Gå til innhold

Burde jeg melde fra...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg er ufør. Hadde god lønn før han ble det. Han har 18000 i måneden utbetalt i trygd.

Men i tillegg jobber han svart som gravemaskinfører langt innpå et fjell. Dette har han 250 kr timen for, svart. Arbeidsgiveren syns det er glimrende.

Iom at dette er pokkerivoldt, blir det lange dager, ca 10 timers dag. Dette gir jo han 2500 kr dagen altså 50000 imnd pluss trygd på 18000. Totalt 68000 utbet i måneden.

Usikker på om jeg burde si fra her.? blir han tatt blir han vel bare gående og slenge...

Anonymous poster hash: 1bac4...03b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det er bedre at han bryter loven en at han går og slenger? Klart du skal si ifra.

• Liker 10
Skrevet

En kompis av meg er ufør.

Nei det er han visst faen ikke, siden han er i stand til å jobbe så mye.

Helsike så provosert jeg blir av slikt snyltende avskum.

• Liker 16
Skrevet

Husk at det kommer kanskje til å ruinere han fullstendig. Personlig konkurs, rettssak, gjeld til oppover ørene i overskuelig fremtid, sosialt stigma over å bli tatt osv.

Anonymous poster hash: 46536...551

• Liker 2
Skrevet

Han er overhodet ikke ufør, dette burde du rapportere.

Anonymous poster hash: 8d8d2...8a6
  • Liker 14
Skrevet

Raporter

• Liker 4
Skrevet

ja... om han må gi seg med uføren og jobbe vanlig på fjellet går han jo mye ned i penger. da må han jo skatte og har sikkert ikke mer enn 30000 i lønn.

Men er redd han skal skjønne det er meg som melder fra også...

Skrevet

Det er idioter som dette som ødelegger for oss som virkelig er ufør, og setter oss i 'naving-boksen'... Rapporter! Det kan du gjøre anonymt.

Anonymous poster hash: 95357...4ad

• Liker 18
Skrevet

Rapporter én gang for mye, enn én gang for lite mener nå jeg. Han kan jo fortsette å jobbe, men ikke fullt så mange timer, eventuellt gå ned i uføregrad.

Anonymous poster hash: ab40d...f99

• Liker 3
Skrevet

Hvis det hadde vært en veldig god kompis av meg, så hadde jeg ikke meldt i fra. Men hvis det bare var en bekjent eller noe, så hadde jeg gjort det helt klart.

Anonymous poster hash: af6bd...642
Skrevet

Rapporter han. Det er det eneste riktige. Han tar penger fra folk som er syke og som har behov for disse.

Anonymous poster hash: f74d3...7cd
  • Liker 11
Skrevet

Så klart skal du rapportere det. Selv om det er en god kompis. Sånne som han ødelegger for de som er ufør eller de som blir uføre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Brimi
Skrevet

Rapporter han. Det er det eneste riktige. Han tar penger fra folk som er syke og som har behov for disse.

Anonymous poster hash: f74d3...7cd

Jo... men ser vel ikke at han tar penger fra de. De får jo pengene sine likevel..så sånn sett gjør han jo ikke noegalt.

Og ja, det er en god kompis.

Skrevet

La ham holde på. Antar det kun er for en periode uansett.

Vi andre i vanlig jobb kan jobbe overtid etc om vi trenger mer penger-er man på trygd sitter man i suppa økonomisk.

Anonymous poster hash: deb60...165

Skrevet

Jo... men ser vel ikke at han tar penger fra de. De får jo pengene sine likevel..så sånn sett gjør han jo ikke noegalt.

Og ja, det er en god kompis.

Han er en god kompis, og du vurderer å gå bak ryggen hans og antageligvis få han fengslet og i stor gjeld? Tror du burde vurdere hvor god venn DU er....

Sier ikke at det er rett det han gjør og at han skal få fortsette, men hadde det vært min venn hadde jeg heller tatt en prat med han..

Skrevet

18 000,- utbetalt? Vil ikke akkurat si at han har hatt en godt betalt jobb før.

Anonymous poster hash: 3ea6d...596

• Liker 1
Skrevet

Drit i han!! Makan folk går og snoker!

Anonymous poster hash: 36030...df3
  • Liker 1
Skrevet

Han er en god kompis, og du vurderer å gå bak ryggen hans og antageligvis få han fengslet og i stor gjeld? Tror du burde vurdere hvor god venn DU er....

Sier ikke at det er rett det han gjør og at han skal få fortsette, men hadde det vært min venn hadde jeg heller tatt en prat med han..

Hvorfor er det greit å rapportere han om han ikke er en venn? Det han gjør er likefullt alvorlig, venn eller ikke.

Anonymous poster hash: 8d8d2...8a6

• Liker 2
Skrevet

Nei ærig talt, ikke fremstill dette her som om det er TS som gjør noe galt ved å vurdere å rapportere den tyven.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...