Gå til innhold

Har dere sluppet unna med noe straffbart?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syntes jeg hadde flaks til de grader idag, jeg skulle forte meg for å levere noe HELT vesentlig til bryllupet til en, en ting bruden hadde glemt, og ble stoppet i en fart langt over at lappen ryker i bil som skulle vært avskiltet for lenge siden. Utrolig nok beholdt jeg både bilen og lappen og fikk ikke bot engang.

Dette er ikke et spørsmål om hva dere synes om akkurat det, spørsmålet er hva dere andre har sluppet unna med og hvorfor? Jeg tryglet, bad og var oppriktig fortvilet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. hvertfall ikke som jeg vet om.

Skrevet

Jeg har kjørt for fort. Ikke fortere enn bot, men ja...

Skrevet

Jeg har vel også kjørt over fartsgrensen noen ganger - uten å bli tatt.. Tenkte ikke på det.. :oops:

Skrevet

Jeg spaserte ut av en klesbutikk med en kleshenger m/bluse hengende fast i bæreposen.

Skrevet

Ja, jeg gjør det hver dag - og slipper unna med det! Tji-hi :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja..gå på grønt lys i tollen når man skulle ha gått på rødt??

kvalifiserer det eller er det liksom "dagligdags"

Skrevet

Har flørtet meg bort fra noen snike-på-trikken-"bøter", men ikke noe alvorligere enn det tror jeg...

Skrevet

Har også kjørt fort nok til å ha måttet snekre paller en god stund, hvis jeg ble tatt.. Er ikke så stolt av det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg tok en tyggispakke etter å ha ventet fem minutter på mannen i kassa på den lokale bensinstasjonen da jeg var ti. Turde ikke gå inn der på flere år...

Skrevet

Lurte med meg en pils fra ett utested og ut på gata, promillen var relativt høy.

Sto på ett gatehjørne og nøt drikken helt åpenlyst da det trillet en politibil opp på siden av meg.

Onkel rullet ned vinduet og jeg oppfattet noe om "rute". Tolket det dithen at de ville ha kontakt med noen inne på gatekjøkkenet rett ved siden av, det hadde en stor vindusrute og masse folk på innsiden.

Jeg fulgte intenst med folka på innsiden (mens jeg fremdels nøt halvliteren min) for å se om noen reagerte, men det var det ingen som gjorde.

Da jeg ikke fikk helt med meg hvem politiet ville ha kontakt med innenfor vindusruten, tuslet jeg hjelpsom bort til bilen for å få en nærmere beskrivelse....

Etterhvert demret det for meg at det var den rutete skjorten min som ble nevnt av onkel i ett forsøk på å komme i kontakt med meg....

Politiet var veldig interresert i pilsen min viste det seg. Jeg forklarte høflig at det var MIN pils, og på spørsmål om hvor jeg hadde fått den fra var jeg smart og sa "Jeg fant den".

Kunne jo ikke være så dum at jeg innrømmet å ha kvartet glasset ut fra en resturant! Ville ikke gi politiet ett dårlig inntrykk må vite.....

Må legge til at dette er noen år siden, og jeg visste faktisk ikke at det ikke var lov til å drikke på offentlig sted.

Purken lurte og lirket ganske lenge med meg før jeg ga dem pilsen som de til min forferdelse tømte ut!

Heldigvis hadde jeg såpass respekt for onkel at jeg hadde vett til å holde kjeft og ikke begynne å bruke munn.

Først flere dager senere fant jeg ut hvorfor de gjorde det, og at jeg hadde sluppet bot på ca kr 2.000,-....... :oops:

Gjest Muslingen
Skrevet

Har kjørt i fylla 2 ganger... Jeg skjemmes. :oops:

Skrevet
Har kjørt i fylla 2 ganger... Jeg skjemmes. :oops:

Det kan vel hende at man ikke alltid har vært kjørbar nei :oops:

Fanken også! Hva man blir minnet på!

Skrevet

Drikking og urinering på offentlig sted går igjen nå og da, men ikke noen andre ting jeg kommer på nå.

Skrevet

Om jeg har sluppet unna noe straffbart, ja! Ikke så veldig alorlig, men alvorlig nok til at jeg ikke vil dele historien med dere... :tunge1:

Skrevet

Jeg har vel ikke bare rent mel i posen jeg heller. Men jeg har aldri gjort noe alvorlig. Eller, hva skal jeg si. Jeg har aldri gjort noe som kunne resultert i annet enn en bot.

Ikke at jeg direkte kan komme på et eksempel. Men jeg har sikkert gjort noe som ikke har vært lov.

Jeg fant en mobil på en nettcafé i Irland (NetHouse) og unnlot å levere den inn til betjeningen. Det er vel kanskje det "mest ulovlige" jeg har gjort. :oops:

Gjest lurven
Skrevet

jeg har kjørt i fylla

og sjålet biler..

og jeg ble aldri tatt

Gjest gjestja
Skrevet

hele tiden:) er bare å smile pent hvis man kjører for fort, så slipper jeg unna. skjedd endel ganger..hehe.. men nesten litt ille, for jeg blir tatt svært ofte i kontroller, og jeg kjører alltid for fort. men slipper alltid unna..

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har gjort ville ting. Har vokst i fra det nå heldigvis. Noe av det er så ille at jeg ikke vil fortelle om det. Har nesten blitt tatt. Ikke tyveri, men annet.

Andre ting var forholdsvis uskyldige.

Åpen alkohol på gate og i bil.

Kjørt i så stor fart at jeg ikke registrerte at veien smalnet inn til 2-felt. Kjørte opp på midtrabatten og unngikk å kollidere med lyskrysset med nød og neppe. Kjørte ut på veien igjen og klarte ikke å rette opp bilen før etter en lang stund og holdt på å kjøre ut av veien flere ganger. Fikk panikk da jeg så i speilet at jeg hadde en politibil etter meg. Ble blinket inn og fikk overbevist politidamen at jeg ikke hadde drukket. Hun ville selvsagt se førerkortet og da tenkte jeg at nå går alt til h****. Jeg kunne ikke kunne skylde på at jeg var "turist" siden både navnet mitt og førerkortet hørte hjemme der (i usa).

Men jeg slengte på en aksent og fortalte at jeg ikke var vant til å kjøre der fordi jeg egentlig bodde i Norge. Hun bet på! Har aldri vært så lettet i hele mitt liv.

Det eneste hun sa at jeg burde prøve å kjøre litt saktere.

Så for meg at nå ble jeg tatt med til et sted der jeg helst ikke ville til.

Skrevet

Jeg har sluppet unna med noe ulovlig. ikke så alvorlig når jeg ser tilbake på det, men nok til at jeg ikke forteller det videre fordi jeg skjems.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...