Gå til innhold

Problemer med å kommunisere med andre mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svært få venner og grunnen til det kan jeg ramse opp her:

- med mindre personen skiller seg sterkt ut, vil jeg ikke gjenkjenne han/henne hvis jeg møtte på personen senere. Dette gjelder selvfølgelig ikke personer jeg er sammen med mye. Feks. Kjente ikke igjen typen før på 4 date, så bare etter en middels tynn fyr som virket begeistret for å se meg.

- problemer med å huske navn.

- forstår ikke interessen for smalltalk, kunne like gjerne lest en telefonkatalog, og er elendig på det. Husker ikke mye av det da det er så utrolig kjedelig. Hadde foretrukket en veldig kort presentasjon og så funnet på noe. Jeg er ikke komplisert. Jeg liker korte presise svar.

- folk får inntrykk av at jeg er kald og streng. Det er ikke tilfellet. Jeg sliter virkelig med den smalltalken og å omgås normalt sosialt. Hjernen min jobber på spreng når jeg prater med noen jeg ikke kjenner så godt. Jeg tenker over hvordan jeg står/sitter og hvordan du oppfatter MITT kroppsspråk, samtidig som jeg analyserer ditt, følger med på folk rundt meg og tenker over hvordan de oppfatter samtalen vår, samtidig som jeg lurer på hvor lenge smalltalken vil vare og irriterer meg over alt for personlige spørsmål (det vil være alle spm rettet mot meg og mitt privatliv...) samtidig som jeg prøver å virke normal og på best mulig måte iallefall prøver å stille lignende spm tilbake...

- jeg har problemer med nesten alle sosiale samlinger. Feks bryllup, bursdager, familieselskap, begravelser (sorgen min er privat og jeg føler stort ubehag av å måtte vise sorgen min på utstilling) generelt bli invitert til steder der det er folk som jeg ikke kan diskutere med fordi vi ikke deler interesser.

- jeg er flink til å diskutere og argumentere både for og imot det jeg mener. Men dere "normale" må ha denne "smalltalken" først som jeg stryker med glans...

Jeg liker å være med folk (de jeg forstår meg på), men smalltalken ødelegger utrolig mye for meg... Det og problemet mitt med navn og ansikter gjør at jeg har midlertidig gitt opp å få meg flere venner...

Anonymous poster hash: 4243c...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk likesinnede så vil du ikke føle deg utenfor. Jeg har en venn med Aspergers som er med i en stor gjeng med andre med Aspergers og de har det så fint sammen. Alle kan slappe av og være seg selv.

Anonymous poster hash: 10813...b79

Skrevet

Om du har problemer med å kjenne igjen ansikt og slikt så mener jeg har hørt noe om at det er en diagnose på det. Men vet ikke om resten av dine problemer kan linkes til det, men kun basert på problemer med å kjenne igjen ansikter; hør med legen.

Anonymous poster hash: 06acf...986
Skrevet

Oppsøk likesinnede så vil du ikke føle deg utenfor. Jeg har en venn med Aspergers som er med i en stor gjeng med andre med Aspergers og de har det så fint sammen. Alle kan slappe av og være seg selv. Anonymous poster hash: 10813...b79

Jeg har ikke aspergers :-p

Anonymous poster hash: 4243c...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...