AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Jeg skal snart ha barnepass av barnet mitt en stund da jeg må jobbe. Barnevakten er en god venninne av meg. Hun er voksen (nærmer seg 30), men fortsatt student. Hun har ingen barn selv, og dermed liten erfaring som barnevakt. Jeg er likevel trygg på at det vil gå bra da hun har vært en del med oss, og barnet kjenner henne. Det jeg lurer på er egentlig om jeg burde betale henne noe for dette? I så fall: Hvor mye? Det blir på dag-/kveldstid (type 14.00-20.00). Jeg er usikker på om jeg komme hjem før hun får lagt ham. Det er et barnehagebarn. Siden hun ikke har barn selv er jo ikke dette jeg kan gjøre som en gjen-tjeneste tilbake for henne heller. Hva sier folket? Anonymous poster hash: cf055...d34
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Kom først på nå noe som kunne misforstås. Jeg mener selvsagt ikke at det at man selv er barnløs er synonymt med at man har lite erfaring som barnevakt. Det mener jeg ikke. Men denne personen har verken eller. ts. Anonymous poster hash: cf055...d34
Luckiness Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Kanskje du kan spørre henne om hva hun ønsker som takk for å være barnevakt? Eller foreslå mellom en viss sum betaling, en eller to viner eller å spandere middag ute på henne? Så kan hun velge selv Du kan jo legge det frem som "du er jo student, så jeg vet ikke hva du vil foretrekke. foretrekker du betaling eller skal jeg kjøpe en god vin til deg?" Så forstår hun at du synes det er greit at hun velger penger fremfor vin dersom hun skulle ønske det. Eller så kan du foreslå andre ting som du vet hun liker eller ville satt pris på som takk. Er jo ikke sikkert hun drikker vin 2
Tropic Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Hvor ofte skal hun gjøre dette? Er det en gang så hadde jeg bare kjøpt en vin til henne, eller noe slikt. Er det derimot ofte så hadde jeg vurdert betaling da hun er student og det er 6 timer 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Hm, jeg synes du bør gi en slant. En ting hvis du skulle til legen, eller noe annet. Men nå skal du jobbe og tjene penger mens hun passer barnet ditt gratis. Studenter har jo heller ikke så mange penger. Evt kan du si: Hva om jeg spanderer middag og kino på deg i helga, som takk? Men da er det viktig å faktisk holde den lovnaden om å ta henne med ut på middag og kino. At det ikke bare blir "så gjør jeg deg en tjeneste en annen gang" og så koker det bort. Anonymous poster hash: 39464...0cc 12
skruf Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Hvis det er snakk om en gang så ville jeg gitt henne ei god flaske vin, evt tatt en venninnekveld og spandert middag på henne. Er det snakk om barnepass på fast basis over en periode så ville jeg betalt på lik linje som jeg ville betalt for dagmamma. 9
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Hvor ofte skal hun gjøre dette? Er det en gang så hadde jeg bare kjøpt en vin til henne, eller noe slikt. Er det derimot ofte så hadde jeg vurdert betaling da hun er student og det er 6 timer Enig.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Min venninne er dagmamma 4dager/uke. Hun får 5000 svart. Men det er vanlig dagtid. Anonymous poster hash: 7dc09...dab
Sophie-Ann Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Vi betaler aldri hverandre, men sørger for penger til kino eller noe annet gøy å gjøre. Og seff mat og drikke... 1
Monstrum Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Hvis dette skal skje ofte, bør du absolutt betale henne. Jeg satt mye barnevakt på videregående, for en alenemor som gikk på skole, og jobbet litt på ettermiddagene. Hun hadde tre barn, og jeg gikk med på å sitte barnevakt billig. Jeg fikk aldri ett øre.. Det er veldig surt når man selv går skole og har dårlig råd. Så, skal hun passe ungen ofte, har hun nok mer bruk for litt penger enn en flaske vin 3
Erazor Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes det enkleste er å betale. Da føles det også greiere å spørre igjen en annen gang. 4
Viktualia Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Å sitte barnevakt en sjelden gang for venner ser jeg på som en vanlig vennetjeneste som over lengre tid jevner seg ut. Hvis man ikke er omgangsvenner og tjenestene blir mer som en bestilling som ofte gjentar seg hadde jeg kanskje sett på det som noe annet. 2
Pearl2.0 Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Hvis TS er alenemor er kanskje ikke middag/kinodate det enkleste å få til som betaling da hun i så tilfelle må ha ny barnevakt for å få til dette Jeg ville ha gitt en slant eller vin, men jeg hadde ikke forventet det om det var jeg som skulle passe venninnen sitt barn.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ville heller hatt betaling enn en flaske vin. Vin kan hun jo kjøpe selv om det er det hun vil ha. Anonymous poster hash: eaac1...c62 5
Sushi Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er i samme situasjon, en barnløs venninne skal sitte barnevakt en kveld både jeg og mannen skal ut. Hun er riktignok ikke student. Jeg kommer til å ordne noe god mat og/eller snacks, og spandere noe på henne neste gang vi skal på kafé el.l. Det føles rart å skulle betale en god venninne. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Vel, hvis man ikke har mulighet for å gjøre en tjeneste tilbake, så betaler man. 3
Tiarra Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ville foreslått å betale om hun skal gjøre dette fast. Det føles litt rart å skulle betale til en venninne, men man må jo være rettferdig...
Gjest Magdalene Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Jeg hadde hvertfall ikke ville tatt noe for å passe venners barn en kveld. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå