Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har betalt enn sydentur med det nye kredittkortet mitt jeg fikk i desember.. Fikk nå regning på det på 9000 kr (2 uker vell og merke). Står at "minstebeløp å betale" er 250 kr. Har ikke råd til å betale 9000 nå i og med at jeg fikk så utrolig lite lønn denne mnd og har akkurat hatt en dyr service på bilen.. Om jeg betaler 250 denne måneden, får jeg noen renter da eller hvordan er det med nedbetalingen om en ikke betaler fullt beløp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke betaler hele beløpet på 9000 kr vil du få renter på det beløpet du ikke har betalt. Dvs betaler du 250 kr må du betale renter på 8750 kr.

Neste måned vil du få en ny regning der du igjen kan betale minimum 250 kr.

Anonymous poster hash: 10f89...cf4
Skrevet

Det er jo slikt bankene tjener på. Du betaler høye renter på gjenværende beløp.

• Liker 2
Skrevet

Med andre ord det kan bli en veldig dyr sydentur.

Anonymous poster hash: 62c37...c47
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det blir renter og dyrt ja. Hvis du betaler minimumsbeløper på 250 vil det komme på renter på resterende beløp. 8750 * 0,2 * 12 = 146 kr.

dvs. 146 kr i renter for å utsette betalingen i en mnd. Det er jo ikke det største beløpet, men dersom du holder på slikt over lengre tid, vil du gå i en felle.

Betal det så kjapt som mulig. :-)

Skrevet

Betal hele beløpet så fort som mulig, ellers blir det fort en dyrere sydentur enn du hadde tenkt. En grei regel er å bare bruke kredittkort når du vet du har penger til å betale regningen.

• Liker 1
Skrevet

Dette er hvorfor du skal ha en konto med penger på til ferie og uforutsette utgifter. En slags bufferkonto kan brukes til å dekke ferier også, det bestemmer du selv.

Veldig dumt å leve måned til måned på lønnen. Har du ikke råd til å sette av penger til en bufferkonto lever du over evne.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Betal så mykje du kan med ein gong, ikkje bruk minimumsbeløpet. Og neste månad betalar du så mykje du kan då og. Då blir du kvitt gjelda fortare, og det blir mindre rente. Gullkort er ikkje gratis pengar, du må betale tilbake kvart øre med renter.

• Liker 2
Skrevet

noen ganger blir jeg beskymret mtp hvor lett det er å få seg kredittkort.. Tror du at bankene deler ut kredittkort for å være grei med folk? renter er måten de holder bedriften gående. Å bruke 9k på kreditt uten å tenke over at det må betales tilbake med renter dersom man ikke overholder betalingsfristen, minner om dårlig økonomisk evne.

Anonymous poster hash: bbc71...352
  • Liker 1
Skrevet

Betal hele beløpet så fort som mulig, ellers blir det fort en dyrere sydentur enn du hadde tenkt. En grei regel er å bare bruke kredittkort når du vet du har penger til å betale regningen.

Lila har rett. Ideelt sett burde du betale hele regningen nå, men hvis ikke bør du betale ned med det du har til overs på konto, for renten her er dyr og avhengig av kort kan det også komme gebyrer på for sen betaling. Hvilket kort bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...