AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Hei, jeg har dnb og satte inn 25k i BSU 1 januar, ønsker nå å ta ut 8000,- av de, men det fikk jeg ikke lov til? Er det noe regler på dette? Trodde man kunne ta ut penger hvis de var satt inn samme år uten at det fikk konsekvenser..Anonymous poster hash: fa46f...19d
Snurrebart Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Nei, tar du ut så bryter tu ut av BSU-avtalen, etter hva jeg har forstått (og etter hva min eks erfarte). BSU er ikke for sparing til forbruk, men sparing til bolig. Vil du spare til eget små-forbruk så åpner du heller en sparekonto.
Rosa Sitron Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Med mindre de har endret det, så skal du kunne ta ut det du har satt inn i år. Men flere banker har det slik at du må kontakte de for å få gjort det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Det skal være mulig å ta ut penger som er satt inn samme år ja. Hva nøyaktig sier banken når du spør?Anonymous poster hash: 09eac...b5e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Du kan ta ut fritt i samme kalenderår, ja. Om DNB viser seg trøblete og har laget seg spesialvilkår (som jeg er usikker på om de har lov til eller ikke) så kan du med letthet overføre hele BSU-en til en annen og mer kundevennlig bank. BSU2 derimot kan du ikke ta ut noe av så vidt jeg har forstått. Anonymous poster hash: b54f8...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Nei, tar du ut så bryter tu ut av BSU-avtalen, etter hva jeg har forstått (og etter hva min eks erfarte). BSU er ikke for sparing til forbruk, men sparing til bolig. Vil du spare til eget små-forbruk så åpner du heller en sparekonto. Hvorfor svarer du når du ikke har peiling? Det man har satt inn samme kalenderår som man er inne i, kan man fint ta ut uten noen konsekvenser. Blir pengene stående over et årsskifte, er de bundet. Imidlertid er det mulig at du er nødt til å gå i banken fysisk for å få ordnet dette, TS. Anonymous poster hash: 29b70...db2 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Hvorfor svarer du når du ikke har peiling? Det man har satt inn samme kalenderår som man er inne i, kan man fint ta ut uten noen konsekvenser. Blir pengene stående over et årsskifte, er de bundet. Imidlertid er det mulig at du er nødt til å gå i banken fysisk for å få ordnet dette, TS. Anonymous poster hash: 29b70...db2 Nei, det skal holde å ringe. Nå sier dnb at det ikke lar seg gjøre, de har visstnok ikke lov til det. Har tatt ut fra BSU i fjor også selv om jeg sparte opp full pott og da gikk det så lenge det var samme år. Dersom jeg ønsker å ta ut alle pengene jeg har det, bryter jeg BSU'en. Men forstår ikke hvorfor det ikke går nå? Fikk ingen annen forklaring enn at de ikke kunne gjøre det...? Anonymous poster hash: fa46f...19d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Penger du har satt inn samme kalenderår kan du alltid ta ut igjen. Har gjort det selv flere ganger. Pengene du har satt innpå i år står som oftest som "disponibelt" dersom du tar en titt på kontoen din. Selv har jeg Nordea og bare kopierer BSU-kontonummeret og limer det inn på siden hvor man overfører mellom egne konto, men er ikke slik det fungerer i alle banker. Avhengig av hvilken bank du har kan det hende du må innom banken. Anonymous poster hash: 89628...246
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Penger du har satt inn samme kalenderår kan du alltid ta ut igjen. Har gjort det selv flere ganger. Pengene du har satt innpå i år står som oftest som "disponibelt" dersom du tar en titt på kontoen din. Selv har jeg Nordea og bare kopierer BSU-kontonummeret og limer det inn på siden hvor man overfører mellom egne konto, men er ikke slik det fungerer i alle banker. Avhengig av hvilken bank du har kan det hende du må innom banken. Anonymous poster hash: 89628...246 Ja, jeg har gjort det selv før så jeg synes jo det er veldig merkelig at det plutselig ikke går i dnb..Anonymous poster hash: fa46f...19d
Snurrebart Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har DNB. Og da jeg leste og snakket med de ang. dette var det ikke mulig for uttak, men kan hende jeg ble feilfinformert og/eller at det har forandret seg siden da. Generelt gidder jeg ikke svare ufine AB-amøber, men dette til mitt forsvar. Til du AB, som mente jeg"ikek hadde peiling". 2
globalagogo Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har DNB. Og da jeg leste og snakket med de ang. dette var det ikke mulig for uttak, men kan hende jeg ble feilfinformert og/eller at det har forandret seg siden da. Generelt gidder jeg ikke svare ufine AB-amøber, men dette til mitt forsvar. Til du AB, som mente jeg"ikek hadde peiling". Jeg plusset deg. Folk som er ufine kan i det minste la være å bruke anonym-funksjonen. 2
Snurrebart Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Jeg plusset deg. Folk som er ufine kan i det minste la være å bruke anonym-funksjonen. Enig, og tusen takk
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har DNB. Og da jeg leste og snakket med de ang. dette var det ikke mulig for uttak, men kan hende jeg ble feilfinformert og/eller at det har forandret seg siden da. Generelt gidder jeg ikke svare ufine AB-amøber, men dette til mitt forsvar. Til du AB, som mente jeg"ikek hadde peiling". Nei, det har ikke forandret seg. Du har nok fått det svaret fordi du har misforstått noe vesentlig. Så du tok fortsatt feil og gav TS feilinformasjon. Så hvem som er amøbe sier seg egentlig selv. Anonymous poster hash: 29b70...db2 2
Ferdigstudent Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Jeg har DNB. Og da jeg leste og snakket med de ang. dette var det ikke mulig for uttak, men kan hende jeg ble feilfinformert og/eller at det har forandret seg siden da. Generelt gidder jeg ikke svare ufine AB-amøber, men dette til mitt forsvar. Til du AB, som mente jeg"ikek hadde peiling".Det har alltid vært mulig å ta ut pengene du har satt inn samme kalenderår. Det er derfor du ser det beløpet som disponibelt i nettbanken. Endret 28. januar 2014 av Ferdigstudent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå