AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Bor i Lørenskog kommune og har klaget på vedtaket om hvilken skole datteren min kommer inn på. Jeg vil ha en skole som er nærmere der hvor jeg jobber, siden jeg er alenemor(har hovedomsorgen), og da er det mer praktisk i alle tilfeller at hun går på en skole som er så nærme hvor jeg jobber og vi slipper en omvei hver morgen og ettermiddag -den skolen jeg ønsker henne inn på er også tryggere å gå til(når hun blir gammel nok til å gå/sykle selv) trafikkmessig sett. Dere som bor i Lørenskog, eller bare har klaget på slike vedtak, er det vanskelig å få medhold i slike saker? Og er argumentet om at jeg er aleneforelder og trenger en mer praktisk hverdag argument nok? Anonymous poster hash: 13ac9...9a4
ViljaH Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Jeg bor ikke i Lørenskog, i min by er det veldig vanskelig og ditt argument hadde neppe ført frem.
Leanne Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Må nok ha gode argumenter, og praktisk hverdag tror jeg ikke holder.. Men er jo verdt et forsøk. I min kommune tar de inn barn som ikke tilhører skolen om det ikke medfører ekstra lærer ressurser (at en elev til vil føre til at man må ha a,b og c i stedet for kun a og b. Da må man ha en ekstra lærer) kanskje ditt barn gjør at de blir for mange? 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 I praksis er det fritt skolevalg, men det er avhengig av at det er plasser nok. Barn i nærmiljøet som sogner til skolen blir alltid prioritert først. Så det kommer helt an på om det er plasser igjen og er skolen full så får datteren din ikke plass. Anonymous poster hash: 8bc9b...8eb
Millimani Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Jeg tror det skal veldig mye til for at du får medhold i klagen din. Hadde den skolen du vil ha henne inn på vært en privatskole hadde det vært noe annet. Da ville hun fått fri skyss hvis hun bor "langt nok" fra skolen. Du må bare tåle det, enkelt og greit! Krever litt ekstra å være foreldre vet du, og enda mer om du er alene. Sånn er det bare 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Jeg kjenner til to tilfeller i Lørenskog hvor barn har fått begynne på en skole som ikke er nærskolen sin. Om de fikk plass avhang blant annet av hvor store klassene ble. Det er noe med at de skal ha så og så mange plasser ledige til barn som kommer flyttende, og som andre nevner at det ikke skaper en ny parallellklasse. Anonymous poster hash: 4fdc3...659
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå