AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Hei! Jeg har nettopp begynt å trene og kan jo ikke så mye om det .. Så lurte på om noen av dere som kan litt om det kunne hjulpet meg litt! Er 19 år, 170 høy og veier ca 58 kilo, så trenger ikke gå ned i vekt, men vil bygge muskler, få bedre kondis og gå ned i fettprosent. Har alltid spist dritt så er ganske sikker på at jeg har ganske høy fettprosent og det er jo ikke så gøy. Så noen spørsmål til dere snille folk der ute som kan mye om trening: Kan man trene intervaller og styrke på samme dag eller er det best å ta det på forskjellig dager? Og kunne noen skrevet når og hva jeg burde trene? Altså dele opp ''styrke - armer, skuldre og mage'', ''styrke - rumpe og bein'' og '' kondisjon, intervaller 4x4'' på syv dager, med hviledager inkludert også, det er jo viktig. Jeg skrev denne uken: Mandag: hvile (fordi jeg trente lørdag og søndag) Tirsdag: intervall Onsdag: styrke - armer, skuldre og mage Torsdag: hvile Fredag: Intervall Lørdag: Styrke - bein og rumpe Søndag: hvile Eller er det helt feil? Føler det burde være med styrke, at jeg burde trene de forskjellige muskelgruppene to ganger i uka. Setter utrolig pris på all hjelp å få! Anonymous poster hash: dfb7f...c08
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 mer** - TS Anonymous poster hash: dfb7f...c08
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Du kan jo legge inn én langtur i uka? Med tanke på fettprosent. Det kan være en rolig løpetur i en times tid, eller en tur i svømmehallen eller noe. Eller tja en hard gåtur. Det hjelper veldig på fettforbrenning hvertfall! Anonymous poster hash: 4824d...124
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Ja, men tror jeg burde fokusere mest på styrke siden fettprosenten går jo ned når man trener styrke. Har gått ned enda en kilo nå også. Vil gjerne trene de forskjellig muskelgruppene to ganger i uka men hvordan burde den planen se ut isåfall.. Når burde jeg hvile osv -TS Anonymous poster hash: dfb7f...c08
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Du mangler jo bryst og rygg... Greit å få med! Jeg ville tatt med mere styrke! Se på treningsforum.no, fitnessbloggen.no og trening.no! Mener jeg har sett ferdig oppsatte treningsprogramfor nybegynnere der! Eller så har jeg ett program og diett jeg kan sende deg på PM, men det er for bygging av store muskler og krever mye av deg! Muligens litt avansert hvis du er helt ny innen styrketrening, men tilbudet er der... Anonymous poster hash: 47fc7...312
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Helkroppsprogram:http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Anonymous poster hash: f5ab3...e46
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Bryst og rygg er med, mener liksom overkropp og underkropp. Har nå bestemt meg for å bare fokusere på styrke, trenger jo egentlig ikke gå ned vekt liksom, og fettprosenten blir vel mindre selv når man trener styrke? Det høres kult ut, men er det beregnet til gutter eller jenter? Glemte jo å skrive at jeg er jente haha. Mange som sier at du ødelegger hvis du kombinerer styrke og kondisjon (løping) men kan vel varme opp litt på tredemølle for så å ta styrke Tusen takk for svar btw! Anonymous poster hash: dfb7f...c08
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Bryst og rygg er med, mener liksom overkropp og underkropp. Har nå bestemt meg for å bare fokusere på styrke, trenger jo egentlig ikke gå ned vekt liksom, og fettprosenten blir vel mindre selv når man trener styrke? Det høres kult ut, men er det beregnet til gutter eller jenter? Glemte jo å skrive at jeg er jente haha. Mange som sier at du ødelegger hvis du kombinerer styrke og kondisjon (løping) men kan vel varme opp litt på tredemølle for så å ta styrke :)Tusen takk for svar btw! Anonymous poster hash: dfb7f...c08 Jeg er gutt, men det skal ikke ha noe å si at du er jente... Treningen er den samme den samme uansett! Det er så mange teorier om kondis og styrke samtidig, men med mindre du skal stille i bodybuilding så har det nok minimalt å si! Tar selv noen økter på mølla som oppvarming og begynner pent med lettere vekter før jeg løfter tungt! Hvis du fremdeles har lyst til å ta en titt så kan jeg godt sende programmet! Anonymous poster hash: 47fc7...312
Gjest Coolaid Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Den største feilen veldig mange gjør når de skal begynne å trene er å gape over for mye. Tren på en sånn måte at kroppen får tilstrekkelig med hvile og gi deg mens du er på topp. Det vil si at du tar deg ut på trening men kjenner etter på kroppen hvor lang tid det er før du er klar for neste økt. Sett deg mål som er realistiske. Setter du for store mål, har for store ambisjoner er det lett å oppleve at du ikke oppnår dette. Setter du mindre mål som du oppnår går du ut med seier hver gang. Opplev mestringsfølelser hver gang du trener. Sett deg selv opp for å vinne, ikke planlegg å tape. Og helt til slutt, treningsprogrammet ditt. Tren smart. Det vil si mest mulig på minst mulig tid. Planlegg slik at du bruker flere muskelgrupper samtidig. Yngvar Andersen har en veldig grei filosofi på akkurat dette. Isoleringsøvelser er en litt snever tankegang syns jeg. Det enkle er ofte det beste. Lykke til med treningen Endret 29. januar 2014 av Coolaid
Gjest Lufj Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er gutt, men det skal ikke ha noe å si at du er jente... Treningen er den samme den samme uansett! Det er så mange teorier om kondis og styrke samtidig, men med mindre du skal stille i bodybuilding så har det nok minimalt å si! Tar selv noen økter på mølla som oppvarming og begynner pent med lettere vekter før jeg løfter tungt! Hvis du fremdeles har lyst til å ta en titt så kan jeg godt sende programmet! Anonymous poster hash: 47fc7...312 Ja gjerne det! :D Lufj heter jeg her
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Du kan definitivt droppe en intervalløkt og heller kjøre mer bein og rumpe! Det er store muskler som tåler en hel haug. Hvis man vil trene styrke ville jeg tenkt at det er rart å gjøre knebøy/utfall-øvelser kun én gang i uka. Anonymous poster hash: a4ac7...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå