Gå til innhold

Ønskeliste til bryllup... Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i August og er nettopp(!) gått i gang med planleggingen.

Vi kommer til å lage en nettside med generell info ang bryllupet. Ikke alle vet hvor lokalet er osv. Greit å ikke sende med 4 ekstra ark i innbydelsen.

Er det OK å legge ønskelisten helt på slutten av innlegget?

Litt sånn som dette f.eks:

Ønskeliste fra brudeparet:

- Glassmagasinet

- Jernia

- Gavekort på galleri

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for å ha en lett tilgjengelig ønskeliste ja :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Vi skal også ha nettside der man kan finne link til gaveliste for de som ønsker å gi oss noe. Alle bryllup jeg har vært i de siste årene har gjort det slik, så i alle fall i mitt miljø er dette helt vanlig.

Skrevet

Vi hadde en blogg vi brukte for info til gjester. En fane for generell info og en for ønskeliste. Tror vi hadde noe mer og, men det husker jeg ikke :)

Gjest Whitestripes
Skrevet

Gaveliste er genialt for bryllupsgjester, synes jeg. Da kan man kjøpe noe man vet brudeparet ønsker seg, samtidig som man ikke kjøper det samme som noen andre.

• Liker 1
Skrevet

Gaveliste er genialt for bryllupsgjester, synes jeg. Da kan man kjøpe noe man vet brudeparet ønsker seg, samtidig som man ikke kjøper det samme som noen andre.

Hvorfor ikke det samme som noen andre? Krysser man av på det man har kjøpt, det er vel ikke så morsomt for brudeparet? Ellers så syntes jeg gavelister er en god ide, men jeg tenker at det vil jo føre til at flere kjøper det samme. :klo:

Skrevet

Hvorfor ikke det samme som noen andre? Krysser man av på det man har kjøpt, det er vel ikke så morsomt for brudeparet? Ellers så syntes jeg gavelister er en god ide, men jeg tenker at det vil jo føre til at flere kjøper det samme. :klo:

Man krysser av i butikken, slik at butikken vet om noen har kjøpt noe på lista. Så kan neste bryllupsgjest spørre hva som er igjen på lista som ingen har kjøpt enda.

Anonymous poster hash: b91e0...b37

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Om man har gaveliste i butikken, så stryker de ut det som er kjøpt, men en vet jo ikke hvem som har kjøpt hva likevel. Jeg synes det er veldig kjekt med sånne lister, for det gjør gavekjøpet mye enklere.

Skrevet

Man krysser av i butikken, slik at butikken vet om noen har kjøpt noe på lista. Så kan neste bryllupsgjest spørre hva som er igjen på lista som ingen har kjøpt enda.

Anonymous poster hash: b91e0...b37

Om man har gaveliste i butikken, så stryker de ut det som er kjøpt, men en vet jo ikke hvem som har kjøpt hva likevel. Jeg synes det er veldig kjekt med sånne lister, for det gjør gavekjøpet mye enklere.

Skjønner fremdeles ikke jeg :fnise: Trodde gavelisten var på nettsiden til brudeparet. Men man sier ifra til butikkene i tillegg? Hva om gjestene kjøper varen uten å snakke med butikkpersonalet? Beklager om jeg bare er utrolig dum nå!

Skrevet

Man registrerer ønskelista i butikken, og forteller gjestene at man har ønskeliste hos f.eks. Tilbords og Christiania glassmagasin.

Hvis man ikke sier fra og får krysset av, kan det bli dobbelt opp, men det blir sjelden et. stort problem.

Skrevet

Det finnes også ønskelister på nett der gjestene kan "krysse av" når de har kjøpt noe. Så ser man at X personer har kjøpt ting Y (står under tingen på nettsiden). Da må jo såklart brudeparet la vær med å sjekke da, hvis de vil at det skal være en overraskelse:)

Skrevet

Skjønner fremdeles ikke jeg :fnise: Trodde gavelisten var på nettsiden til brudeparet. Men man sier ifra til butikkene i tillegg? Hva om gjestene kjøper varen uten å snakke med butikkpersonalet? Beklager om jeg bare er utrolig dum nå!

Det vanlige er at man går til en bestemt butikk (f.eks. Tilbords, Kitchn, Glasmagasinet etc.) og lager en ønskeliste der. Da registerer butikken hva man ønsker seg, og hvor mange. Den lista lagres på nettverket til butikken, sånn at den er tilgjengelig i alle filialer og ofte også på nett. Brudeparet opplyser da gjerne kun om at "vi har liste på Tilbords" (de legger med andre ord ikke ut hele lista) - også kan gjestene gå på tilbords og si "jeg skal ha en gave til Per og Maria som gifter seg 01.07.2014". Så finner personalet opp lista, og kan se hva som fortsatt ikke er kjøpt. Eller man kan lete opp lista på nettsiden til butikken og kjøpe der. Om det var forståelig? :)

I utgangspunktet et veldig fint system, men det fungerer selvfølgelig ikke feilfritt. Vi opplevde både at noen av gjestene kjøpte det vi ønsket oss i andre butikker, og at det var noe teknisk kluss med lista vår sånn at vi fikk dobbelt opp av et par ting. Ikke noe av det var krise - butikkene pleier å være veldig behjelpelige med å bytte ting.

• Liker 1
Skrevet

Svare på TS sitt spørsmål kanskje: det høres veldig greit ut å legge ut listene på hjemmesiden. Vi gjorde det, og har fått et par tilbakemeldinger om at det var praktisk.

Vi delte inn siden vår i faner/undersider, sånn at den skulle være så oversiktlig som mulig og at folk skulle slippe å lete så lenge etter informasjonen de trengte. Vi hadde vel denne inndelingen tror jeg:

- kort program for dagen med de viktigste tidene

- adresser og info om parkeringsmuligheter og kollektivtransport

- ønskelister

- kontaktinfo

Skrevet

Det vanlige er at man går til en bestemt butikk (f.eks. Tilbords, Kitchn, Glasmagasinet etc.) og lager en ønskeliste der. Da registerer butikken hva man ønsker seg, og hvor mange. Den lista lagres på nettverket til butikken, sånn at den er tilgjengelig i alle filialer og ofte også på nett. Brudeparet opplyser da gjerne kun om at "vi har liste på Tilbords" (de legger med andre ord ikke ut hele lista) - også kan gjestene gå på tilbords og si "jeg skal ha en gave til Per og Maria som gifter seg 01.07.2014". Så finner personalet opp lista, og kan se hva som fortsatt ikke er kjøpt. Eller man kan lete opp lista på nettsiden til butikken og kjøpe der. Om det var forståelig? :)

I utgangspunktet et veldig fint system, men det fungerer selvfølgelig ikke feilfritt. Vi opplevde både at noen av gjestene kjøpte det vi ønsket oss i andre butikker, og at det var noe teknisk kluss med lista vår sånn at vi fikk dobbelt opp av et par ting. Ikke noe av det var krise - butikkene pleier å være veldig behjelpelige med å bytte ting.

Ah takk :) var ikke meningen å kuppe tråden på noen måte!

Skrevet

Enig.

Skrevet (endret)

Vi har en nettside på www.mywedding.com med info om oss og bryllupet og tidspunkter, adresser, tlf nummer osv. Har en egen side for ønskeliste der også :)

Endret av Teeny
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da gjør vi det slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...