Gå til innhold

Er man dårlig foreldre om barna ikke går på ski?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er pakistansk og IKKE født med ski på beina! Men jeg har sendt barna mine på skiskole for at de ikke skal være "utafor" på skidager og sånn. Jeg var alltid "syk" på skidagen og føler at det er en innvandrergreie å skulke skidagen. Derfor har jeg sørget for at mine barn kan stå på ski!

Anonymous poster hash: e9f9d...3ae

Så bra for barna dine :)

Barn fortjener å få mulighet til å velge utenfor det foreldrene kan/mestrer.

Anonymous poster hash: e4c87...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Nei, ikke annet enn til/fra Bhg og t-Banen/buss og det er jammen meg jævlig nok på vintern.

Hvorfor plage dem mer enn nødvendig??

De er jo ute i timesvis i bhg hele uka, til de klissvåte og blåfrossne... Så det synes jeg dem kan få slippe i helgene.

Anonymous poster hash: 15d98...f73

Om de er klissvåte og blåfrosne, så kanskje du skal invistere i litt skikkelig vintertøy?

Og å plage ungene når man leker og aker ute?

Nei, da vet du ikke hva å plage er...

Mine storkoser seg hvertfall!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hva tenker dere om foreldre som ikke lærer barna sine å gå på ski?

Anonymous poster hash: 7a638...d1c

At foreldre ikke lærer barna å stå på ski finner man ikke på listen over dårlige foreldre.

Foreldre skal forberede barna til å bli voksne. Foreldre skal også fremme barns mestringsfølelse og glede over fysisk aktivitet og bevegelse. Det er mange måter å gjøre dette på.

Barnefamilier som bor i byen står ofte mindre på ski enn andre som bor nærmer natur og fjell. Ikke alle lærer å stå på ski. Kommer man fra en familie som ikke står på ski så gjør man gjerne andre ting. Det har fint lite med å være dårlige foreldre.

Å stå på ski en ikke en nødvendighet å kunne. Fint om man lærer det, men det fungerer like greit med andre, og gjerne mer viktige aktiviteter, som feks å lære seg å sykle eller å svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vestlandet har stort sett dårlige foreldre da. Så lenge de ikke har hytte på fjellet. Og dere østlendinger lurer på hvorfor vi her vest synes dere er overlegne?

Anonymous poster hash: 7be03...ca6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då syns eg du skal lære barnet ditt å spele klarinett. Likar du ikkje klarinett, seier du? Kan ikkje det? Det er berre ei tvangsforestilling, get over it! :P

Fornuft og saklighet er ikke fine biler, vet du.

Anonymous poster hash: e378b...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Selvfølgelig. Noen burde ikke få barn. Hvorfor få barn når man ikke følger dem opp?

Å ikke lære barn å stå på ski er ikke det samme som å ikke følge opp. Fordi jeg mener at alle barn bør lære seg å stå på skateboard eller å stupe skikkelig, betyr ikke at det ikke er å følge opp barnas ve og vel dersom famlien ikke driver med dette. Selv har jeg barn som står på ski, og er selv oppvokst med ski på beina i alle vinter og påskeferier på fjellet, samt når det var snø i byen.

Mennesker lever på ulike måter, man velger andre aktiviteter og ferdigheter. Det betyr ikke at det ene er dårligere enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det tror jeg ikke. Jeg liker ikke å gå på ski og har aldri gjort det bortsett fra et par ganger. Når skolen hadde skidag, så hadde de som ikke hadde ski, med seg akebrett. Det holdt i massevis. Men til jul for ca 3 år siden så fikk vi ski i gave. Vi voksne har ikke brukt skiene så mye, men det kan hende at barna går på ski i akebakken om vinteren og har det med seg på skolen når det er skidag. Men man er ikke dårlige foreldre fordi man ikke lærer barna å gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Fornuft og saklighet er ikke fine biler, vet du.

Medan du er fornuftig og sakleg fordi du samanliknar manglande skiundervisning med egoisme og tvangsforestillingar? Neppe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vestlandet har stort sett dårlige foreldre da. Så lenge de ikke har hytte på fjellet. Og dere østlendinger lurer på hvorfor vi her vest synes dere er overlegne? Anonymous poster hash: 7be03...ca6

Det er jo ikke akkurat så veldig relevant, da det mange nevner her er å lære dem noe grunnleggende om ski så de skal få delta i et fellesskap. Bor man et sted hvor det faktisk ikke er snø i noen særlig grad, i Norge eller i utlandet (som en annen nevnte), sier det vel seg selv at det blir annerledes enn å ikke kunne bevege seg på ski i et område hvor skigåing er veldig vanlig. Det hadde vært noe helt annet om jeg, som er vokst opp i en kommune hvor "alle" gikk på ski, ikke skulle kunne gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på en "skidestinasjon". Ski er den del av gymundervisninga på vinteren, ofte en del av barnebursdager osv. Bor man her, bør man lære barna å gå på ski. Aner steder er det sikkert helt annerledes.

Anonymous poster hash: e4c87...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Absolutt ikke.

Jeg går aldri på ski. Barna skal få gå på ski når de ytrer ønske om det selv, noe de foreløpig ikke har gjort. Like greit.

Folk er jo helt ski-fikserte her i landet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...