Gå til innhold

Han lyver til meg,what to do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på med en mann i ca 4 år nå. I begynnelsen var det mest sex, men det har utviklet seg til et dypt vennskap.

Altså, vi har sex, er bestevenner tilbringer mye tid sammen, og forteller hverandre alt. Trodde jeg.

Det er han som har holdt igjen, og jeg har merket de siste mnd at han ønsker mindre sex, men tar ikke mindre kontakt. Og innerst inne føler jeg han ønsker vennskap egentlig, og at sex blir innimellom når "behovet" blir for sterkt.

Jeg er veldig forelsket i mannen og har funnet meg i dette lenge, har vel godt med et håp om at han skal forandre mening. Han har sagt han ikke har sex med andre, og jeg har alltid stolt på ham.

Nå viser det seg at han har møtt en annen dame i smug et par ganger. Jeg fant ut dette fordi jeg snoket på telefonen hans. Vet at det er uakseptabelt, men klarte ikke la være fordi jeg visste at noe ikke stemte, ang en historie han kom med.

Jeg vet jeg må gå videre nå, men vet ikke hva jeg skal si til ham, jeg hr spurt ham om han treffer andre, han sa nei. Altså lyver han. Har ikke konfrontert han med hva jeg vet. Jeg har prøvd å forlate han før uten hell. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for at han skal ta meg på alvor.

Noen tips til hva jeg kan si? Eventuelt skrive til ham? Jeg er utrolig dårlig til å snakke om følelser og ordene sitter sge ofte fast i halsen, så det kommer til å bli veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: c267f...0f6

Anonymous poster hash: ddc8f...9d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du gi ham en grunn?

Hvorfor skal du være den ærlige og åpne når han ikke er det?

Dessuten ødelegger du nok for fremtidig vennskap og kontakt om du avslører at du har snoket på telefonen hans.

• Liker 1
Gjest TheRighteous
Skrevet (endret)

Ville sagt at jeg vet at han møter en annen bak min rygg, og at jeg derfor ønsker å avslutte forholdet med han/bryte kontakten. Så sett hvordan han reagerte og hva han hadde å si, om han fortsatt nekter vet jeg ikke hva jeg hadde gjort..

Men uff, så ufattelig dårlig gjort av han. Fatter ikke at folk har hjerte til å gå bak ryggen på partneren sin på den måten.. Lykke til. :klem:

Endret av TheRighteous
  • Liker 1
Skrevet

Er dere eksklusive eller er dere ikke sammen? Hvis dere ikke er sammen, så har du vel ingen rett på å vite hva eller hvem han driver med. Etter 4 år med "bare" sex, så er det ganske tydelig at han ikke er interessert i noe annet med deg.

• Liker 1
Skrevet

Du kan da bare si at du ønsker mer enn det der, og ikke vil ha en sånn ff-greie lenger .

Anonymous poster hash: 4b3ca...6ba
Skrevet

Det virker ikke som dere er i et forhold med hverandre?

Skjønner at du har følelser for han og at det er tungt å bryte. Men hvis dere ikke er enige om relasjonens natur + han lyver, så må du si at du vet at han møter andre og lyver om det, og at du ønsker å avslutte "vennskapet". Du trenger ikke å avsløre hvordan du vet, men jeg hadde personlig sagt at jeg snoka. Hvis han nekter, si at du likevel vil gå.

Hvis han innrømmer alt og trygler om at du blir osv, så kan du vurdere om du vil gi han en sjanse. For så lenge dere ikke har avklart at dere er eksklusive så kan dere eventuelt gjøre det og du må prøve å stole på han.

Skrevet

Vi er ikke sammen nei, men det er absolutt ikke bare sex, vi har møtt hverandres familer, barn, og gjør mye annet sammen. Jeg føler han forsøkerå "vri" det over til vennskap på en måte. Men jeg klarer ikke å være kun venner, har alt for mye følelser til det.

Han har selv sagt han ikke har sex med andre, og de fleste rundt oss tror vi har et "vanlig" forhold.

Jeg vil han skal vite hvorfor jeg ikke ønsker å fortsette fordi jeg har behov for at han skal vite at dette er den ENE tingen jeg ikke finner meg i. I og med at jeg har holdt ut mye annet vanskelig han har utsatt meg for.

Det har vel noe med at jeg ønsker å beholde en siste rest av respekt for meg selv oppi det hele. Og at han skal skjønne nettopp det.

Har forøvrig spurt han flere ganger om han treffer noen og han sier nei...

Skrevet

TS igjen,

En annen ting er at jeg skjønner ikke hvorfor han lyver hvis han selv ønsker vennskap?

Det måtte jo vært en enkel måte for ham å komme ut av forholdet på

Skrevet

TS igjen,

En annen ting er at jeg skjønner ikke hvorfor han lyver hvis han selv ønsker vennskap?

Fordi av og til kan det være han har lyst til å ha sex med deg.

Anonymous poster hash: a8a3b...8fe

• Liker 1
Skrevet

TS igjen,

Det er ikke et spm en gang. Han lyver om det fordi han skjønner at du vil mer, men han vil også ha muligheten til å ha sex med deg. Hvis han innrømmer det, så vet han at han kanskje mister denne muligheten. Det vil han unngå.

Men hva er forskjellen mellom deres forhold og et "vanlig" forhold? Dere gjør alt et par gjør, og har visst gjort dette i 4 år, og han sier at han ikke møter andre. Så hvis jeg forstår det rett så er dere et par uten at han har følelser for deg. Og hvis han ikke har utviklet følelser for deg på 4 år, hvorfor har du ikke revurdert forholdet før du fant ut at han løy?

Skrevet

Fordi av og til kan det være han har lyst til å ha sex med deg.

Anonymous poster hash: a8a3b...8fe

Tviler på at det er derfor, han er attraktiv og kan fint få sex andre steder om han skulle ønske det. Dessuten har vi mye mindre sex enn vi gjør andre ting.

Skrevet

Det er ikke et spm en gang. Han lyver om det fordi han skjønner at du vil mer, men han vil også ha muligheten til å ha sex med deg. Hvis han innrømmer det, så vet han at han kanskje mister denne muligheten. Det vil han unngå.

Men hva er forskjellen mellom deres forhold og et "vanlig" forhold? Dere gjør alt et par gjør, og har visst gjort dette i 4 år, og han sier at han ikke møter andre. Så hvis jeg forstår det rett så er dere et par uten at han har følelser for deg. Og hvis han ikke har utviklet følelser for deg på 4 år, hvorfor har du ikke revurdert forholdet før du fant ut at han løy?

Jeg har revurdert forholdet utallige ganger, det har igrunn vært mer vondt enn godt. Men jeg er ufattelig glad i ham. Og har ikke klart å gå selv om jeg har gjort flere halvhjertede forsøk. Og hver gang kommer han på banen igjen.

Han er nok glad i meg, jeg tviler ikke på det. Menikke nok, og det er vel ikke de riktige følelsene. Noe som jeg har ignorert slik at jeg kan fortsette å leve på en slags illusjon.

Selvfølelsen står det heller ikke så bra til med etter disse årene. Men jeg skjønner jo at dette er noe som har skjedd og pågått fordi jeg selv har tillat det å fortsette.

Skrevet

Tviler på at det er derfor, han er attraktiv og kan fint få sex andre steder om han skulle ønske det. Dessuten har vi mye mindre sex enn vi gjør andre ting.

Jeg tror nok at han bryr seg om deg og er glad i deg. Tviler på at dere kan være et slags par uten at han liker deg en gang. Men du må vite at det er en forskjell på hvordan menn og kvinner ser på sex. For en mann er det gull verdt å ha en sikkerhet for sexlivet.

Han kan selvfølgelig få sex andre steder, det kan alle. Men han foretrekker å være hos deg mesteparten av tiden. Det skyldes at du er et sikkert kort samtidig som han også (mest sannsynlig) er glad i deg. Men han er , slik jeg har forstått forholdet deres, ikke nok investert i deg følelsesmessig til å være i et ordinært kjæresteforhold. Og etter 4 år, tyder det på at han mest sannsynlig aldri kan gjengjelde akkurat det du føler.

Hvis du syns det er ok - for all del! Det som funker for deg, er bare din sak. Men hvis du vil ha mer, så får du det nok aldri hos han.

Skrevet

Ta her, Må si jeg er overraske over hvor langt enkelte menn er villig til å gå for sex. Selv kunne det ikke falt meg inn å tilbringe så mye tid, og opptre som et par når man i grunnen bare ønsker sex. Eller motsatt; innledet et dypt vennskap og samtidig hatt sex med personen når den andre har sterke følelser. Men jeg er fremdeles i villrede om hva jeg skal gjøre her. Kontakte ham og si at det er enten alt eller ingenting, vente til han kontakter meg og si det da. Eller ringe ham og si at jeg ikke ønsker mer kontakt i det hele tatt, uten å nevne alternativet om alt. Jeg er nærmest 100 prosent sikker på at han i såfall vil trekke seg 😢

Skrevet

Noen som har noen innspill på disse "alternativene" mine? Er virkelig helt i vilrede på hva jeg skal gjøre her. Det viktigste for meg er vel at han skjønner at han har brutt en grense her...

Uansett må jeg vel forberde meg på kjærlighetssorg, men vil helst komme ut av dette med ihvertfall en liten dose selvrespekt..

Skrevet

Du har ingen andre alternativer enn å kutte ham ut helt.

Skrevet

Du har ingen andre alternativer enn å kutte ham ut helt.

Ja, jeg skjønner jo det¨, slik det er nå. Men håpet om at han kan om bestemme seg når ting kommer på avstand sliter virkelig i meg. Selv om jeg vet at det uansett vil ta lang tid. Og har ikke tenkt å bruke den tiden til å sitte å vente på ham. Men heller skape gode opplevelser for meg selv. Få til positive ting i hverdagen som ikke har med han å gjøre.

Har det virkelig ingenting å si hva jeg gjør/hvordan jeg reagerer ovenfor ham nå?

Skrevet

Du kan dessverre ikke bestemme at han skal bli forelsket og ønske seg en fremtid med deg. Det eneste du kan bestemme er om du vil sitte igjen med noe selvrespekt. Fortell han at du ikke vil være reservedama hans, og at du vil være i et forhold med han. Dersom han ikke kan gi deg dette, så sier du at deres kontakt er over. Så vondt å gå rundt og vente på sånt, kom deg ut!

Skrevet

Han har det jo som plommen i egget! Null forpliktelser overfor deg, litt sex, og henger sammen med deg og det får familien hans til å slutte med å mase også. Han møter garantert noen andre utenom.

Du må nok innse at du egentlig bare blir brukt mens han venter på noe bedre. Kutt han ut, nå. :klem:

Anonymous poster hash: 95817...220
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja, jeg skjønner jo det¨, slik det er nå. Men håpet om at han kan om bestemme seg når ting kommer på avstand sliter virkelig i meg. Selv om jeg vet at det uansett vil ta lang tid. Og har ikke tenkt å bruke den tiden til å sitte å vente på ham. Men heller skape gode opplevelser for meg selv. Få til positive ting i hverdagen som ikke har med han å gjøre.

Har det virkelig ingenting å si hva jeg gjør/hvordan jeg reagerer ovenfor ham nå?

Alternativet er jo selvsagt at dere har et så godt, solid forhold dere imellom at det kan aksepteres at en crush og et eventyr med et annet menneske kan oppstå.

Men, det forutsetter åpenhet og tillit mellom dere to i et bunnsolid forhold uten sjalusi.

- og der høres det ikke ut som dere er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...