AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 purple patch A period in life when, for an unknown reason, members of the opposite sex find you more attractive than usual. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=purple%20patch Jeg går visst igjennom en sånn periode nå. Etter flere år med tørke, og null interesse fra det motsatte kjønn, viser det seg at tre forskjellige kvinner er interesserte i meg. Hun ene av dem har jeg allerede deitet i et par uker, og hun er åpenbart interessert i noe mer, mens de andre to blir jeg forsøkt spleiset med via inderekte kanaler. De er alle fysisk attraktive nok for min smak, så utseende er ikke en faktor her, men jeg kjenner ingen av dem spesielt godt. Jeg kjenner så klart best hun jeg deiter nå, men ikke godt nok til å kunne si at jeg vil "satse på henne" på nåværende tidspunkt. Jeg har heller ikke lovet henne noe sånn. De andre to har jeg bare truffet ute noen ganger, og de virker begge som trivelige kvinner jeg godt kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Jeg har ikke ligget med hun som jeg deiter, dersom det har noe å si. Så nå tenker jeg rett og slett å deite alle tre, la dem konkurrere litt om min gunst, og så velge "den beste". Jeg er tross alt, for første gang i mitt liv, i en litt priviligert situasjon sånn sett, så da tenker jeg det blir dumt å være alt for "trofast" mot ei som jeg bare har deita i et par uker, og som jeg ikke engang har hatt sex med, og som jeg ikke har lovet noe. Allikevel merker jeg at jeg får litt dårlig samvittighet med tanken, og føler meg litt som en "player", på tross av at det ville vært fullstendig irrasjonelt å gå "all in" med noen så tidlig. Så hva tenker dere? Er dette drittsekk-oppførsel? Jeg har ikke tenkt å si noe om det til hun jeg deiter nå. Hvis hun spør om jeg deiter noen andre, skal jeg så klart svare ærlig. Og reaksjonen hennes vil i så fall ha noe å si for hva jeg mener om henne (det å spørre om ting, og så ikke tåle et ærlig svar, er en deal-breaker). Men jeg kommer ikke til å bringe det opp selv. Jeg kommer heller ikke til å ligge med noen av dem før jeg evt. vet hvem av dem jeg vil satse videre på, ettersom kvinner generelt utvikler følelser for noen de har sex med. Drittsekk? Ja eller nei? Hvorfor, hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 12ba6...65a
amonyn Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Greit det. Selv om du risikerer å miste alle tre. Samer liker ikke sånt. Jeg hadde synes det var greit om jeg hadde spurt og fått et ærlig svar. Mens løgn er dealbreaker. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Kjør på, så lenge du er ærlig så går det fint Anonymous poster hash: 43ba8...ab9 1
erfaren_kvinne Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Ingenting "drittsekk"-aktig over det du skisserer. Tvert imot er det den kloke tingen å gjøre å "sondere terrenget" litt i den situasjonen du er i, og ikke hoppe for fort inn i noe dersom du er ute etter noe langvarig og seriøst. Og det ser det jo ut til at du er. Du har heller ingen "opplysningsplikt" når det gjelder hvor mange du dater på en gang, så det er helt i orden å servere en "hvit løgn" hvis du skulle få et direkte spørsmål om det. Hun vil nok ikke svare 100% sannferdig på ting du måtte lure på heller, det kan man nesten ikke forvente på et så tidlig stadie. De fleste ser nok an personen litt før man går inn for å være helt ærlig, dersom man i det hele tatt noen gang gjør det (mange gjør ikke det). Men hvis det er viktig for måten du vurderer henne på at hun forholder seg rasjonelt til direkte spørsmål, må du gjerne svare ærlig også, men da må du også respektere hennes reaksjon og tåle en evt. avvisning. Ellers gjør du nok lurt i å vente med sex, og lovnader, til du har bestemt deg for en av dem. Ting blir gjerne hakket mer "komplisert" med en gang sex er med i bildet, hvilket du ser ut til å være klar over. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 For å være helt ærlig så er det å date flere på en gang, utover den første eller andre kaffedaten, en uting. Bestem deg heller for en av dem når du har truffet en av dem en eller to ganger og ikke holder andre. Jeg ser på folk som over tid holder på med flere på den måten som søppel og for min del er de ikke verdt mer enn en hund. Eller, jeg ville heller spart en hund for lidelse enn mennesker som leker med folks følelser. Anonymous poster hash: f28d8...a23 4
amonyn Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Du har heller ingen "opplysningsplikt" når det gjelder hvor mange du dater på en gang, så det er helt i orden å servere en "hvit løgn" hvis du skulle få et direkte spørsmål om det. Helt uenig. Hadde brutt tvert om jeg hadde funnet ut av at han hadde løyet på direkte spørsmål på den måten. Om det så hadde vært langt inn i forholdet. Selv om det "bare er en hvit løgn", ifølge deg.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Ingenting "drittsekk"-aktig over det du skisserer. Tvert imot er det den kloke tingen å gjøre å "sondere terrenget" litt i den situasjonen du er i, og ikke hoppe for fort inn i noe dersom du er ute etter noe langvarig og seriøst. Og det ser det jo ut til at du er. Du har heller ingen "opplysningsplikt" når det gjelder hvor mange du dater på en gang, så det er helt i orden å servere en "hvit løgn" hvis du skulle få et direkte spørsmål om det. Hun vil nok ikke svare 100% sannferdig på ting du måtte lure på heller, det kan man nesten ikke forvente på et så tidlig stadie. De fleste ser nok an personen litt før man går inn for å være helt ærlig, dersom man i det hele tatt noen gang gjør det (mange gjør ikke det). Men hvis det er viktig for måten du vurderer henne på at hun forholder seg rasjonelt til direkte spørsmål, må du gjerne svare ærlig også, men da må du også respektere hennes reaksjon og tåle en evt. avvisning. Ellers gjør du nok lurt i å vente med sex, og lovnader, til du har bestemt deg for en av dem. Ting blir gjerne hakket mer "komplisert" med en gang sex er med i bildet, hvilket du ser ut til å være klar over. Lykke til. En del av oss ønsker nok ikke å date løgnere nei. Anonymous poster hash: f28d8...a23 1
erfaren_kvinne Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Helt uenig. Hadde brutt tvert om jeg hadde funnet ut av at han hadde løyet på direkte spørsmål på den måten. Om det så hadde vært langt inn i forholdet. Selv om det "bare er en hvit løgn", ifølge deg. Og det hadde du vært i din fulle rett til, dersom du hadde funnet ut av det og det reaksjonsmønsteret var riktig for deg, slik han også hadde vært i sin fulle rett til å tilbakeholde informasjon for noen han ikke kjenner så godt. Det er ikke alltid det stemmer at ærlighet varer lengst, enkelte ting har folk ofte best av ikke å vite noe om. Hva om han f.eks. skulle spørre hvor mange sexpartnere hun hadde hatt, noe mange menn mener er et viktig kriterie for vurdering av en kvinnes karakter? Skulle hun da være forpliktet til å svare ham ærlig selv om hun fryktet antallet var for høyt? Jeg mener ikke det. Og det samme gjelder andre spørsmål av personlig karakter: Man er ikke forpliktet til å gi et ærlig svar på slike ting i en relasjon som ikke innebærer forpliktelser, som f.eks. med noen man har datet en veldig kort stund. En del av oss ønsker nok ikke å date løgnere nei. Anonymous poster hash: f28d8...a23 Se svaret over. Uansett er ikke dette relevant for OP, som sier han skal svare ærlig på et slikt spørsmål. Jeg mener bare det er unødvendig å påtvinge seg selv noen slags "ærlighetspakt" med noen man ikke har forpliktet seg til. Endret 28. januar 2014 av erfaren_kvinne
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Og det hadde du vært i din fulle rett til, dersom du hadde funnet ut av det og det reaksjonsmønsteret var riktig for deg, slik han også hadde vært i sin fulle rett til å tilbakeholde informasjon for noen han ikke kjenner så godt. Det er ikke alltid det stemmer at ærlighet varer lengst, enkelte ting har folk ofte best av ikke å vite noe om. Hva om han f.eks. skulle spørre hvor mange sexpartnere hun hadde hatt, noe mange menn mener er et viktig kriterie for vurdering av en kvinnes karakter? Skulle hun da være forpliktet til å svare ham ærlig selv om hun fryktet antallet var for høyt? Jeg mener ikke det. Og det samme gjelder andre spørsmål av personlig karakter: Man er ikke forpliktet til å gi et ærlig svar på slike ting i en relasjon som ikke innebærer forpliktelser, som f.eks. med noen man har datet en veldig kort stund. Se svaret over. Ja, for det er jo bedre å gi inntrykk av noe annet enn det man er...Mennesker som ikke står for de valgene man har tatt i kjærlighetslivet er bare patetiske og å forsøke å dekke over det med løgn og bedrag blir bare tarvelig. Driver man på slik har man ikke rett til å kalle seg menneske i mine øyne, man er mindre verdt enn en skitten hund. Anonymous poster hash: f28d8...a23
smartbimbo Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Sats på den første! Men tenk deg litt om: var det etter at de andre ble interessert i deg at du følte deg mindre keen på hun du holdt på med fra starten av? For du må jo virkelig vurdere om du faktisk liker denne jenta godt nok sånn sett, eller om interessen fra de to jentene førte til at du ble usikker/nysgjerrig.. Hvis disse jentene dessuten vet om at du har noe på gang med ei aen, men prøver seg, er de som regel ikke verdt det.. Har jentene en tilknytning til hverandre forresten? Kjenner de hverandre?
erfaren_kvinne Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Ja, for det er jo bedre å gi inntrykk av noe annet enn det man er...Mennesker som ikke står for de valgene man har tatt i kjærlighetslivet er bare patetiske og å forsøke å dekke over det med løgn og bedrag blir bare tarvelig. Driver man på slik har man ikke rett til å kalle seg menneske i mine øyne, man er mindre verdt enn en skitten hund. Anonymous poster hash: f28d8...a23 Det syns jeg blir en litt for "fanatisk" måte å se ting på, og jeg tror heller ikke du vil tjene noe på å forholde deg til en så svart-hvitt holdning som det. Å være 100% ærlig overfor en person man har forpliktet seg til, eller som man planlegger å forplikte seg til, ja. Å legge alle korta på bordet før ting evt. blir seriøst? Ja. Men å kreve det samme overfor en person hvis reaksjonsmønster man overhodet ikke kjenner? Nei. Det kan man fort brenne seg på, og da mener jeg ikke bare at et potensielt forhold går i vasken, men også ting som ryktespredning og det som enda verre er.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Det syns jeg blir en litt for "fanatisk" måte å se ting på, og jeg tror heller ikke du vil tjene noe på å forholde deg til en så svart-hvitt holdning som det. Å være 100% ærlig overfor en person man har forpliktet seg til, eller som man planlegger å forplikte seg til, ja. Å legge alle korta på bordet før ting evt. blir seriøst? Ja. Men å kreve det samme overfor en person hvis reaksjonsmønster man overhodet ikke kjenner? Nei. Det kan man fort brenne seg på, og da mener jeg ikke bare at et potensielt forhold går i vasken, men også ting som ryktespredning og det som enda verre er. Man har selvsagt rett til å forsvare seg selv om den man dater sprer ting videre, men utgangspunktet skal være at man er ærlige med hverandre. Jeg vil være ærlig med dama jeg dater og jeg forventer det samme. Skulle hun bruke det mot meg så vil jeg heller ta en ganske hard hevn mot den som har skadet meg og ikke la det gå ut over andre dates med løgner. Anonymous poster hash: f28d8...a23
amonyn Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Og det hadde du vært i din fulle rett til, dersom du hadde funnet ut av det og det reaksjonsmønsteret var riktig for deg, slik han også hadde vært i sin fulle rett til å tilbakeholde informasjon for noen han ikke kjenner så godt. Det er ikke alltid det stemmer at ærlighet varer lengst, enkelte ting har folk ofte best av ikke å vite noe om. Hva om han f.eks. skulle spørre hvor mange sexpartnere hun hadde hatt, noe mange menn mener er et viktig kriterie for vurdering av en kvinnes karakter? Skulle hun da være forpliktet til å svare ham ærlig selv om hun fryktet antallet var for høyt? Jeg mener ikke det. Og det samme gjelder andre spørsmål av personlig karakter: Man er ikke forpliktet til å gi et ærlig svar på slike ting i en relasjon som ikke innebærer forpliktelser, som f.eks. med noen man har datet en veldig kort stund. Man er ikke forpliktet til å svare på alle spørsmål man blir stilt. Dersom en mann spør meg om hvor mange partnere jeg har hatt, sier jeg at det er noe han ikke trenger å vite. Man kan også tøyse bort spørsmål, si ting som er diffuse eller skifte tema. At man ikke ønsker å svare, rettferdiggjør ikke blank løgn.
amonyn Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Det syns jeg blir en litt for "fanatisk" måte å se ting på, og jeg tror heller ikke du vil tjene noe på å forholde deg til en så svart-hvitt holdning som det. Å være 100% ærlig overfor en person man har forpliktet seg til, eller som man planlegger å forplikte seg til, ja. Å legge alle korta på bordet før ting evt. blir seriøst? Ja. Men å kreve det samme overfor en person hvis reaksjonsmønster man overhodet ikke kjenner? Nei. Det kan man fort brenne seg på, og da mener jeg ikke bare at et potensielt forhold går i vasken, men også ting som ryktespredning og det som enda verre er. Så du synes at man kan lyve til hverandre frem til det blir seriøst? Men etter det skal man være helt ærlig? "Eh...du...jeg tenker at vi skal satse på hverandre. Men først må jeg bare si at jeg egentlig ikke liker fotball. Og jeg har ikke hatt sex med to stykker, det ekte tallet er førtisju. Ja, også har jeg et alkoholproblem og en kredittkortgjeld på 300 000. Måtte bare komme med noen hvite løgner for at du skulle like meg, skjønner du. Hva har du løyet om?" 1
erfaren_kvinne Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Man er ikke forpliktet til å svare på alle spørsmål man blir stilt. Dersom en mann spør meg om hvor mange partnere jeg har hatt, sier jeg at det er noe han ikke trenger å vite. Man kan også tøyse bort spørsmål, si ting som er diffuse eller skifte tema. At man ikke ønsker å svare, rettferdiggjør ikke blank løgn. Jeg ser ærlig talt ikke den store moralske forskjellen her. Hvordan hadde du følt deg dersom du hadde spurt ham du hadde drukket kaffe med et par ganger om han data noen andre, og så fikk du til svar at "det trenger ikke du å vite"? Ville du ikke følt deg litt lusen? Jeg ville ihvertfall følt det som en nedlatende måte å svare på, en måte å tråkke noen ned på. Og da er det bare to alternativer igjen: ærlighet eller løgn. Og når man spør en person man knapt kjenner om personlig spørsmål, kan man nesten ikke kreve et ærlig svar. Personlig ville jeg uansett ikke ha spurt noen om noe sånn før det ihvertfall var litt seriøst, men jeg ville ha forbeholdt meg retten til å svare uærlig på ubehagelige spørsmål fra noen jeg ikke kjenner godt nok. Så du synes at man kan lyve til hverandre frem til det blir seriøst? Men etter det skal man være helt ærlig? "Eh...du...jeg tenker at vi skal satse på hverandre. Men først må jeg bare si at jeg egentlig ikke liker fotball. Og jeg har ikke hatt sex med to stykker, det ekte tallet er førtisju. Ja, også har jeg et alkoholproblem og en kredittkortgjeld på 300 000. Måtte bare komme med noen hvite løgner for at du skulle like meg, skjønner du. Hva har du løyet om?" Reductio ad absurdum.
amonyn Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ser ærlig talt ikke den store moralske forskjellen her. Hvordan hadde du følt deg dersom du hadde spurt ham du hadde drukket kaffe med et par ganger om han data noen andre, og så fikk du til svar at "det trenger ikke du å vite"? Ville du ikke følt deg litt lusen? Jeg ville ihvertfall følt det som en nedlatende måte å svare på, en måte å tråkke noen ned på. Og da er det bare to alternativer igjen: ærlighet eller løgn. Og når man spør en person man knapt kjenner om personlig spørsmål, kan man nesten ikke kreve et ærlig svar. Personlig ville jeg uansett ikke ha spurt noen om noe sånn før det ihvertfall var litt seriøst, men jeg ville ha forbeholdt meg retten til å svare uærlig på ubehagelige spørsmål fra noen jeg ikke kjenner godt nok. Reductio ad absurdum. Spørs jo på måten man sier det på. Trenger ikke slenge ut et surt svar og man kan som sagt tøyse det bort f.eks. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du planlegger å rette opp i usannheter når forholdet går mot noe mer seriøst.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #17 Skrevet 28. januar 2014 Jeg er stor motstander mot å date flere på samme tidspunkt, og du kan lett ende opp med 0 kvinner om du holder på for lenge. Men det er godt du holder sexen utenfor ihvertfall. Da kan det gå en liten periode. Anonymous poster hash: 5df01...453 1
Ferny Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 Jeg synes man skal være ærlig om det. Dersom man dater flere, så ikke legg skjul på det. Jeg mener, dersom du treffer jentene over flere uker, så liker de deg nok ganske godt (ellers hadde de droppet deg for lenge siden). Og da sårer du de bare mer om du ikke gir de muligheten til å trekke seg unna så tidlig som mulig. Det er mange som ikke gidder å date noen som dater andre samtidig (det er tross alt litt mer "riskiiii business"). Ellers klarer jeg ikke helt å sette meg inn i den situasjonen der man liksom liker tre stk. ca like godt. Da liker man neppe noen av de så veldig.... Kanskje vente til du faktisk møter noen du VIL ha.... så mye at du føler deg priviligert over å få gå på date? Sikt litt høyere kanskje.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ser ærlig talt ikke den store moralske forskjellen her. Hvordan hadde du følt deg dersom du hadde spurt ham du hadde drukket kaffe med et par ganger om han data noen andre, og så fikk du til svar at "det trenger ikke du å vite"? Ville du ikke følt deg litt lusen? Jeg ville ihvertfall følt det som en nedlatende måte å svare på, en måte å tråkke noen ned på. Og da er det bare to alternativer igjen: ærlighet eller løgn. Og når man spør en person man knapt kjenner om personlig spørsmål, kan man nesten ikke kreve et ærlig svar. Personlig ville jeg uansett ikke ha spurt noen om noe sånn før det ihvertfall var litt seriøst, men jeg ville ha forbeholdt meg retten til å svare uærlig på ubehagelige spørsmål fra noen jeg ikke kjenner godt nok. Reductio ad absurdum. Problemet med å si at man ikke dater flere når man egentlig gjør det er at man gir uttrykk for å være en annen enn den man er. Noen ser etter noen som tidlig ønsker å være eksklusiv og lyver man på det så er man ikke noe annet enn falsk. Man holder den andre for narr og sløser både sin egen og den andres tid. Anonymous poster hash: f28d8...a23
Gjest Lincoln Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Hvis en kvinne har fem pulevenner samtidig som hun dater tre stykker så er det "YOU GO GIRL" og "MENN SOM IKKE LIKER DET ER DOBBELTMORALSKE KVINNEHATERE". Nok et eksempel på hykleriet og dobbeltmoralen til hønsegården her inne. Til TS: Kjør på, og ha gjerne sex med alle tre om hverandre. Så lenge du ikke lyger om det og gir falske forhåpninger så er det ingenting i veien med det. Og så er det engang slik med damer at jo flere du holder på med, jo mere draget på andre har du. Så hvis du holder på med tre halvfine så får du kanskje draget på en skikkelig fin. Endret 28. januar 2014 av Lincoln 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå