Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg føler meg så elendig på å vite hva som er rett å gjøre i forskjellige situasjoner. Nabodamen under oss(bor i blokk med ti leiligheter i oppgangen) har akkurat mistet moren sin. Moren var ca 90 år, naboen er nærmere 65. Jeg har pratet litt med henne når jeg har truffet henne, og hun er veldig koselig. Moren har jeg også sett. Ellers har vi hatt litt kontakt over sms siden hun er styreleder. Vi har bodd her ca ett år. Har ikke sett henne etter moren døde forrige uke, men hun møtte samboeren min og fortalte han dette. Nå lurer jeg på om jeg burde gjøre noe? Hva er vanlig i en slik situasjon? Jeg er 30 år, om det skulle ha noe å si. Blir veldig glad for svar!

Anonymous poster hash: 27e84...687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller tilbudt praktisk hjelp som at du handler mat, henter posten, kaster søppelet e.l. for henne. Eller avtale at hun bare kan komme opp til deg om hun trenger en klem. Synes blomster blir litt rart når dere ikke hadde så mye kontakt utover styresaker.

Anonymous poster hash: cbee8...272

Skrevet

Hun er en veldig sosial og sprek dame, og jeg tror hun synes det er godt å komme seg litt ut og. Så det blir liksom litt rart... Hva med å sende en melding å kondolere da i det minste? Har jo ikke sett henne siden moren døde..

Skrevet

Ts her og over, tusen takk forsvar;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville hengt ein bukett tulipanar på døra med eit hyggeleg kort. Det er noko som eg sjølv hadde satt pris på. Då blir det lettare å sende ei melding etterpå om det er noko du skal hjelpe henne med av praktiske ting.

• Liker 1
Skrevet

Da er det evt bedre å ringe på? ^ Eller henge bukett på døra når hun ikke er hjemme

Skrevet

En blomsterbukett ( gjerne ikke noe pranglete mtp at moren døde ), og et kort hvor du kondolerer, og kanskje skriver noen ord om at du er der for henne vist hun skulle trenge hjelp med noe eller ønsker en nabovenn å skravle med :)

Skrevet

Det er ikke så lenge siden jeg mistet noen i familien selv, og jeg må si at alle mulige hilsener enten det var blomster, et kort, en SMS, litt mat og så videre varmet utrolig mye. For mange så tror jeg kanskje ikke det er så viktig akkurat hva du gir, men at det er en liten oppmerksomhet. Å vise omsorg for noen som har mistet noen blir sjeldent feil :)

Anonymous poster hash: cbb67...69a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...