Gå til innhold

Sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært noen storsminker (vel, ikke siden ungdomsskolen ihvertfall :oops: ) og har ikke tenkt å bedrive noe krigsmaling på bryllupsdagen. Hva har dere tenkt, skal dere ta i skikkelig, eller ha det litt mer naturlig...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sminket veldig naturlig på bryllupsdagen. Vil absolutt si at less is more :wink:

Skrevet

Skal ha det naturlig ja. Kan ikke tenke meg at det blir noe særlig mer sminke enn til hverdags.

Skrevet

Jeg har allerede blitt prøvesminket, og jeg skal ha det helt forsiktig! Jeg er heller ingen storsminker til hverdags (kun mascara) så blir ikke så veldig mye mer.

Skal sminkes med jordfarver, og ha dekk-krem, mascara, øyenskygge, litt rouge (er solariumsbrun fra før) og en lippgloss.

Skrevet

Jeg bruker heller nesten ikke sminke til hverdags, og har heller ikke planer om full krigsmaling :ler: på bryllupsdagen, men litt sminke vil jeg gjerne ha. Rent og pent må det være likevel, med varme farger. Må jo fremheve det beste, er det ikke det som er pointet?

Gleder meg til prøvetimen for å se hva frisøren kan få til.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke mye sminke til hverdags og ble sminket diskret. Men, det som er fordelen av og bli sminket av en proff, er att hun la ett underlag, og en sminke som holdt hele dagen, og hele natten, uten att jeg måtte sminke over på nytt etter hvert. BLe verken blank, eller skjoldetet uttover, selv om både tårene trillet, jeg var varm, kald om hverandre.

Skrevet

Jeg skal absolutt ikke overdrive denne dagen nei. Bruker ikke mye sminke til hverdags, og skal ikke overdrive på bryllupsdagen. Jeg skal jo ligne meg selv på denne dagen også.

Ikke noe er verre enn oversminkede bruder som ikke ligner seg selv i det hele tatt. Har sett noen skrekkeksempler på det, og det skal ikke bli meg.

Skrevet

Blir nok naturlig her, krigsmaling på bruder er det styggest jeg ser!! :o

Skrevet

Helt enig i at krigsmaling på bruder ser helt forferdelig ut. Jeg er heller ingen storsminker til hverdags, litt ekstra til fest.

Jeg har allikevel tenkt å ta litt mer i enn de fleste bruder. Syntes sminken skal syntes, vil ikke være helt naturlig. Hørt om flere som angrer for at de ikke la litt ekstra på. Bildene blir ofte mye flottere også.

Skal pynte meg som om jeg skal på fest, men ikke knæsje farger som jeg ellers kan bruke. Skal gå i kobbertoner, og muligens litt sølv. Vi har ikke helt bestemt oss for om det skal gå i varme eller kalde toner enda. .

Godt mulig det blir en fin blanding. Blir nok skimmer/glitter i øyensminken. Syntes det er lekkert.

Buketten er varm, men med tilbehør av sølv. Jeg har også rødlig kort hår (farget). Ønsker også noen striper i orange-toner til bryllupet.

Vil heller ikke ha helt blank leppestift. Går nok heller over i svak brunrød nyanse her.

Neglene: Fransk manikyr

Skrevet

Her blir det mascara, litt rouge, øyenskygge og lipgloss. Fargenyansen blir lys lilla, noe som både er sommerlig, tar opp fargene i blomstene mine og kler meg. Det blir ikke noe krigsmaling, men det blir mere enn jeg bruker til daglig. Litt skal det synes at jeg har sminke på.

Gjest Muslingen
Skrevet

Ikke noe krigsmaling her nei... Skal vel omtrent sminke meg slik jeg gjør til hverdags. :) Gjøre huden så plettfri som mulig (ikke noe problem, har fin hud), mascara, bittelitt øyenskygge, og litt lipgloss. Og overarmene skal sminkes, jeg har rosa nuppete overarmer. :roll:

Skrevet

Jeg skal ha en veldig naturlig sminke. Den største forskjellen blir at underlaget er mye bedre enn jeg bruker til vanlig og at øynene markeres mer. Jeg hadde prøvetime på onsdag og fikk opplyst der at hun brukte ikke noe særlig øyenskygge med farger på bruder da fargene ofte ble tatt veldig opp på foto og at det kunne se ut som om man hadde fått blått øye osv..

Det var forresten veldig gøy og uvant å se seg selv med profesjonell sminke :-)

Skrevet

gleder meg til prøvetime hos sminkør!

frisøren har en avtale om brudesminking med hudpleiesenteret rett over gata. Så da får jeg prøvetime hos sminkør, og prøvetime hos frisør rett etterpå, to dager før bryllupet. Blir gøy.

Naturlig look, men fremheve øynene, tenkte jeg. Fiiine, mørkebrune øyne :sjarmor:

M

Skrevet

Jeg sminker meg til vanlig og elsker å eksperimentere med farger :rosasmil: (dog innenfor det normale, ingen freaka utskeielser). :-) Siden det er en naturlig side av meg kommer jeg til å være sminket på bryllupsdagen, Så noe "naturlig" look er for meg ikke aktuelt. Det blir jo helt feil i forhold til slik jeg er tilhverdags.

Jeg snakker ikke om krigsmaling, men skal ta meg ut fra min beste side denne dagen og da trenger jeg sminke for å dekke små skavanker og fremheve noen deler av ansiktet mitt :wink:

Har et par venninner som til vanlig sminker seg normalt mye og litt til. PÅ bryllupsdagen skulle de liksom være "naturlig". Dette gjorde at fler av bryllupsgjestene syntes de(spesielt hun ene) så sliten og trøtt ut, noe jeg syntes var litt teit for dem

:-?

Skrevet

jeg bruker en del sminke til vanlig såjeg sminker meg like mye som jeg pleier å gjøre...

jeg syns man skal sminke seg slik man pleier jeg

Skrevet

Skal nok ikke ta helt av, men har hørt at det er lurt å fremheve øynene litt(mascara, eyeliner, etc), så synes de bedre på bildene. Frisøren min sa at hvis du hadde glitter i øyenskyggen kunne det bli snålt på bildene, så jeg tror jeg skal være veldig forsiktig med det...

Skrevet
Frisøren min sa at hvis du hadde glitter i øyenskyggen kunne det bli snålt på bildene, så jeg tror jeg skal være veldig forsiktig med det...

Godt tips. Jeg ELSKER skimmer og litt glitter, men da får jeg kanskje la være... Skal høre litt med frisøren/sminkøren min jeg også.

Skrevet

Jeg blir sminket en del, jeg bruker noe sminke til daglig, så jeg går ikke for natural look, for da vil jeg nok se "tom" ut i ansiktet i forhold til hva jeg ser ut til vanlig.

Skrevet

Jeg ville ha ganske naturlig sminke, men under prøvesminkingen fikk jeg beskjed om at det var bedre å sminkes litt mørkere pga det ville se bedre ut på bildene..Men jeg vet ikke helt hva jeg ender opp med, vil jo egentlig se mest mulig naturlig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...