Gå til innhold

Hvilket hovedbilde på boligannonse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å selge leiligheten vår på Majorstua i Oslo, og det går treigt. Har hatt flere visninger, noen interessenter, men ingen bud.

Nå skal vi annonsere ny visning, og jeg lurer på om vi skal endre forsidebildet på finn.no

I dag har vi bilde av bakgården, som er noe av det spesielle med leiligheten. Den har ikke balkong, men det har vi aldri savnet pga hagen. Men hva synes du vi signaliserer når det er utendørsbilde? Er det positivt at annonsen skiller seg ut, eller tenker du at 'den er sikkert stygg, siden de velger et utebilde'?

Håper noen vil komme med meninger på dette!

Anonymous poster hash: 401b2...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt bilde av stuen eller kjøkkenet. Du skal jo selge leiligheten, ikke bakgården...

• Liker 3
Skrevet

Nei nei nei, hadde ikke trykket inn engang om hovedbildet ikke var en eller annen del av leiligheten.

Anonymous poster hash: 5db9c...494

• Liker 1
Skrevet

Er prisen, størrelsen og beliggenheten interessant, klikker de fleste seg inn på annonsen uansett. Men jeg må innrømme at jeg noen ganger har stusset, når hovedbildet viser badet, f.eks.

Og det er vanvittig irriterende med annonser som viser bilder av "detaljer" som i praksis ofte er innredningen som ikke følger med leiligheten. Det svekker tilliten til meglere, og den er i utgangspuktet lav.

Og så er det de bildene hvor man viser et stuehjørne med møbler. Noen ganger vises bare veggene, som forsåvidt ikke er anderledes enn alle andre vegger.

I det senere har jeg også sett en del annonser hvor de viser rommene etter mørkets frembrudd, trolig for å vise hvor "stemningsfull" belysningen er. Da blir jeg skeptisk. Har de ikke noe bedre å vise frem? Jeg kjøper ikke en leilighet fordi den har bra elektrisk belysning.

Men det som gjør meg mest skeptisk er når bildene tas i en sånn vinkel at man ikke ser hva slags utsyn man har fra vinduet. Da tenker jeg de har noe å skjule.

Men å vise bakgården kan være like greit som noe annet.

Anonymous poster hash: 286ee...4d1
  • Liker 2
Skrevet

Nei nei nei, hadde ikke trykket inn engang om hovedbildet ikke var en eller annen del av leiligheten.

Anonymous poster hash: 5db9c...494

Er du, eller har du nettopp vært på boligjakt selv?

*vantro*

Skrevet

Prøvde å finne leiligheten din på Finn for å se bildene, men jeg fant ikke noen opplagte kandidater på hvilken som kunne være din leilighet. :fnise:

Skrevet

Prøvde å finne leiligheten din på Finn for å se bildene, men jeg fant ikke noen opplagte kandidater på hvilken som kunne være din leilighet. :fnise:Anonymous poster hash: 286ee...4d1

Hehe..

Jeg kan godt legge ut lenke. Visste ikke om det var lov...

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45649495

Skrevet

Jeg syns det valgte bildet var nydelig, og ville definitivt klikket inn på en sånn annonse dersom den ellers er innenfor mine geografiske og økonomiske rammer.Mulig den er priset for høyt i forhold til andre tilsvarende leiligheter i bydelen? Jeg kjenner ikke markedet i det området bare så det er sagt. Den så veldig flott ut ut fra bildene, hvertfall.

Skrevet

Hehe..

Jeg kan godt legge ut lenke. Visste ikke om det var lov...

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45649495

Jeg syns annonsen ser grei ut. Leiligheten er ustylet og bildene er ærlige.

Jeg tror nok heller at grunnen til at det går tregt er at markedet er nølende nå. Så da blir det alltids et spørsmål om strategi for å få solgt, f.eks. å redusere pris. Prsien ligger vel ikke spesielt høyt med ca 49.000/kvm og har lave fellesutgifter, tatt i betraktning at varme er inkluder?

Om jeg selv skulle ha vurdert den leiligheten for kjøp, ville jeg kanskje vært bekymret for støy og forurensning fra Kirkeveien.

Men, igjen, jeg ville ikke tenkt en ekstra gang over valg av hovedbilde. Det er helt fint, og dessuten tror jeg valg av bilde er irrelevant i forhold til at det går tregt å få solgt,

Skrevet

Kom til å tenke på en ting: Bildene er tatt i sommer. Da ville jeg lurt på nettopp om det er slik at det er ingen som vil kjøpe den, hvis den har vært til salgs siden da.

Og det er alltid slik at man følger "flokken": Hvis ingen er interessert, blir man redd for å kjøpe fordi den er uattraktiv. Og motsatt, hvis flere er interessert, tror man at det må være et gullkorn.

Skrevet (endret)

Kom til å tenke på en ting: Bildene er tatt i sommer. Da ville jeg lurt på nettopp om det er slik at det er ingen som vil kjøpe den, hvis den har vært til salgs siden da.

Dette syns jeg er et veldig godt poeng. Jeg ville ha oppdatert med vinterutebilder og latt sommerbildene komme litt mer i barunn, foan egentlig inntrykk av at den har vært for salg siden i sommer, og da lurer man på hvorfor ingen andre vil kjøpe den, samt blir mer gjerrig på budfronten i håp om å gjøre kupp hos desperate selgere. Endret av kokkos
  • Liker 1
Skrevet

Jeg gidder som regel ikke å klikke meg inn på boligannonser som har utebilder som hovedbilde (med mindre det er enebolig eller rekkehus). Ville droppet noen av blomsterbildene og valgt et av bildene av stua som hovedbilde :)

Anonymous poster hash: a9bd7...d84
Skrevet

Jeg synes fasadebilder er best som hovedbilde, og synes dere har valgt et fint hovedbilde!

For min smak ble det kanskje for mange blomsterbilder (men det er bare noe jeg ville himlet litt med øynene over i all stillhet, det ville ikke få meg til å bli mindre interessert i leiligheten).

Jeg er også en av dem som legger merke til at en annonse skiller seg fra de andre mtp årstiden, og vil lure på hvor lenge den har ligget ute, og om det er lurt å komme med et lavt bud. Tror nok det lønner seg å ha vinterbilder fra utendørs. Men jeg synes generelt sett bildene var kjempefine (bortsett fra at jeg ikke er interessert i blomster), og kan ikke forstå at de er grunnen til at dere ikke har fått solgt.

Anonymous poster hash: 7c2e6...6a8
Skrevet

Jeg er enig med de som nevner dette med sommerbilder nå om vinteren. Nå har det jo kommet masse snø så det går jo an å få til noen fine, stemningsfulle vinterbilder :)

Hvis dere skal ha ny fotograf på besøk så kan dere jo også endre litt på møbler og sånn og ta noen nye innebilder? De grønne trærne vises jo utenfor, så det synes jo at de er tatt på sommeren. I tillegg vil jo boligkjøpere kjenne igjen leiligheten og vite at den har vært ute lenge. Så hvis dere har tid og mulighet så ville jeg endret litt på møbler og pynt og sånt, og på den måten fått et litt annet uttrykk i leiligheten slik at den ikke er så lett gjenkjennelig for de som har god oversikt over markedet.:)

Skrevet

Jeg hadde brukt et bilde av stua som hovedbilde. Det får nok flere til å trykke på annonsen. Spør noen dere kjenner som er glade i foto om å ta vinterbilder ute? Så slipper dere betale på nytt.

Hva heter blåfargen på soverommet? Kjempefin og ren :)

Skrevet

Jeg syns som sagt boligen så kjempefin ut, men dersom jeg hadde sliti med å selge nå ville jeg sterkt vurdert å betale for boligstyling. Ganske absurd hvor viktig det kan være at bildene fenger mange, selv om det altså er løsøre som alle veit at ikke følger med ved salg. Noe om å selge en drøm/livsstil.

Skrevet

Jeg blir skeptisk til annonser som begynner med utebilder, fordid et ofte betyr at noe er alvorlig galt inne, og kjøperen må "fanges" av utebildene for å bli interessert, så lurt å bytte til et innebilde.

Ellers forsøk på konstruktiv tilbakemelding;

- mye fine bilder, men de virker rotete og det er vanskelig å se helheten i leiligheten, f.eks er entreen og spisestuen samme rom? Da blir jeg skeptisk, og kan ikke se for meg hvordan det skal fungere.

- kjøkkenet var ikke min stil i det hele tatt, ser veldig "hjemmesnekret" ut, noe som understrekes av at det ikke er beskrevet i teksten når kjøkkenet er fra, kun produsent. Det virker også upraktisk fordi skapene slutter midt på veggen, samt at det stylingmessig mangler både gardiner, frukt o.l på benken, litt i hyllene osv. Det gjør det vanskelig for meg å se hvordan rommet kan brukes og hvordan det ser ut i det daglige. Her trengs styling og mer farge for å fange kjøperne! Lurer også på om det faktisk går rør fra midt i taket til ned på siden av benken? Utrolig upraktisk, og ikke minst ser jeg for meg at det blir dyrt å gjøre noe med om jeg kjøper. Det blir veldig fremtredende når rommet ellers er nakent. Kjøkkenbord med blass (plastikk?)duk virker heller ikke bra, gjør det mer innbydende og ta bilde av bordet i rommet.

- badet var ikke akkurat en fristende affære. Det er blast, institusjonelt og med gyselig gulvfarge, så her trenger du mer som trekker oppmerksomheten! Finn frem flotte håndklær, planter, lys, en dekorativ kurv o.l. Heller ikke her står det i teksten når badet er fra, om det er oppført av fagfolk og følger våtromsnormen, om det er plass til tørketrommel, og om det kan gjøres noe med røret i taket. Jeg ser for meg dette badet som et fremtidig pengesluk, fordi jeg regner med det må rehabiliteres innen kort tid.

- borden virker trang og rotete, hiv ut skoskapene fra ikea, strykebrett, jakke og bildet som står på gulvet.

- alt for mye blomsterbilder

Positivt at leiligheten har gode utemuligheter, kort vei til butikk, ligger stille og rolig til og er lys og åpen. Anbefaler boligstyling og nye bilder, syns ikke bildene var så veldig bra, så en annen fotograf hadde nok gjort seg. Personlig syns jeg leiligheten var for dyr, spesielt tatt i betraktning at badet sikkert må rehabiliteres om ikke lenge og kjøkkenet er litt så der. Tror nok mange tenker det samme.

Anonymous poster hash: 3a374...a90
  • Liker 2
Skrevet

Takk for innspill.

Vi har bare hatt visninger nå etter jul, så vi er ikke der at vi leier inn stylist, tar nye bilder eller sånn. (Vi tok bildene i sommer fordi vi trodde vi skulle flytte i høst, men det ble utsatt.)

Jeg vil gjerne at bildene skal se bra ut, men jeg ønsker ikke å skjule ting ved leiligheten. Da tror jeg vi kanskje ville få noen flere folk på visning, men antagelig ikke flere budgivere.

Det er vanskelig med pris nå om dagen, men tilsvarende leiligheter gikk for 4.7-4.850 i vår, så jeg synes vi har lagt oss ganske lavt. Tre leiligheter på samme størrelse, i samme gård, men med balkong, gikk for 5.1 - 5.150. i sommer...

Vi har byttet til stuebilde som hovedbilde nå, så får vi se. Det er et fantastisk sted å bo, og hagen er helt strålende, så jeg krysser fingrene for at noen vil komme og se i helga.

Men takk igjen til alle som har tatt seg tid. Det er mye rart som surrer i hodet når man skal selge, og fint å få andre innspill :-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med alle utebildene? De tar jo mer oppmerksomhet enn leiligheten. Fjern alle blomsterbildene, sånt synes jeg er useriøst og jeg får et dårlig inntrykk av megleren. 11 av bildene er tatt utenfra!

Ellers enig med AB over her om styling og ryddetips. Det var kun soverommet deres som så skikkelig innbydende ut. Hva med å vurdere boligstyling?

Skrevet

Hvis jeg skulle kjøpt denne leiligheten så tenker jeg at kjøkkenet og badet MÅ pusses opp for at jeg skulle trivdes der. Det er jo de dyreste rommene å gjøre noe med, så kanskje prisen er for høy ift. at kanskje mange kjøpere tenker det samme?

Anonymous poster hash: 4f632...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...