Gå til innhold

Avstemming - Ville du blitt sint om din samboer/kjæreste..

70 stemmer

1. 1. Ville du blitt..

• Sint?
      39
    • Skuffet?
      39
    • Likegyldig?
      0
    • Irritert?
      28
    • Ok
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du blitt møkkalei og sint om din utkårede gang på gang bryter avtalen om når h*n kommer hjem?

Eks:
Han sier han kommer hjem klokken 16:30. Senere tikker det en melding inn: Jeg tror jeg blir litt sent hjemme. Tiden går. Senere tikker det en til melding inn: Jeg blir nok over natten, sorry.

Dette skjer HVER gang han skal dyrke sine hobbyer(noe som er ca hver uke), og være sammen med sine kompiser. Noen ganger kan det ta flere dager før han kommer hjem. Hva mener du?

Det foregår ingen lugubre ting. Altså ingen utroskap, eller mistanker til utroskap eller den slags ting.

Anonymous poster hash: cbde1...664
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Naturligvis hadde jeg blitt sint/skuffet/irritert om samboeren sov borte flere ganger i uken uten skikkelig kommunikasjon.

Forstår ikke at dette er en problemstilling engang?

Endret av Chloe-
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde eksplodert :frustrert: I mine ører vitner slik oppførsel om lite respekt for den man bor sammen med.

Endret av Sulosi
Skrevet

Naturligvis hadde jeg blitt sint/skuffet/irritert om samboeren sov borte flere ganger i uken uten skikkelig kommunikasjon.

Forstår ikke at dette er en problemstilling engang?

Det er en problemstilling, for min sambo tar det ikke til seg at jeg finner dette som et irritasjons moment!
Jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå det. Jeg har snakket med han om det gang på gang nå, men det samme skjer hver gang.
Nå har jeg prøvd å poengtere ved å bli sint via tekstmelding(jeg liker ikke å krangle over telefonen, så dette er første gang) hvor han svarer tilbake ved å lese opp meldingene mine til kompisene sine. Attpåtil får jeg meldinger fra 3 av kompisene hans som skriver: ''Unnskyld'' .Nå er jeg så fly forbanna at jeg vet ikke egentlig hvor jeg skal gjøre av meg.

Noen som har tips til hvordan jeg kan få satt meg i respekt der?

Skrevet

En ting er nå at man kan bli sen, eller at ting tar lengre tid enn man først tror og planlegger, en og annen gang. Noe annet blir det når det skjer hver gang, såpass ofte. Da dreier det seg ikke om å gi hverandre litt slingringsmonn lenger. Når han i tillegg leser meldingene dine høyt til kompisene sine (med hvilken hensikt, egentlig?), så er dette definitivt mangel på respekt. Han kaster også bort tiden din, og viser i praksis at avtaler med deg ikke er så farlig for han.

Det er klart at det er greit å reagere på dette, og at det er respektløst fra hans side. Ser for meg at jeg hadde blitt mer sint over at han ikke forstod dette, enn jeg hadde blitt over at han var sen.

Anonymous poster hash: b82c6...997
  • Liker 4
Skrevet

En ting er nå at man kan bli sen, eller at ting tar lengre tid enn man først tror og planlegger, en og annen gang. Noe annet blir det når det skjer hver gang, såpass ofte. Da dreier det seg ikke om å gi hverandre litt slingringsmonn lenger. Når han i tillegg leser meldingene dine høyt til kompisene sine (med hvilken hensikt, egentlig?), så er dette definitivt mangel på respekt. Han kaster også bort tiden din, og viser i praksis at avtaler med deg ikke er så farlig for han.

Det er klart at det er greit å reagere på dette, og at det er respektløst fra hans side. Ser for meg at jeg hadde blitt mer sint over at han ikke forstod dette, enn jeg hadde blitt over at han var sen.

Anonymous poster hash: b82c6...997

Takk. Jeg trenger en liten bekreftelse på at det ikke er jeg som overreagerer eller er overfølsom. Han får det til å virke som om det ikke er noe å bli sint over. Han rævsleiker meg når han kommer hjem, lover gull og grønne skoger. Og jeg har faktisk latt meg bli svak for det. Nå blir det litt andre boller, i og med at han i tillegg har lest opp meldingene jeg har skrevet til han.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle situasjonen når han kommer hjem. Skal jeg pakke baggen min og ligge over hos mine foreldre i noen dager, eller skal jeg konfrontere han, slik jeg alltid gjør når han kommer hjem.

Jeg er så sint og skuffet.

Skrevet (endret)

Respekt oppnår du kun ved selv å respektere, d.v.s. å gi rom der det er behov for rom, være raus. Du oppnår ingenting annet enn forakt ved å søke å kontrollere mannen din til å adlyde din vilje. Dersom han vil dyrke sin hobby, og henge med sine kompiser i fred, hva ville du uansett oppnå dersom han gav etter? Husk at for hver gang han gir etter for dine krav, kun for å bevare husfreden, synker din anseelse noen hakk i hans øyne, han blir mindre og mindre lykkelig med det livet dere har sammen og hans kjærlighet for deg falmer. Mange kvinner tror de oppnår noe, som f.eks. "respekt" eller "kjærlighet", når de klarer å manipulere sine menn inn i en hverdag disse mennene ikke trives i, men sannheten er at de alltid oppnår det stikk motsatte av det de ønsker. Og med tiden vil forhold med en slik dynamikk skrante, enten hun er klar over det eller ikke. Disse forholdene ender som regel enten med samlivsbrudd, eller med utroskap.

Det at han gang på gang bryter "avtalene" deres vitner om at de er ikke så mye "avtaler" som de er passiv-aggressive kommandoer. Kanskje går han motvillig med på disse "avtalene", og at det er derfor du anser dem som "avtaler", men det at han bryter dem gang på gang vitner om en mann som bare tar imot "avtalen" der og da, for å utsette bråket, få deg på avstand. Du oppnår ingenting med det, spesielt ikke "respekt". Det at han viser de sinte meldingene dine til kompisene sine, så de kan le av dem, demonstrerer jo tydelig det. Ønsker du virkelig å være gjenstand for din manns galgenhumor med sine kompiser? Ville du ikke selv følt deg bedre dersom han så på deg som den rause kjæresten som gav ham rom og plass til å være seg selv, gjøre det han selv vil, styre sin egen tid?

Du må nesten vurdere selv om dette er et forhold som du kan leve med, kanskje du behøver en annen personlighetstype, en mann som mer velvillig lar seg domestikere og er fornøyd med det (de finnes også). Men husk at du kan ikke forandre en annen person, hva han ønsker og hva han liker og foretrekker. Du kommer heller ingen vei med passiv-aggressiv tvang.

Lykke til videre.

Endret av erfaren_kvinne
Gjest snoopy_93
Skrevet

Min kjære var slik i en periode i starten av forholdet. I senere diskusjoner har det kommet frem at han tok meg forgitt og tenkte at "hun vil alltid være der, så vi har masse tid"

Helt til jeg praktisk talt sa til han at jeg ikke gidder forholdet mer. Skal si det er en som har skjerpet seg ganske grundig. :)

Du må sette foten ned, fortelle at det ikke er akseptabelt. Evt gjøre noe lignende mot han.

Gjest Katten.
Skrevet

Han leser opp meldingene dine for kameratene, slik at du blir hånet?

Hadde aldri kunnet dele livet med en person som har så liten respekt for meg. Den dagen jeg leser opp fruens meldinger for å gjøre narr av henne, da har hun blankofullmakt til å sparke meg i ballene og forlate meg.

• Liker 3
Skrevet

Tror du har misforstådd litt erfaren_frue. (Fikk ikke quotet) jeg har aldri under noen omstendigheter befalt han eller krevd at han skal være hjemme til det og det tidspunktet. Sambo har en jobb som tilsier at han er borte 1 mnd i strekk, så jeg har alltid hatt forståelse for at han trenger sin tid til å gjøre sine ting som han liker. Han er heller ikke av den typen som "adlyder" uansett, om jeg skulle befalt han om noen ting som helst. Han er en flott mann ellers, men akkurat nå har han tråkket dypt i salaten og såret meg mer enn jeg trodde var mulig.

Jeg er ganske usikker i min rolle som kjæreste, fordi jeg er redd for å være kjeftsmella/kjærringa/mærra, noe som har gjort at jeg ikke alltid står opp i min sak. Nå har grensen min nådd maks, og jeg er usikker på hvordan jeg skal takle situasjonen, på en voksen måte.

Som noen andre sier lengre ned, ja jeg tror han egentlig tar det litt forgitt at jeg er her. Kanskje jeg skulle prøve det noe i den vinkelen. Hjertelig takk for svar alle sammen. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt sint, skuffet og irritert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vel. Min kjæreste må ofte jobbe overtid. Så han skal være hjemme ca 17.00 men i går for eksempel var han ikke hjemme før 18. Det har jeg full forståelse for. Din situasjon derimot er helt uakseptabelt. Haddr pakket bagen og dratt til foreldrene mine en tur :)

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg hadde først blitt skuffet og irritert. Deretter hadde jeg levd livet som om han blir borte noen dager hver gang. "Oi, jeg trodde du kom til å bli der natta over denne gangen også? Unnskyld :-( "

Skrevet

Jeg ville gjort det samme for han - og dersom han ikke mente at det var et problem ville jeg stusset over om dette er et forhold jeg ville vært i.

Anonymous poster hash: 5e949...ee8
Skrevet

Ville du blitt møkkalei og sint om din utkårede gang på gang bryter avtalen om når h*n kommer hjem?

Eks:

Han sier han kommer hjem klokken 16:30. Senere tikker det en melding inn: Jeg tror jeg blir litt sent hjemme. Tiden går. Senere tikker det en til melding inn: Jeg blir nok over natten, sorry.

Dette skjer HVER gang han skal dyrke sine hobbyer(noe som er ca hver uke), og være sammen med sine kompiser. Noen ganger kan det ta flere dager før han kommer hjem. Hva mener du?

Det foregår ingen lugubre ting. Altså ingen utroskap, eller mistanker til utroskap eller den slags ting.

Eh..

Det foregår ingenting?

Sorry, men det foregår noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...