Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor mye er det normalt å ha i studielån? Jeg er 344 000 kroner og har en bachelorgrad fra BI.

Anonymous poster hash: 3ac6e...57e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 30k og har kun gått 3 år på vgs. :P

Skrevet

Jeg har 90k og har snart en bachelor...

Skrevet

Jeg har 270.000 (bachelor og mastergrad på normert tid :))

Skrevet

Jeg har 150' og ble ferdig med mastergraden min for et år siden

Skrevet

Jeg hadde ca 120.000 og har en bachelorgrad og to-årig påbygning i informatikk.

Anonymous poster hash: c31b5...7fc
Skrevet

Jeg har på følelsen at jeg har litt mye i studielån. Det må sies at jeg holder på med en mastergrad uten å ta opp mer i studielån. Jeg har da litt over 300 000 igjen å betale på studielån. Er dette mye? Får jeg huslån i banken med et så stort studielån?

Skrevet

jeg har omkring 300. og har 1 år igjen.

kastet bort 90k på folkehøgskole. dummeste jeg noen gang har gjort. sure penger å betale tilbake

Anonymous poster hash: 469b1...bfd
Skrevet

Jeg har på følelsen at jeg har litt mye i studielån. Det må sies at jeg holder på med en mastergrad uten å ta opp mer i studielån. Jeg har da litt over 300 000 igjen å betale på studielån. Er dette mye? Får jeg huslån i banken med et så stort studielån?

studielån er det beste lånet du kan ha. og de fleste får huslån uavhengig av studielån.. Studielånet kan du betale ned helt til du er 80 om du ønsker, så det er ikke store hinderet :)

Skrevet

Om du får og størrelsen på huslånet avhenger av hvilken inntekt du vil få. Studielånet vil bli trukket fra den totale gjeldsgraden, så jo mer studielån, jo mindre huslån.

Anonymous poster hash: c31b5...7fc
Skrevet

kommer til å ha ca. 250 000 etter endt utdanning.

Skrevet

670.000 kr i studielån. Åtte år med studier. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ca 240.000 - 3 år.

Bor i Finnmark så banken brydde seg ikke om det når vi tok huslån. Betaler kun renter :-)

Anonymous poster hash: 832a3...6b3

Skrevet

Har allerede mellom 3 - 400 000 kr i lån. Regner med å ha 6 - 700 000 kr etter endt studier.

Litt kjipt å tenke på.

Skrevet

Det vanlige er 50 000 per år. Så lenge man ikke går på privatskoler da. Da har man gjerne mer.

Jeg har ca 400 000.

Anonymous poster hash: f7341...3c4
Skrevet

studielån er det beste lånet du kan ha. og de fleste får huslån uavhengig av studielån.. Studielånet kan du betale ned helt til du er 80 om du ønsker, så det er ikke store hinderet :)

Studielånet skal være nedbetalt til du er 65, du kan altså ikke holde på til du er 80. Du kan heller ikke velge selv hvor lang nedbetalingstid du skal ha, dette settes ut fra gjelden din, og er på maksimalt 20 år.

Når det er sagt, er studielånet det siste lånet du skal betale ekstra på eller innfri. Studielånet har innebygd gratis gjeldsforsikring, og mange andre gode sosiale ordninger dersom du har problemer med å betale.

For å svare på opprinnelig spørsmål: Jeg hadde 215 000 i gjeld da jeg var ferdig med å studere, men det er lange siden...

Anonymous poster hash: d628f...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...