredjedel. Tilsett krydder på slutten. Siles. Rør inn smør eller fløte til slutt.

Anonymous poster hash: 8033f...346
  • Liker 1
Skrevet

Det kan brukes til det meste, til og med rødvinssaus til biff. Løksuppe, paella og slikt er jo bra saker.

Skrevet

*sikle* Bruk den til rødvinssaus! Nam!

Du kan også fryse den.

Anonymous poster hash: a6e63...c7d
Skrevet

Så flink du er! Jeg er misunnelig på deg som har hjemmelaget kyllingkraft :) Selv liker jeg å bruke kyllingkraft i tomatsauser, tomatsuppe, blomkålsuppe og lignende.

Hva med å teste ut risotto? Her er kyllingkraft og hvitvin et must for meg.

Skrevet

Den er totalt ubrukelig. Gi den til meg, så skal jeg kvitte meg med den for deg. :lur:

Anonymous poster hash: 8b0a4...544
  • Liker 3
Skrevet

Den er totalt ubrukelig. Gi den til meg, så skal jeg kvitte meg med den for deg. :lur:

Anonymous poster hash: 8b0a4...544

:fnise:

Skrevet (endret)

Støtter risotto med hvitvin og kraft.

Når vi er inne på det. Paella med hvitvin og kyllingkraft gir jo også en himmelsk middag :danse:

Endret av debattanten
Skrevet

Risotto var et godt forslag. Det er vi rimelig gode på her i huset ;) I det siste har vi laget den i trykkoker, med nesten overraskende bra resultat! Er enig i at kyllingkraft og hvitvin er et must.

Kraften ble brukt i dag, som basis for rødvinssaus til biff. Helt grei midt-i-uka-middag! :nigo: Argumenterte med at det var restemiddag, siden vi brukte kraft vi hadde igjen + varmet opp igjen rester av rotmos av søtpotet, gulrot og pastinakk. :sjenert:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...