Gå til innhold

Dama er gravid. Og jeg er ikke faren.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skriver for å få råd. Jeg tok vasektomi et år før jeg møtte hun, dette vet hun ikke. Vi er i et forhold nå.

Og nå vil jeg ha et kvinnelig synspunkt på saken, jeg kan også skaffe dokumentasjon på at jeg har gjort meg selv steril med vilje.

Skrullete kvinnemenneske som prøver å lure meg (the nice guy) til å oppforstre en drittsekk sitt barn?

Jeg kommer aldri til å tilgi hun.

Beklager for stygt språk, jeg er mildt sagt forbanna.

Så, hvis hun hevder at det er mitt barn, kan dokumentasjon på at jeg er sterilisert redde meg fra barnebidrag? Samt dna-test?

Kan jeg KREVE dna test før eventuelle barnebidrag blir krevd?

Edit: Hun er altså 3 måneder på vei.

edit2: Jeg driver og tenker ut en måte jeg kan slå opp med hun på, forsiktig altså. (dette trenger jeg også hjelp til)

Eller skal jeg bare skaffe dokumentasjon på at jeg tok vasektomi lenge før hun ble gravid og bare slå dette ned i bordet?

Dette presser også på mitt sosiale liv, da alle tror jeg er faren til ungen.

edit: Legger til i førstepost at hun har påstått og tatt p-piller. Så slipper dere å lese hele tråden.

Endret av bundy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta dna test? det er jo historier om de som har kastrert seg for så å få barn etterpå. har du testet at ingen sædceller lever?

så klart kan hu ha vært utro. men visste hu ikke at du har fiksa deg? i så fall er det like mye "smikk på fingrene" for deg. hva om hu hadde ønska seg barn en gang i tiden men du hadde ikke sagt ifra om at du ikke kan få barn?

nei detta er bare rot.

Anonymous poster hash: 41730...e7e
  • Liker 39
Skrevet

Oida. Du har min dypeste medfølelse. Om jeg var deg ville jeg fått tatt en DNAtest med en gang ungen var ute.og så tatt det derfra. Vasektomi er ikke 100% sikkert, så det er en ørliten sjanse for at du faktisk er faren. Kjipt å anklage henne for utroskap dersom det er naturen som har spilt deg et puss.

Anonymous poster hash: 5a8e0...ecd
  • Liker 25
Skrevet

Har tidligere vært en tråd her inne om ett ektepar hvor kona ble gravid, og det viste seg å være hans selv om han var sterilisert.

DNA-test må nok til.

• Liker 23
Skrevet

Det kan reverseres når som helst det. At du tar å sterilisere deg gjør det ikke 100% sikkert at du ikke kommer til å få unger.

Er en tråd her om en som hadde gjort det og kona ble gravid, det viste seg at han var faren.

Anonymous poster hash: 11424...1d8

• Liker 1
Skrevet

Vet om flere som har gjort konene gravide etter en vasektomi. Så , hun kan ha vært utro eller du kan være faren.

Spesielt av deg å ikke fortelle om vasektomien. Hva slags forhold er det der ?

Hvis dette er sant , så lykke til med suppa.

• Liker 19
Skrevet

Og dama i den andre tråden brukte i tillegg spiral, gjorde hun ikke?

Skrevet (endret)

Jeg skriver på et kvinneforum for å få råd hvordan jeg kan slå opp på en forsiktig måte, jeg vil liksom ikke knuse et gravid kvinnfolk

Har du sjekket at legen ikke har feilet og at det finnes svømmedyktige på tur...?

Anonymous poster hash: 16272...653

Hvor får jeg sjekket det? Hos fastlegen?

edit: jeg skal gjøre dette så fort som mulig, skal holde dere oppdatert.

ta dna test? det er jo historier om de som har kastrert seg for så å få barn etterpå. har du testet at ingen sædceller lever?

så klart kan hu ha vært utro. men visste hu ikke at du har fiksa deg? i så fall er det like mye "smikk på fingrene" for deg. hva om hu hadde ønska seg barn en gang i tiden men du hadde ikke sagt ifra om at du ikke kan få barn?

nei detta er bare rot.

Anonymous poster hash: 41730...e7e

en vasektomi kan reverses når man vil.

Endret av Stjernesol
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Spesielt av deg å ikke fortelle om vasektomien. Hva slags forhold er det der ?

Jeg skal være blatant ærlig og si jeg har trust issues.

Kanskje det ikke var så dumt og ikke si jeg er sterilisert...

Endret av bundy
  • Liker 5
Skrevet

en vasektomi kan reverses når man vil.

Nåja.

Refertiliseringen foregår oftest under narkose, og du er ikke garantert å få tilbake forplantningsevnen. Noen sier refertiliseringer er vellykket i 75 til 80 prosent av tilfellene, andre anslår 25 til 50 prosent.

• Liker 5
Skrevet

Du kan kanskje få sjekket hos legen om det kan ha skjedd en feil, så dna-tester du når barnet kommer.

Jeg hadde nok spurt henne rett ut om hun har vært utro. Så synes jeg du bør fortelle om vasektomien og at du derfor er skeptisk. Men for all del, du kan være faren eller hun kan ha vært utro. Men det finner du ikke ut før barnet kommer..

Anonymous poster hash: 4ce1f...d60
  • Liker 10
Skrevet

Ville først og fremst sjekket med legen om det kan være du ikke er 100% steril! Vet ikke hvor lang tid dette tar, men om det tar for lang tid til at du gidder å vente hadde jeg satt meg ned med henne og sagt på en rolig måte "Vettu, for x antall år siden tok jeg en vasektomi som betyr at jeg er steril!" Og så sett reaksjonen hennes, da er det en sjanse for at hun innrømmer det nokså raskt om hun har vært utro. HUSK: Siden det kan være du faktisk er faren ville jeg vært litt forsiktig med å klikke på henne og beskylde henne for sterkt mot utroskap, for hva om dere så finner ut du er faren, da vil jeg tro det forholdet er ødelagt....

• Liker 15
Skrevet

Det høres ut som om dere har ett og annet å snakke om, uansett om du er far eller ei.

Høres ikke ut som om et barn er det deres forhold trenger!

Jeg vet faktisk ikke om jeg syns det er verst at hun er gravid til tross for at du har sterilisert deg, eller at du ikke har sagt noe om det...

• Liker 9
Skrevet

Ville først og fremst sjekket med legen om det kan være du ikke er 100% steril! Vet ikke hvor lang tid dette tar, men om det tar for lang tid til at du gidder å vente hadde jeg satt meg ned med henne og sagt på en rolig måte "Vettu, for x antall år siden tok jeg en vasektomi som betyr at jeg er steril!" Og så sett reaksjonen hennes, da er det en sjanse for at hun innrømmer det nokså raskt om hun har vært utro. HUSK: Siden det kan være du faktisk er faren ville jeg vært litt forsiktig med å klikke på henne og beskylde henne for sterkt mot utroskap, for hva om dere så finner ut du er faren, da vil jeg tro det forholdet er ødelagt....

Takk for et ordentlig svar. Altså, det er jo mikroskopiske sjanser for at sædlederne har vokst sammen igjen. Hun har også påstått at hun går på p-piller. (dette skal jeg legge til i førstepost slik at folk slipper å lese hele tråden)

• Liker 2
Skrevet

I første omgang må du ta en DNA-test for å finne ut om du er faren, før du beskylder henne for noe som helst.

Har du grunn til å tro at hun har vært utro? Drar hun stadig på byen og kommer ikke hjem før neste dag, eller jobber hun stadig "overtid"? Skjuler hun mobiltelefonen og er nøye på å logge seg av facebook? Gjør hun ingenting mistenkelig, så er hun sannsynligvis heller ikke utro. Er hun utro derimot, så er det like greit å kvitte seg med henne uansett om barnet er ditt eller ei.

For øvrig høres det ut som dere har grunnleggende problemer i forholdet uansett, ettersom hun plutselig er 3 mnd gravid og dere ikke har diskutert hvorvidt dere vil bli foreldre eller ei?

Anonymous poster hash: 0e540...149
  • Liker 5
Skrevet

Det høres ut som om dere har ett og annet å snakke om, uansett om du er far eller ei.

Høres ikke ut som om et barn er det deres forhold trenger!

Jeg vet faktisk ikke om jeg syns det er verst at hun er gravid til tross for at du har sterilisert deg, eller at du ikke har sagt noe om det...

Grunnen til at jeg aldri fortalte hun var nettop frykten for at noe som dette skulle skje.

Skrevet

Hvis hun er villig til det så kan dere dra til Sverige når hun er rundt 16-20 uker på vei for å få tatt en fostervannsprøve slik at en farskapstest kan foretas.

• Liker 4
Skrevet

Grunnen til at jeg aldri fortalte hun var nettop frykten for at noe som dette skulle skje.

Vel, men nu skjedde det, fordi du heller ikke var ærlig med henne (hvis hun nå var utro mot deg og det her er sant).

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...