Gå til innhold

Pilates som muskel og ledd smerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dame på 45 år som sliter med en del ryggsmerter, og smerter i legger og knær. Tror dere pilates kan ha effekt på dette?

Anonymous poster hash: 3902d...907
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepps. Knærne vet jeg ikke. Kommer jo an på skaden. Men uten tvil god hjelp for stiv rygg, bryst og nakke mm.

Yoga er dog ennå bedre. Kjenner flere med for eksempel fibromyalgi, som har veldig god effekt av yoga.

Selv er jeg 45 år og har en god del skader i kroppen etter et liv med litt for mange spennende sporter bak meg. Var rimelig skamslått og kunne i mange år ikke strekke hendene over hodet. Ett år med yoga, og jeg har null smerter eller problemer med skadene mine mer.

Anonymous poster hash: 8b5d4...b6e
Skrevet

Pilates var opprinnelig sykegymnastikk. En viktig del er å bygge opp kjernemusklatur som nettopp kan hjelpe hvis du har ryggproblemer. Syns absolutt du skal prøve! Og det er veldig bra som startaktivitet for å bli kjent med hva kroppen din tåler.

Imidlertid er jeg uenig i AB over. Yoga kan være bra det for mange, men det er slett ikke lagt vekt på å være skånsomt. Tvert i mot enkelte øvelser kan være ganske brutale med risisko for skader.

Bare for å ha sagt det, jeg er "eldre" selv, har betydelige ryggproblemer, og for tiden tar jeg Yoga en gang i uken som "attåt" til annen trening. Jeg har tidligere gått på Pilates.

Anonymous poster hash: 95d4a...9cf
Skrevet

Pilates gjør underverker for ryggen og holdningen! Anbefales på det varmeste. Bare følg instruksjonene og tilpass øvelsene så du ikke presser deg for mye.

Anonymous poster hash: 0a9ab...a99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...