AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Jeg og barnefaren har bodd hver for oss siden guttungen var baby. Vi bor ca 1 time fra hverandre, og han har barnet annenhver helg. Det fungerer greit med samarbeid etc, ungen trives hos begge, han har vennene sine i gata her vi bor og er på besøk/har besøk av vennene ofte. Men i det siste har han begynt å mase mer etter faren sin. Han sier han vil til pappa, at han vil flytte til han osv. Pga jobb og skole, kan ikke faren ha han oftere, og det er like sårt hver hang jeg må si at han må vente til det er pappahelg. Ofte ser jeg at ungen min blir skuffa og kanskje til og med litt sint på meg. Dette sårer jo meg også litt, da jeg vil at han skal ha det best mulig, men mer samvær er umulig for pappaen akkurat nå. I tillegg så vil jeg jo at han skal ønske å bo og være hos meg også. Da er det både leit og slitsom når ungen maser etter pappa. Noen flere som har det slik, og hvordan takler dere det?Anonymous poster hash: 0a14d...a3b
Gjest Heartbeat Skrevet 27. januar 2014 #2 Skrevet 27. januar 2014 Det han opplever med deg er mest hverdager, så helgene til faren blir kanskje en liten fest for han på en måte? Kan hende han glorifiserer det og tror at det blir så gøy å flytte til far. Men året har flest hverdager og barn endrer hele tiden oppfatninger. De har faser de går igjennom og av og til er de pappadalt og av og til mammadalt. Skjønner veldig godt at det er sårt 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Som Heartbeat sier, så er det nok den evige helgetilstanden hos pappa som frister. Barn er ikke sååå rasjonelle Han er nok akkurat like glad i mamma Anonymous poster hash: 98245...14b
Medusa13 Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Hvor gammel er gutten? Jeg tenker at han kanskje føler seg litt tilsidesatt av faren, og ønsker en sterkere bekreftelse på at faren fortsatt er glad i ham. Mer en form for tristhet over at samværene har blitt mer begrenset. Skjønner godt at dette må føles svært sårende for deg, hvis forholdet mellom deg og gutten har vært bra hele veien så langt, og at barnet ser sitt hjem hos deg tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye. Vær bare rolig og taktisk, og forklar overfor gutten at pappa har mye å gjøre akkurat nå, men at ting vil forandre seg snart. Du sier at forholdet mellom dere alle er bra. Derfor er det vel lite sannsynlig å tenke at faren setter gutten opp mot deg med enten baksnakking eller flotte leker/opplevelser. Vanskelig å svare deg så lenge du ikke har sagt noe om hvor gammelt barnet er Endret 27. januar 2014 av Karilka
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Slik var det her også ganske lenge, nettopp pga hva flere over meg nevner, nemlig helg, godis og "slappere tøyler". En stund før jul fikk h*n derimot bo hos pappaen i nesten 2 uker i strekk av diverse grunner. Da skiftet h*n fort mening og gav klart beskjed om at hun trivdes best her, og aldri ville være så lenge hos pappaen igjen. Anonymous poster hash: 24a34...12a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Hvor gammel er gutten? Jeg tenker at han kanskje føler seg litt tilsidesatt av faren, og ønsker en sterkere bekreftelse på at faren fortsatt er glad i ham. Mer en form for tristhet over at samværene har blitt mer begrenset. Skjønner godt at dette må føles svært sårende for deg, hvis forholdet mellom deg og gutten har vært bra hele veien så langt, og at barnet ser sitt hjem hos deg tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye. Vær bare rolig og taktisk, og forklar overfor gutten at pappa har mye å gjøre akkurat nå, men at ting vil forandre seg snart. Du sier at forholdet mellom dere alle er bra. Derfor er det vel lite sannsynlig å tenke at faren setter gutten opp mot deg med enten baksnakking eller flotte leker/opplevelser. Vanskelig å svare deg så lenge du ikke har sagt noe om hvor gammelt barnet er les hva tråden heter. Anonymous poster hash: 1814d...f58
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Hvor gammel er gutten? Det første ordet i trådens overskrift er "6-åring". Tar en råsjans og tipper at han er seks år gammel Anonymous poster hash: 698de...a4c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Slik var det her også ganske lenge, nettopp pga hva flere over meg nevner, nemlig helg, godis og "slappere tøyler". En stund før jul fikk h*n derimot bo hos pappaen i nesten 2 uker i strekk av diverse grunner. Da skiftet h*n fort mening og gav klart beskjed om at hun trivdes best her, og aldri ville være så lenge hos pappaen igjen. Anonymous poster hash: 24a34...12a Ang siste setning.. Stakkars.. Ville iallefall ikke tatt det som en 'seier' for deg.. Anonymous poster hash: 77eba...ed0
Medusa13 Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 les hva tråden heter. Anonymous poster hash: 1814d...f58 oops sorry
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå